5. april 2008

MALA ČISTILNA NAPRAVA ROTO


Roto d.o.o. s sedežem v Černelavcih pri Murski Soboti, je srednje veliko podjetje, ki je že trideset let prisotno na domačem in tujem tržišču, kot uspešen proizvajalec izdelkov iz plastičnih mas.
Podjetje Roto proizvaja čistilne naprave že od leta 1996. Leta 2005 pa so skupaj z nemškim podjetjem Mall razvili in začeli izdelovati tudi male čistilne naprave, namenjene individualnim objektom. Že zdaj pa je največji proizvajalec malih čistilnih naprav v Sloveniji. Poglavitni razvojno tehnološki dosežek podjetja Roto je konstrukcija originalnega 3500- litrskega polietilenskega rezervoarja z debelino sten 12 do 14 mm in s prekatom. V ločenem strojnem bloku pa so kompresor, računalnik in ventili.


Roto kupcem MČN 4 ponuja celovito storitev: od izdelave, prodaje, tehnična svetovanja, distribucije, montaže, servisiranja in vzdrževanja pa vse do izobraževanja uporabnikov.
MČN 4 obratuje vkopana v zemljo in zasuta s peskom. Vgradnja je hitra in enostavna, praznjenje je pri normalni uporabi potrebno le enkrat letno. Vsi procesi so računalniško krmiljeni, očiščenost vode je nad 90- odstotna. Poraba energije je nizka – 0,45 kW na dan (20€ letno). MČN 4 zmanjšuje obremenjevanje okolja, saj onesnaževanja skoraj ni več, prečiščena voda pa se lahko uporablja za zalivanje. Življenjska doba MČN 4 je ob pravilnem vzdrževanju 50 let.
Podjetje posluje skladno z Iso 9001. Veliko skrb pa posvečajo tudi varovanju okolja. Na sejmu Megra 2008 prejmejo za malo čistilno napravo priznanje tehnološkega inštituta za graditeljstvo ZRMK, znak kakovosti v graditeljstvu za najboljše dosežke na področju graditeljstva v Sloveniji.

Avtorica: Blanka Smodiš
Vir: Roto d.o.o.

Kaj lahko Google še ponudi ?

Poglejte: http://www.finance.si/galerije/122/1/

Avtor: Tadej K

4. april 2008

Izboljšanje procesa aktivacije novih naročnikov

Uvod

V najmlajšem mobilnem operaterju so se srečali s težavo pri zagotavljanju hitre aktivacije novega naročnika (cilj podjetja je bil 1 dan). Proces aktivacije pomeni pot od vstopa potencialnega novega naročnika v trgovino do sklenitve naročniške pogodbe in nato dalje do aktiviranja naročniškega računa v naših bazah (uporabnik lahko začne uporabljat naše storitve). V tej predstavitvi se bova lotila samo enega "dela" tega procesa in sicer izboljšave procesa pri vnosu podatkov novega naročnika.

Opis problema

Zelo pomembno dejstvo, ki zavira proces aktivacije novega naročnika nepovezanost podatkovnih baz posredniškega portala (portal, kjer prodajalec vtipka podatke o naročniku na mobilno telefonijo) z bazami programov »Navision« ter »BRM«. Zaradi te nepovezanosti je potrebno vse podatke trikrat vnašati ročno, kar ob povečani aktivnosti prodaje pripelje do zastojev pri procesu aktivacije. Prav tako je z večkratnim ročnim vnosov podatkov o novem naročniku v različne baze večja možnost napak pri samem vnosu. Obstoječi kader v naročniški službi, zaradi povečanega obsega sklepanja novih naročnin, ni zmogel obdelati vseh aktivacij v roku treh delovnih dni (to pomeni, da so lahko naročniki začeli uporabljati mobilni telefon komaj tretji dan), cilj podjetja pa je da bi aktivacija trajala maksimalno en delovni dan.

Prav tako bi rada poudarila, da prihaja do zamud pri aktivacijah tudi zaradi nepopolno izpolnjenih obrazcev na posredniških portalih. Posredniški portal namreč trenutno dopušča oddajo nepopolnih oz. nepravilno izpolnjenih obrazcev. Zaradi tega prodajalci včasih ne pridobijo oz. ne vpišejo vseh podatkov, ki pa so nato potrebni za dokončanje aktivacije novega naročnika. Za nastale težave oz. zaostanek v procesu aktivacije novega naročnika pa ne krivimo samo zaposlene, večji del k temu pripomore nepotrebni večkratni vnos podatkov v različne baze, kar pomeni, da se večji del aktivacije, kljub sodobnim tehnologijam, izvaja ročno.

