10. november 2007

Študentski projekti za podjetja

Tovarna podjemov na svojem portalu vabi ambiciozne študente, da sodelujete v njihovem nagradnem natečaju, s katerim želijo spodbuditi intenzivnejši pretok znanja med univerzo in gospodarstvom - med mladimi in podjetji.


Partnerska podjetja Tovarne podjemov bodo pripravila izzive, ki jih bodo mladi v timih reševali. K projektu so že pristopila podjetja Horizont, Mobilion, Era in Tikev. Podjetja obljubljajo tudi privlačne nagrade.

Dodatne informacije dobite na Portalu Tovarne podjemov.

in pri vodji projekta Nataši Rus.


Avtor: Tadej Krošlin

8. november 2007

Pogostitev ki ustvarja nasmeh


  • Gostite tuje goste?

  • Jim želite ponuditi nekaj posebnega?

  • Si želite, da vaši gostje ohranijo prijeten okus vašega srečanja?

Predstavite jim Slovenijo skozi kulinariko, na izviren način:



Hladno topli bife izpod kulinaričnih rok slovenskih mojstrov

Naša organizacija, ki se bo predstavljala pod sloganom pogostitev na južni strani alp, vam bo ponujala raznovrstne pogostitvene storitve, kot so pomoč pri organiziranju banketov, sprejemov, pogostitvah, zabavah, praznovanjih, torej tako imenovanih ritualih, kjer ima vedno središčno ali vsaj pomembno vlogo tudi prehrana, ob katerih za njihovo prehrambeno in siceršnje počutje poskrbi za to področje izurjena dejavnost, ki se v anglo-ameriškem svetu in tudi mednarodno predstavlja pod vzdevkom catering.


Cilj našega dela bo ponudba, ki vam bo z nudenjem gostinsko turističnih storitev omogočala prikaz:

- slovenske kulinarike v sodobni preobleki, v obogateni in reprezentančni obliki hladno - toplega bifeja...

- združenosti vse pestrosti slovenske kulinarike z zastopanostjo vseh slovenskih pokrajin.

- primeren izbor opreme, inventarja in dekoracije povzete iz slovenske kulturne dediščine,

- pestrosti slovenske obrti in slovenske tradicionalne glasbe, ob kateri bodo lahko uživali vaši gostje.


Moto našega vsakdanjega truda bi temeljil na odkrivanju primernega "slovenskega izraza", s katerim bi lahko postregli ob druženju vas in vaših gostov, in tako poskušali zadovoljiti vse poglede naših odjemalcev.



Avtor: Damjan Heric

7. november 2007

Možje v najem za osamljene ženske

V ruski prestolnici so agencije, ki trgujejo z možmi. Podpisati je treba pogodbo in »Na mnogo srečna leta!« - zakon je sklenjen. Tako preprosto si premožne ženske urejajo zasebno življenje.

V takšnih družinah veljajo posebna pravila igre. Najeti moški ni igrača, ampak moški z zavidljivo službo in dobro plačo. Je mož, o katerem ženske samo sanjajo. Brez godrnjanja ure in ure spremlja svojo žensko med pohajkovanjem po trgovinah in potrpežljivo čaka, medtem ko ona izbira in nakupuje. Blondinke ga niti malo ne zanimajo, za mini krili se ne ozira.

» Trapa, zaradi mene je čisto izgubil glavo,« pravi neka štiridesetletna uspešna poslovna ženska, ki si je moža priskrbela s pogodbo. Kako ga je spoznala, noče povedati niti staršem; če jo kdo povpraša, mu preprosto odvrne, da naključno. Njen pogodbeni mož sme delati samo zato, ker sta se v pogodbi tako dogovorila, in sicer od devetih zjutraj do sedmih zvečer. Delovno mesto mu je priskrbela ona.

Pogodba vsebuje tudi točko z naslovom Posebne želje. S flomastrom je podčrtano: »družinsko kosilo ob petih in spremstvo pri nakupovanju«. V pogodbi sta navedeni doba najema, ki lahko traja do enega meseca do več let, in moževa plača. Zaslužek se izplačuje povsem legalno, vzbuja pa občudovanje in zavist, saj je določeno, da ne sme biti nižja od 10.000 dolarjev na mesec.


Najprej jih naučijo lepega vedenja

Kandidate za može v najem najdejo po agencijah za spremstvo in med manekeni. Da bi bili primerni za opravljanje svoje naloge, jih najprej naučijo lepega vedenja in zahtevajo, da veliko berejo.



Nekatere se celo zaljubijo.

Se ne bi ve tudi, če bi imela nekega lepotca dan in noč ob sebi?




