22. oktober 2007

KORAK PRED KONKURENCO


Ali si želite zastonj švedski zajtrk? Potrebujete samo avtodom, nekaj denarja, bencin, zemljevid oziroma navigacijo, potni list in željo po nakupih v trgovskem centru Ikea. Če imate vse to- kaj še čakate- skočite za volan in pojdite na lov za rogljičkom! Na Ikeinem ogromnem parkirišču lahko prenočite v svojih avtodomih, zjutraj pa vas bodo prijazno pogostili z rogljičkom in kavico, ter vas povabili po nakupih v njihov trgovski center. Pri vstopu v trgovino pazite, da vam ne zmanjka sape- v Sloveniji namreč komaj poznamo način prodaje, kot ga Ikea uporablja že vrsto let. Sistem je zelo preprost! Potrebujete le list papirja in že se lahko odpravite po nakupih. Če imate srečo, boste že takoj zagledali izdelek, ki ga nujno potrebujete in vam bo poleg tega še neznansko všeč, v nasprotnem primeru pa sem prepričana, da vam ne bo odveč nameniti še nekaj dodatnega časa za sprehod po ogromnem centru in nič hudega sluteč- našli boste nekaj zase!
Vsak izdelek ima napisano šifro in zalogo. Za željeni izdelek preverite zalogo in če je pozitivna, si enostavno prepišete šifro izdelka in se napotite proti skladišču, kjer poiščete izdelek in z njim odidete na blagajno.Po vsem tem lahko sklepamo, da je število zaposlenih v Ikeinih trgovinah relativno majhno, kar je le ena od prednosti. Druga prednost, ki pa ima tudi zelo veliko težo za vse nas potrošnike je, da Ikea zelo pazi na trend- njihovi izdelki gredo z modo naprej. V trgovini ne bomo srečali izdelka, ki ne bi bil v koraku s časom.


Če se želite o vsem tem prepričati, pa lahko obiščete tudi njihovo spletno stran, ki pa je prav tako odraz tega, kako zelo se Ikea zaveda pomembnosti oglaševanja in bližine kupcev. Spletno stran ima namreč zelo dobro urejeno, pregledno in v zelo veliko različnih jezikih. Kuhinje imajo predstavljene v 3D obliki, kar še posebej pritegne in omogoči jasno predstavo, kako naj bi kuhinja
izgledala v realnosti. Za svoje zveste kupce je Ikea izdelala kartico zvestobe. Kartica nudi zelo veliko priboljškov, med drugimi tudi to, da lahko Ike-in izdelek kupec kadarkoli vrne in zagotavljajo vračilo denarja ali bon v tej vrednosti.
Kako zelo se Ikea zaveda pomembnosti oglaševanja, katera nedvomno pripomore k prodajnemu uspehu, je dokazala s tem, da je pri podjetju Epson naročila najsodobnejše tiskalnike, s katerimi bo natisnila svojo publikacijo. Gre za svetovno največjo natisnjeno publikacijo, ki bo na voljo v 34-ih državah in ima letno naklado okoli 174 milijonov kopij.
Ikea pa prihaja tudi v Slovenijo. Razveselila in nato navduševala nas bo čez približno štiri leta. Po vsem tem kar smo izvedeli o njej, se lahko brez slabe vesti vprašamo kaj bo s Slovenskim trgom pohištva, ko bo res prišla na naš trg?

AVTOR: TJAŠA VOGRIN

19 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Ja zanimiv način prodaje! Vbistvu čist na izi, a dober! Ne rabiš veliko zaposlenih in tako so tudi stroški nižji. Je pa naprimer slabo za starejše ljudi, ker se ne znajdejo in ne znajo uporabljati računalnikov, da bi si sploh lahko pogledali zalogo stvari, ki jo želijo kupiti. Drugače je pa super in bi bilo super, če bi jo v sloveniji imeli prej in ne tako pozno, ko bo tam že čisto zastareli način in bojo meli že kaj novega!!
Škoda, da k nam pride vse tako pozno!!

lp

anja t

MiLaN pravi ...