Izboljšanje procesa aktivacije

Nujen vpis vseh potrebnih podatkov za sklep novega naročniškega razmerja

Ta rešitev je nujna, če želimo aktivacijski proces poenostaviti ter pohitriti. Je prva in najpomembnejša aktivnost v procesu aktivacije novega naročnika. Izvaja jo prodajalec v trgovini, ki sklepa novo naročniško razmerje z stranko ter se dopolnjuje z nadaljnjimi rešitvami.

Bistvo te rešitve je, da mora prodajalec v posredniški portal vnesti vse podatke, ki jih operater potrebuje, da stranki zagotovi delovanje vseh storitev ter, da se vpišejo vsi podatki v podatkovno bazo Navision ter BRM, ki bo skrbel za pravilno izdajo računov. Posredniški portal mora biti izpopolnjen tako, da opozarja pri napačnih vnosih podatkov (tukaj je mišljen predvsem vnos številke SIM ter MSISDN) ter da ne dopusti dokončanja sklenitve naročniškega razmerja, če niso vpisani vsi podatki, ki so za to potrebni.

S to rešitvijo bi pohitrili proces ter odpravili »zavoro« nepopolnih pogodbi, ki sedaj prihajajo v naročniško službo. Te pogodbe se morajo nato dopolnjevat v naročniški službi, kar dodatno podaljša čas same aktivacije.

Povezava »Posredniški portal« - Navision – BRM

Proces smo izboljšali tako, da smo povezali posredniški portal z bazo Navision, ta pa se nato sinhronizira z BRM, s tem pa smo se izognili prepisovanju. S tem smo prihranili precej časa, prav tako pa smo se izognili možnim napakam. Podobna rešitev je že bila uvedena z DCP pri fiksnih storitvah, ko se dejansko z enim gumbom kreira račun z osnovnimi podatki in potem se doda le še produkt, na podlagi katerega se zaračunava mesečna naročnina in poraba.

Uvedene so bile tudi nekatere »varovalke« pri povezavi teh baz. To pomeni, da lahko prodajalec v posredniškem portalu samo vnaša podatke o naročniku (osebni podatki) ter številko SIM ter MSISDN. Prav tako pa nima vpogleda v vse podatke BRM, ampak samo osnovne (ali že ima sklenjeno kakšno naročniško razmerje, ipd.).


Avtorja: Mitja Baskar, Robert Farazin

Viri: Tušmobil d.o.o.

2. april 2008

PAMETEN NAKUPOVALNI VOZIČEK


Si predstavljate nakupovalni voziček, ki vas vodi do želenega izdelka?

Bo klasični voziček kmalu zapeljal v zgodovino?

Singapurski potrošniki si bodo ob obisku trgovskih centrov lahko kmalu omislili tudi visokotehnološko opremljen nakupovalni voziček, ki jim bo na primer znal pokazati pot do želenega artikla. Vozički bodo svoj krstni nastop doživeli v okviru pilotnega projekta v novi podružnici singapurske trgovske verige Cold Storage.
Vozički bodo znali določiti svojo lokacijo v trgovini in prek vgrajenega LCD-zaslona predvajati oglase za v bližini se nahajajoče proizvode. Poleg tega bodo kupci lahko zaslon uporabili za iskanje želenih izdelkov, medtem ko bo trgovcu rešitev omogočila sledenje gibanju in nakupovalnemu vedenju kupcev, kar bo gotovo pripomoglo k novim tržnim prijemom. Na vgrajenem LCD zaslonu vam tako prikazuje podrobnejše informacije o izdelkih, ki ste jih zmetali vanj, vas vodi po trgovini in seveda prijazno opozarja na privlačna znižanja ter ostale enkratne priložnosti, ki jih ne smete zamuditi. Sam sistem zagotavlja podjetje Media Cart Asia, ki ima ekskluzivne pravice za trženje tega sistema v Aziji. Tehnologijo je sicer licenciralo podjetje Media Cart Holdings, ki je pametne nakupovalne vozičke prvič preizkusilo v trgovinah Shoprite v ZDA.


Nakupovalni voziček bo kmalu dobil veliko več nalog, kot jih je imel do sedaj.