Viri:
  • časopis Slovenske Novice; torek, 30. oktober 2007; str. 9


Avtor: Maja Novak

Raznolikost v službi inovativnosti

Da mora biti za korporacijo, ki narekuje razvoj in trende na področju informacijskih in komunikacijskih tehnologij, ne le vrhunski menedžment, ampak tudi korpus nadarjenih, motiviranih in usposobljenih ljudi, je jasno. In če je menedžment res vrhunski, že od vsega začetka ve, da ta drugi dejavnik nikakor ni samoumeven. Za finsko Nokio, danes enega vodilnih svetovnih podjetij v komunikacijski tehnologiji, ni bil niti sredi 19. stoletja, ko je bila ustanovljena kot tovarna papirja, in je danes še toliko manj. 54-letna magistrica psihologije Kristiina Fromholtz Mäki dela s kadri v Nokii deset let. Na različnih vodstvenih kadrovskih funkcijah je bila odgovorna za razvoj zaposlenih, razvoj timov, vodenja, upravljanja učinkovitosti, sprememb in različnosti, razvoj kompetenc, plače in nagrajevanje zaposlenih in sploh vse, kar zadeva delo z zaposlenimi v tako veliki in kompleksni organizaciji. Zaradi svojih izkušenj, pa tudi poglobljenega teoretičnega znanja je želena predavateljica na številnih strokovnih srečanjih, nedavno so ji na tradicionalni konferenci O ravnanju z ljudmi pri delu v organizaciji Planeta GV prisluhnili tudi slovenski kadrovski delavci. Zadnje leto je Fromholtz Mäkijeva vodja centralnih funkcij v telekomunikacijski družbi Nokia Siemens Networks, ki sta jo s po približno 50-odstotnim lastniškim deležem v okviru Nokijine skupine ustanovila Nokia in Siemens. Kristiina Fromholtz Mäki je prepričana, da so družbe, kot so IBM, Hewlett Packard, Ericsson, Siemens, Motorola in Nokia najboljši primeri, da je za podjetja, ki delujejo v intelektualno intenzivnih dejavnostih, znanje zaposlenih ključni dejavnik uspeha.

Objavil Milan

KOTEL NA POLENA


Les je najstarejši energetski vir na svetu. Na voljo je pred našim pragom in neprestano raste ter predstavlja pravzaprav uskladiščeno sončno energijo. Les izgoreva brez ostankov žvepla in je za razliko od fosilnih goriv pri gorenju nastajajoči CO2 del naravnega ogljikovega krogotoka. Prav tako pa ogrevanje z lesom ne povzroča učinka tople grede od sodobnih naprav za kurjenje lesa poleg tega pričakujemo enako udobje in izkoristke kot pri uporabi fosilnih goriv(kurilno olje, plin).

Vse to omogoča SODOBNA PEČ NA POLENA.

Sodobne Frolingove peči na polena dosegajo 92% izkoristke in zadostujejo vsem predpisanim zahtevam za količino škodljivih plinov v dimu. Za uporabnika pa je seveda najpomembnejše, da omogočajo kurjenje s poleni dolžine 0,5 m, imajo prostor za polena prostornine 140 oz. 280 litrov, kar zadošča za eno nalaganje drv na dan , samodejno krmiljenje in še in še.

Kotel omogoča popolno zgorevanje lesa tudi pri nižjih obremenitvah. Gre za ogrevanje z lesno biomaso. Plini, ki nastanejo pri gorenju oziroma uplinjenju lesa, preko rešetke vstopajo v komoro, ki je obložena z debelim šamotom. Tu se lesni plini nadzorovano mešajo z zunanjim, ogretim zrakom, se vrtinčijo, se dolgo zadržujejo v komori in v kar največji meri zgorijo.

Kotel na polena ima posebne prednosti pred ostalimi kotli. Ima velik prostor za nalaganje polmetrskih polen ali grobih sekancev, kar ostale peči nimajo, ekstremno dolg čas gorenja, polen in sekancev. Gorijo namreč do 20 ur in več.

K peči sodi tudi zalogovnik tople ogrevalne vode – hranilnik toplote. Krmilna avtomatika v hranilnik preusmerja presežek toplote, ki je ne potrebujemo za ogrevanje v času polnega gorenja drv, in toploto črpa iz hranilnika v sistem ogrevanja, ko gorenje v peči že pojenja. Hladni radiatorji zjutraj so preteklost. V hranilnik toplote je lahko vgrajen tudi bojler za sanitarno vodo, prav tako pa je v sistem lahko povezano ogrevanje vode s sončnimi kolektorji.

Časi so se spremenili. Včasih je veljalo: Pomembno je, da deluje. Danes pa je prav tako pomembno, kako peč izgleda. Kotel na polena ima tudi zelo lepo obliko, zato bo peč biser v vaši kurilnici.