Pri nas v Sloveniji je prav nasprotno kot pa v Ikei oz. drugod po svetu! V naših trgovinah s pohištvom ali bilo kateri drugi trgovini s tehničnimi stvarmi mrgoli zaposlenih s svojimi skrbno sešitimi, barvno dekoriranimi in kombiniranimi "pajaci" - si misliš ti pa zagotovo kaj vejo! No ko pa prideš do nekoga in ga vprašaš jaz bi pa to pa to potreboval, ti reče žau jaz nisem iz tega oddelka. OK greš naprej, srečaš drugega ja gospod tega pa jaz žau ne poznam, no!, si misliš, pa greš do tretjega pa ti reče ja tega pa žau nimamo. Pa si misliš a tukaj kdo kaj (po)zna. Pa greš slučajno mimo tiste izložbe pa sam najdeš ta izdelek. Pa si rečeš to pa je naklučje!
Tako da je ikea izvrstno opravila svojo nalogo. Dobro označila izložbo, ter same kupce pozvala k nakupu in kot vemo jim prav dobro gre! Parkirno mesto, zajtrk pa za posladek - za zgodnje :)

Pri nas imamo zaposlenih preveč ljudi, ki poznajo stroko samo površinsko, tako da, ko jih nujno potrebuješ enostavno zatajijo! Zato majn zaposlenih,a naj bodo bolj "kakovostni"!Če nam že nudijo storitev (pomoč)!

Ne rečem da je v vseh trgovinah tako alarmantno stanje, je pa v kar veliko.

Aja pa naj še povem zgodbico.
Pridem v Bau*****, iščem nekaj pa ne najdem :), pa slučajno je tam eden od zaposlenih pa ga vprašam, kaj mi poveste kje bi najdel to? Pa mi reče : Kann ich Ihnen helfen! Jaz pa v smeh, Ne pripravljen nazaj : Ja valda!

Unknown pravi ...

Za nas Slovence je ta način prodaje vsekakor navost, ki ima veliko prednosti vendar tudi kakšno slabost. Res je da so stroški zaposlitve manjši, vendar je večja brezposelnost, kar je slabo za druge ljudi, ki iščejo zaposlitev in slabo za starejše ljudi, ki se težko navadijo na kaj novega. Je pa res da pri tem načinu prodaje vidim več pozitivnih lastnosti. Škoda le da vse novosti "prikorakajo" nekaj let kasneje v Slovenijo...

maja.novak pravi ...

sama še nisem bila v Ikei, vendar sem pa slišala, da imajo zelo dobro poskrbljeno glede oglaševanja, prikazovanja izdelkov in zadovoljevanja želja kupcev.

Mislim, da se resno ne more primerjati s slovenskimi pohištvenimi trgovina in, da bo naredila kar precejšnjo zmedo z prihodom v Slovenijo.

Pri nas je samo pri nekaterih izdelkih možno, da jih dobiš na isti dan nakupa...da pa Ikee sploh ne omenjam...da se samo sprehodiš do skladišča in izdelek kar dobiš(seveda, če je še na voljo)..nimam kaj rečit - ENA A!!!
Kar se pa tiče kartice "zvestobe" pa tudi...da obstajajo takšne ugodnosti, glede reklamacije ali pa kakšnih popustov...si nisem nikoli mislila..

Mislim, da bi se slovenska pohištvena podjetja lahko malo zamislila...

Maja Novak

MiLaN pravi ...