Avtorici: Janja Fras in Valerija Vurcer
Viri: Google

31. marec 2008

OKOLJU PRIJAZNEJŠE VOZILO

TESLA ROADSTER


Si predstavljate, kako se boste vozili čez pet ali deset let? Morda vas bo kar nekaj povsem zadovoljnih s svojim sedanjim avtomobilom – če ga bo država še pustila registrirati. Vse večje zavedanje škodljivosti izpušnih plinov bo namreč počasi privedlo do širše dostopnosti vozil z ničelno stopnjo izpusta, vsaj med uporabo.

Prvi dokaz, da svetla prihodnost ni daleč, je električni avtomobil Tesla Motors. Tesla Roadster je nov luksuzni športni avtomobil inovativnega ameriškega podjetja Tesla Motors, ki ga namesto nafte in bencina poganja električna energija. Vozila na električni pogon so zagotovo tista prava prihodnost, na poti do katere se bomo morali navaditi na hibridni (bencinsko-električna ali dizelsko-električna vozila), morda celo na vodikov pogon. V Roadster so pri Tesli vgradili približno 6800 litij ionskih baterij tipa 18650 (ker imajo 18 mm premera in so dolge 65 mm) s skupno maso 450 kilogramov. Količina energije, ki jo shranjujejo (56 kilovatnih ur) je primerljiva z osmimi litri običajnega bencina. Največja moč lahko doseže do 200 kilovatov. Vse baterijske celice imajo omejevalnik električnega toka, kar preprečuje kratek stik na ravni posamezne celice, in zaščito pred previsoko temperaturo, ki bi jo povzročil previsok notranji tlak zaradi morebitne okvare. Novi jekleni konjiček ima odlične lastnosti. Od 0 do 100 km/h je z njim mogoče pospešiti v pičlih štirih sekundah. Tudi končna hitrost, 210 km/h, je dovolj velika.

Pojavlja pa se vprašanje kako polniti tako športno usmerjeno vozilo. Električni avtomobili se navadno polnijo dolge ure, pa še potem so sposobni prevoziti le dobrih 100 km. Teslin Roadster pa se s pomočjo litij-ionske baterije, podobne kot jih najdemo v mobilnikih, napolne v le treh urah in pol, to pa omogoča čez 350 km (250 milj) vožnje.

Tesla Motors je sporočil, da je pridobil vsa dovoljenja za začetek prve proizvodnje svojega električnega roadsterja, izdelovati naj ga tako začeli 17 marca letos. Sprva v ZDA in še to le v velikih mestih, kot so Miami, Los Angeles, San Francisco, New York, Chicago. Proti koncu leta bo proizvodnja Tesla “eko-roadsterja” že dosegla okoli 40 avtomobilov na teden. Celotna proizvodnja v letu 2008 je že razprodana, lahko pa se za 5000 dolarjev postavite v vrsto in naročite Tesla elektromobil letnik 2009. Cena se giblje okoli 100.000 dolarjev ( 70.000 €).





Avtorici: Barbara Muhič, Polonca Siter

Viri: http://www.youtube.com/, http://www.racunalniske-novice.com/

Koncept Nokiinega telefona morph - NANO TEHNOLOGIJA

V raziskovalnem centeru Nokia so v sodelovanju z znanstvenim inštitutom v Cambridgu naredili velik preskok v raziskavi nanotehnologije ki bo ustvarila svet drugačnih naprav in odprla spekter velikih priložnosti.

Morph koncept ustvarja neverjetne možnosti za mobilne naprave:

  • novi upogljivi in prozorni materiali se bolj združujejo z našim načinom življenja
  • naprave bodo samočistilne in samo-ohranljive
  • vgrajeno solarno vpijanje lahko polni napravo, medtem ko baterije postanejo manjše, dalje trajajoče in hitrejše za polnjenje
  • vgrajeni senzorji nam dovoljujejo poizvedovati več o svetu okoli nas


Prednosti integrirane elektronike nam kažejo da bi lahko bil koncept morph cenovno ugodnejši in bolj funkcionalen z veliko manjšim prostorom. Vse te novosti bodo prinesle novejše aplikacije ki nam bodo dovoljevale komunicirati po nepredstavljivih poteh.