Avtorica: Mateja Grobelnik

6. november 2007

VICHY, ZDRAVJE JE OSNOVNO. ZAČNITE PRI SVOJI KOŽI


LABORATORY VICHY


VICHY Zdravja je osnovno, začnite pri svoji koži!

Laboratoriji Vichy so bili ustanovljeni leta 1931 in so danes vodilna evropska dermokozmetična znamka v lekarnah po vsej Evropi.
Laboratoriji Vichy so celotno kolekcijo izdelkov za nego zasnovali s termalno vodo Vichy v kombinaciji z izjemnimi učinkovinami, ki so plod farmakološkega raziskovanja. Vichyjeva termalna voda je bila znana že v rimskem času po svojih blagodejnih lastnostih. V 17. stoletju so jo uporabljali zaradi njenih zdravilnih učinkov, še posebej za spodbujanje obrambnega mehanizma organizma. Uporabljali so jo torej predvsem za lajšanje tegob na koži.V 19. stoletju pa je francoska Akademija za medicino tudi uradno potrdila zdravilne lastnosti Vichyjeve termalne vode. Voda vsebuje 17 mineralov in 13 elementov v sledovih, med njimi tudi magnezij, kalcij, natrij in kalij, ki dokazano pospešuje naravne metabolne procese v celicah kože in s tem pomagajo vzdrževati njihovo normalno delovanje.


Raziskave

Raziskovanje se nahaja v samem središču tehnologije in strategije zdravja Laboratorijev Vichy. Vsak izdelek za nego je plod večletnih znanstvenih raziskovanj in inovativnosti znanstvenikov. Pomembne dermatološke raziskave so oblikovale in bile okronane s številnimi patenti za staranje kože, za suho kožo, vlaženje kože in izpadanje las.

Laboratoriji Vichy sodelujejo s številnimi mednarodno uveljavljenimi dermatologi v sklopu večletnih študij. Rezultati raziskovalne dejavnosti so torej edinstvena in inovativna znanstvena orodja , s katerimi lahko objektivno ocenijo rezultate uporabe negovalnih izdelkov.


Poslanstvo Laboratorijev Vichy

Poslanstvo Laboratorijev Vichy je že od samega začetka (1931) aktivno sodelovati z mednarodno znanstveno in zdravniško stroko, da bi lahko mi uporabniki bolje razumeli tako vitalen organ kot je koža. Torej ni njihovo poslanstvo samo ohranjanje zdravja kože preko uporabe zanesljivih in učinkovitih negovalnih izdelkov, temveč tudi preko poučevanja in obveščanja ljudi o tem, kako naj skrbijo za svojo kožo.
Po mojem mnenju jih takšno poslanstvo uspeva, saj menim da ni ženske ki ne bi vsaj poznala Laboratorijev Vichy ali jih celo uporabljala. Njihove inovacije nas spremljajo povsod, skozi vsak medij nam ponujajo svoje novitete in prednosti svojih produktov.
Eno izmed pomembnih poslanstev je tudi neškodljivost in učinkovitost prav vsakega izdelka. Vsak izdelek pa seveda ne more biti učinkovit in primeren za vsakega posameznika. Vsak si mora najti točno določeno nego kože katera mu odgovarja na tip kože in njene lastnosti.
Velika prednost njihovih izdelkov je v termalni vodi Vichy, preizkušenosti na občutljivi koži, saj je dandanes to prav največji problem, ker ima vse več ljudi preobčutljivo kožo za agresivno kozmetiko.
Učinkovitost izdelkov je pod dermatološkim nadzorom izdelana pod strogimi merili farmacevtske industrije.


Vloga farmacevtov in lekarne

Vse več ljudi raje kupuje kozmetiko v lekarnah, ker produkt, ki se prodaja tam je resnično preizkušen in zagotavlja dermatološki nadzor. Tako je tudi to ena izmed prednosti, ki jih vsaj jaz osebno upoštevam pri nakupu izdelkov za kožo. Farmacevti v lekarnah nam za razliko od prodajalcev v prodajalnah znajo strokovno svetovati in postaviti pravo diagnozo kože in nam s tem bolj pomagajo pri izboru in nakupu primerne nege.


Linija izdelkov

Laboratoriji Vichy so razvili zelo raznoliko linijo izdelkov. Vsak delček linije je namenjen točno določnemu tipu kože. Tako so poskrbeli za mlado kožo, zrelo in starejšo, prav tako pa imajo kreme za suho, mastno ali mešano kožo ter za zelo problematično kožo. Linija vsebuje tudi izdelka za nego las, deodorante, pudre, kreme za sončenje in po njem, kreme za telo, za prhanje in čiščenje kože.
Jaz sem se odločila da predstavim nov inovativni izdelek AQUALIA THERMAL, saj se nam bliža zima in naša koža potrebuje vse več vlage in dobre nege.