Kar se tiče brezposelnosti imata obe popolnoma prav! Z vidika starosti pa je moje mnenje naslednje.
Ljudje ki so stari nekeje do 50, 60 bodo mislim da sami našli to kaj rabijo, saj še niso toliko stari, da ne bi videli, čutili dražljaje iz okolja, ali se ne bi znali orientirat po trgovini, ter se privadili na določene inovacije... Le vodit jih je treba pravilno in nazorno.
Populacija starejša od 60 let pa mislim da se prej informirajo, pogovorijo o nakupu (večja investicija) in imajo nekoga poleg pri takšnih nakupih (nakup pohištva, tv,...), ponavadi "otroke", sorodnike, prijatelje - le tem bolj zaupajo.
Vsekakor so pa tudi izjeme, česar ni možno izključiti!
Verjetno pa se je Ikeja na podlagi raziskav odločila za takšen manever! In gre jim!?
Lp

Anonimni pravi ...

Mogoče je razmišljanje, da manj zaposlenih ljudi v trgovinah pomeni v agregatu manj zaposlenih ljudi na ravni države. Ne smete pozabiti, da z dodatnimi storitvami, ki v drugih trgovinah niso tako običajne (npr. kakovostne spletne strani, odličen marketing,intenzivna priprava informativnih novic in gradiv, servis strank, itd.) pravzaprav prerazporedijo zaposlene tja, kjer je to bolj potrebno in prinaša večjo vrednost za nas - kupce. Če bi pogledali celotno ponudbo trgovine (znotraj in vsa druga podjetja, ki delajo za njih) dejansko zaposlujejo mnogo več ljudi. In če upoštevamo še intenzivno širitev na nove trge,...

Tadej K

Anonimni pravi ...

Kaj, komaj čez 4 leta, zakaj so ne že tukaj, takoj bi šel po nakupih : ). Resnično taka prodaja se mi zdi smiselna in zelo uporabna, škoda, da samo Ikea prodaja na tak način. Seveda ni vse samo način prodaje, pomembne so tudi tiste malenkosti, kot ste jih omenili. Škoda, da to naše trgovine še niso pogruntale, saj bi nakupovanje bilo za nas bolj privlačno in bi se ob nakupu bolje počutili. Naj že pride Ikea, da se bodo naši trgovci bolje potrudili za svoje stranke, kajti danes se enim resno neda, kar odvrne marsikaterega kupca. Upam, da bo Ikea res prišla in spremenila zadeve na boljše.

lp

Tadej H

Anonimni pravi ...

Ikea se zaveda, da mora biti boljša od svojih konkurentov in to ji odlično uspeva. Lahko jim le čestitamo za vse to, kar nudi svojim kupcem. Že vrsto let uporablja način prodaje, ki je za nas čista novost. Škoda, da slovenci tako počasi sledimo konkurenci, sploh se ne moremo primerjati z njimi in mislim da bodo vedno nekaj let pred nami. To da pride Ikea čez 4 leta v Slovenijo, čeprav malo pozno, je super, saj bodo posledično tudi naši trgovci morali več narediti za kupce in posodobiti način prodaje in prodajalne. Drugače bodo težko ostali na tržišču.

Anonimni pravi ...

Način poslovanja(takšen kot so ga omenjali moji predhodniki- da ne ponavljam) kot ga ima Ikea, še dolgo ne bo pri nas, če pa bo, pa se bodo morali bodoči Slovenski podjetniki zelo potruditi, da dosežejo Ikeo ali (zelo težko rečeno) presežejo Ikeo. (bo pri nas ko pride ikea - ampak 4 leta je dolga doba)
To, da ti ni potrebno razlagat zakaj si prišel menjat izdelek,ki si ga kupil pri njih,da nimaš nobenih komplikacij,nobenih vzdihovanj osebja zaradi dodatnega dela, nelagodja, občutka, da ti nekdo dela uslugo, ko ti menja izdelek oz. ko ga sprejeme nazaj, je za Slovenske razmere čudež.