Nanotehnologija dovoljuje materialom in komponentam da so lahko upogljive, raztegljive, prozorne in neverjetno močne. Z uporabo enakega principa kot pri pajkovi mreži ta upoglivost omogoča napravi da lahko menjuje oblike in se prilagodi nalogi in roki. Zložen model se z lahkoto prilagaja žepu, nezložen model pa lahko prikaže bolj detajlne informacije in tipkovnico. Celo integrirana elektronika bi imela upogljive lastnosti. Z izkoriščanjem biorazgradljivih materialov pa bi bil produkt lažji za recikliranje in okolju prijazen.


Tehnologija samočiščenja pa bi naredila izdelek z daljšim življenjskim delovanjem. Nanostrukturne površine naravno odvračajo vodo, blato in prstne odtise ki jih lahko opazimo v drugih sistemih. Nanotehnologija omogoča tudi površine ki bi vpijale sončno energijo in omogočala da bi lahko bila baterija manjša in tanjša, kakor tudi hitreje napolnjena in zmožna večih ponovnih polnjenj.

Naprava bi lahko zaznavala onesnaženost zraka okoli nas in nas o tem opozarjala.



Avtorici: Tadeja Petek in Tanja Lešič
Viri: Nokia, youtube

Samodejno uravnavanje razdalije (ACC)



Volkswagnov sistem za samodejno uravnavanje razdalje (ACC) združuje funkcije tempomata in radarskega senzorja. Ko je sistem vključen, samodejno vzdržuje izbrano oddaljenost od spredaj vozečega vozila in temu ustrezno prilagaja hitrost vožnje. S tem močno razbremeni voznika in poveča udobje.

Osrednja komponenta sistema za samodejno uravnavanje razdalje je radarski senzor z dosegom 200 m v območju, ki s sredinsko vzdolžno osjo vozila tvori kot 12 stopinj (ne levi in desni strani). Radarski senzor in krmilnik tvorita eno enoto in sta npr. pri novem Passatu vgrajena v mreži hladilnika, za emblemom znamke Volkswagen. Prednost radarske tehnologije je, da zanesljivo deluje ne glede na vremenske razmere in razmere na cestišču.

Krmilnik iz signalov radarskega senzorja izračuna oddaljenost in relativno hitrost glede na spredaj vozeče vozilo. Na cestah z več voznimi pasovi dodatno izračuna še zamik med obema voziloma. Če je v območju dosega senzorja hkrati več vozil, krmilnik na osnovi dobljenih podatkov določi tisto vozilo, na osnovi katerega sistem prilagaja hitrost in tako vzdržuje izbrano razdaljo. Radarski senzor ne zaznava mirujočih ovir, kot so npr. stoječe kolone in zaščitne ograje.


V primeru, ko spredaj vozeče vozilo zmanjša hitrost, ali v primeru, ko na vozni pas nenadoma zapelje tretje vozilo, sistem za samodejno uravnavanje razdalje (ACC) zmanjša hitrost s posegom v krmilno elektroniko motorja in po potrebi tudi s posegom v delovanje zavornega sistema. Če potrebni pojemek presega 30 % maksimalnega pojemka, se vključita ustrezen prikaz in zvočni opozorilni signal. V dogajanje mora s pritiskom na zavorni pedal poseči voznik.

Funkcija za skrajšanje zavorne poti – boljša odzivnost

Pri novem Passatu raven varnosti dodatno zvišuje posebna funkcija za skrajšanje zavorne poti, ki v primeru, ko se oddaljenost od spredaj vozečega vozila zmanjša pod kritično mejo, pripravi zavore na zaviranje v sili. To konkretno pomeni, da se zavorne obloge približajo zavornim kolutom, vendar se hitrost vozila še ne zmanjša. Poleg tega se odzivnost zavorne asistence poveča. Če voznik nato pritisne na zavorni pedal, je takoj na voljo maksimalna zavorna moč, zato je zavorna pot krajša.

Prednosti sistema za samodejno uravnavanje razdalje (ACC):

· Večje udobje na daljših vožnjah: raziskave so dokazale, da sistem ACC med vožnjo bistveno razbremeni voznika.

· Občutno višja raven varnosti zaradi ohranjanja varnostne razdalje.

· Samodejno in varno pospeševanje in upočasnjevanje na avtocestah in glavnih cestah.

· Hitrost vozila je mogoče nastaviti v skladu z omejitvijo hitrosti.

· Bistvena prednost z vidika razbremenitve voznika: voznik se lahko popolnoma osredotoči na dogajanje v prometu.



Avtorja: Polona Majarič, Luka Kolarič

Viri: Volkswagen, youtube, ACC(Active Cruise Control)