In kar imajo Avstrijci, Nemci, Angleži, Švedi (kolikor osebno poznam razmere v trgovinah)mi še dolgo dolgo ne bomo imeli. Kot naprimer v Angliji, kupiš OBLAČILO (to ni omara) ampak oblačilo, ki ga oblečeš, pa lahko vrneš nazaj v trgovino, le etiketo, kjer je cena in navodila za pranje, moraš vrniti zraven, pa tudi brez dodatnih vprašanj in podobnega.

Kdaj bomo to v Sloveniji videli? Težko rečem, da kmalu.

Unknown pravi ...

Nisem še bila v Ikei, vendr je ta način prodjae zanimiv.Izdelke imaš na zalogi, kar pri nas sploh ni možno!Ne rabiš tako veliko zaposlenih, kar seveda prinaša prednost!Je pa tudi dobro to, da gredo njihovi izdelki z modo naprej.
Ta trgovina je super, samo škoda , da ne pride prej v Slovenijo.

Unknown pravi ...

Mislim da je Ikea s tem naredila nekaj odličnega, prihranila si je stroške, omogočila, da ne rabiš "gnjavit" ljudi, da ti najdejo to in ono. Mogoče bi morala kaj uredit še glede tega, da skrajša čakalne vrste na blagajnah, ker velikokrat že postaneš prav slabe volje, ker moraš tak dolgo čakat na blagajni. Ampak glede na kvaliteto ki jo ponuja in glede na izbiro izdelkov, ki jih imaš v Ikei se splača tudi na blagajnah počakat.

Sabina

Anonimni pravi ...

Menim, da so zaposleni v Sloveniji predvsem trgovci v večini ljudje s poklicno izobrazbo. Med trgovkami je velik odstotek žensk starih od 40 do 58 let. Te ženske niti ne poznajo tehnike sodobne prodaje, kar mislim da je posledica še prejšnjega sistema v katerem so odraščale.
Saj lahko prodajalki poveš kako je drugje, ampak kolikor te dejansko razume in potem upošteva je vidno glede na trenutno situacijo.
Dobra priložnost bi bila, če bi na trgu bila ustanovljena kakšna agencija namenjena starejši populaciji trgovcev/trgovk, katerim bi dejansko na konkretnih primerih pokazali kako se stvarem streže izven naših meja.
Res je da to predstavlja dodatne stroške za delodajalca, ampak brez investicije ne moremo pričakovati dobrih rezultatov na dolgi rok.
Slovenija se razvija in postaja vedno bolj odprta, saj bo že čez 4 leta Ikea pri nas!?!

Anonimni pravi ...

ta sistem prodaje bo k nam prinesla šele Ikea. imamo zastarele sisteme, delavce, ki so v povprečju prestari, da bi bili odprti za nove načine prodaje - torej premajhen odstotek takih, ki bi bili pripravljeni spremeniti svoj način dela. to se mi zdi že drugače precej pereč problem pri slovencih, da smo premalo odprti za nove stvari. pa naj se gre za način dela, nove tehnologije, nove pristope... raje se držimo kot pijanci plota in da je "zihr", kot da bi poskusili nekaj novega in bi šli v koraku z evropo. premalo se zgledujemo po tujini.

dobro, če ne prej pa z Ikeo. torej čez 4 leta.

pa tudi to, da se starejši ne znajdejo v takšnih trgovinah, smo relativno krivi sami. kdaj je imela že Ikea ta sistem... uf! zato pa se vsi avstrijci, nemci, švedi, angleži itd. zajdejo tam. neglede na starost! vedno pa bo med nami nek odstotek takih, ki jim bo to novo in bodo zgubljeni. tega ne moremo preprečiti.

menim, da bomo morali veliko bolj korakati s tujino v enakem tempu, saj smo kjub temu, da smo v EU, precej za ostalimi članicami. kar je žalostno.

Nina pravi ...

Strinjam se z avtorico,ki je napisala,da ti ob vstopu v Ikeino trgovino res vzame sapo,zaposleni so vedno prijazni in priravljeni svetovati,to sem občutila na lastni koži...lepo se mi zdi tudi,da ne pozabijo na detaljile nap.posteljnino,vse je na nek način narejeno "z ljubeznijo" že sami rastavni eksponati so tako lepo predstavljeni,da bi si najraje preuredil kar celo stanovanje...
V Ikei res vsak najde nekaj zase saj cene niso astronomske tako da so izdelki dostopni vsakomur,stinjam se z Milanom glede svetovanja pri nas po takšni izkušnji se pa res raje odpelješ do najbližnje Ikee kot pa,da se še naprej mučiš z našimi "svetovalci"

Lep pozdrav
Nina

Anonimni pravi ...

Tudi moje mnenje je približek vsemu, kar ste že pokomenetirali. Res ne bi bilo slabo kaj takšnega pripeljat v to našo Slovenijo. Ampak menim pa, da je v Sloveniji še vedno kar velik odstotek starešje poulacije, ki se nikakor ne bi znašli v takšnih trgovinah. Sama imam izkušnje kot prodajalka v salonu pohištva in vem, da je v Sloveniji težko kaj prodati predvsem populaciji od 50 let dalje. Če si res ne vzameš čas in jim razkažeš ter svetuješ, se v Sloveniji še vedno težko proda.

Alenka RamŠak

Anonimni pravi ...

V Ikei še nisem bila, sem že pa slišala za njih in njihov način prodaje in se mi zdi res super, ampak mislim,da ima vse svoje pomankljivosti. Kot naprimer pravi Alenka za starejšo populacijo.Kako si bo nek starejši človek prepisoval šifro in še potem to stvar iskal v skladišču,mislim da pri takih letih nimajo več živcev za to.Pa že itak vsi kupci radi vidijo da jim skoraj da prineseš vse pred nos.Pa tudi s tem da recimo piše da je določena svtar na zalogi se lahko zalomi, verjemite!Saj že v naših trgovinah ko poteka vse preko računalnika včasih piše da recimo je določena stvar na zalogi pa je ni več.No saj bomo videli kako bo ko bo Ikea čez 4 leta pri nas.
Lp
Suzana

Anonimni pravi ...

Moram priznati, da še nisem imel priložnosti nakupovati v Ikei, tako da mi je takšen način prodaje, kot ga zagovarja Ikea bil do sedaj neznan.
In ko se malo zamislim, preprosto ne morem doumeti, glede na to da Ikea prihaja v Slovenijo, da se naši ponudniki pohištva (npr. Rutar, Lestnina) na to sploh ne odreagirajo oz. še naprej vodijo svojo politiko, v kateri je kupec "obvezno zlo".
Me prav zanima, kaj se bo dogodilo z vsemi temi našimi trgovci po prihodu Ikee na našo tržišče.
No, pustimo se presenetiti!

Damjan Heric

Anonimni pravi ...

Problem v slovenskih trgovinah ni samo v prodajalkah, ampak se začne na vrhu. Pri lastniku podjetja in njegovih managerjih.

Tisti, ki zgodovine tega trgovskega velikana ne poznate, si lahko več preberete na http://en.wikipedia.org/wiki/Ikea.

Zanimiva je tudi zgodba ustanovitelja Ingvarja Kamprada.

Takšna konkurence bo za slovenske trgovce dobra in zelo poučna. Največ pa na koncu vedno pridobimo potrošniki.

Tadej K

Unknown pravi ...

Zares enkraten način prodaje pohištvenih izdelkov. Vsekakor drugačen način pristopa prodajalca, kot pa to srečamo pri nas. Seveda je manj komplikacij pri kupovanju, tudi manjši stroški za podjetje, vendar pa se pojavi težava brezposelnosti. In te je v naši lepi Sloveniji že tako preveč. Vendar pa komaj čakam, da Ikea pride tudi k nam, da bomo lahko izkusili drugačen način kupovanja pohištva in da bomo pri tem dejansko uživali!

lp

Ivan