Aqualia Thermal





Voda je sestavni del našega telesa, zato je vlaženje pomembno za ohranjanje zdravja in lepote kože. Dermis je nasičen z vodo, saj predstavlja kar 99 odstotkov njene sestave. Veliko nas ima probleme z izsušeno kožo, ker je posledica stresa, onesnaženega okolja in nasploh nezdrav način življenja. Izsušitev nastane z dnevnih izhajanjem vode iz dermisa (usnjice). Izhajanje vode lahko preprečimo z uporabo krem, kot je Aqualia Thermal. Krema uniči tanke linije izsušenosti, koža ni več krhka in hrapava ter občutek nelagodja in zategovanja izgine.
Aqualia Thermal je 24-urna vlažilna nega, ki krepi in pomirja kožo. Koža je nenehno navlažena in globinsko okrepljena z dodatno vlago. Krema je primerna za občutljivo kožo, saj ne povzroča rdečice, občutka zateglosti in srbečice, na koži pa nam pusti prijeten občutek pomirjenosti in vlage. Čez cel dan je naša koža intenzivno navlažena, elastična in veliko mi pomeni da je na dotik žametno mehka. Kremo lahko uporabljamo zjutraj in zvečer. Všeč mi je tudi zato, ker mi osveži kožo in se hitro vpija, ne pušča pa mi občutka maščenja kože in lepljivosti.

Krema je na voljo v lončku ali tubi (50 ml), zraven pa se uporablja tudi serum za kožo, ki pa ima enake lastnosti kot krema.



Osebno sem z linijo Laboratorij Vichy zelo zadovoljna, zato sem jo predstavila kot inovativni produkt za nego kože. Sem pa mnenja da vsakemu vse na ustreza in zato si mora vsak posameznik poiskati nego ki ustreza njegovemu tipu kože.

Avtor: NINA KOBAL

5. november 2007

COPATKI ZA LENUHE

Gaile Spaleoni iz Stevenson Rancha v Kaliforniji je nekega dne med čiščenjem tal prešinilo: »Zakaj bi moralo biti čiščenje tako naporno? Mar ne bi bilo tolikokrat lažje vse delo opraviti stoje? Tako se mi ne bi bilo treba milijonkrat na dan skloniti, tudi križ bi me manj bolel!«. Po malo daljšem premisleku, se je domislila novega pripomočka za čiščenje tal in ga poimenovala – »Mop Flops« (čistilni copatki).



Oblikovala je copatke za domačo uporabo. Z njimi ves čas brišete prah ter drugo umazanijo in imate hkrati možnost ukvarjati se z drugimi, tisti čas pomembnejšimi opravili (npr. telefonirate, kuhate, se igrate »kdo lovi?« z otroci, ipd…).

Mop Flops so narejeni iz frotirja, na dnu pa je narejen žepek z »ježki«, s katerim lahko pritrdite na podplat tudi spužvo ali drugo vpojno krpo in ga prilagodite njihovi velikosti. Poleg praktičnosti so copatki tudi zelo udobni. Kupite jih lahko v treh velikostih (S, M in L).

Prav tako omogočajo mnogo izboljšav; pri brisanju prahu in drugih nečistoč se vam sploh ni treba več sklanjati (hrbtenica vam bo zelo hvaležna), roke pa ostajajo proste za druga opravila. Primerni so za različne površine, od ploščic do parketa. Zraven lahko po potrebi uporabite tudi razpršilec s čisto vodo, če madež ne boste mogli takoj odstraniti. Po uporabi lahko copatke enostavno operete v pralnem stroju in jih ponovno uporabite.
Copatki slabosti pravzaprav nimajo, saj delo mnogokrat olajšajo in so okolju prijazni, za njihovo uporabo ne potrebujete nobenih kemikalij.

Mop Flops so zelo priljubljeni med mladimi mamicami, saj jim otroci povzročajo s svojo živahnostjo še več dela, one pa se nesnage v istem trenutku znebijo. Primerni so za poslovne ženske, ki nimajo časa za gospodinjenje, tudi za moške.

»Čistilni copatki« so zelo preprosta inovacija, ki verjetno ne bo doživela svetovnih razsežnosti, ampak je kljub temu zelo koristna, pa tudi cenovno zelo ugodna. Uporabniki so s produktom zelo zadovoljni, saj jim nudi mnoge ugodnosti in kdo ve, mogoče se bo Gaile do prihodnjič domislila še kaj bolj zanimivega.

Resni interesenti si lahko podrobnosti o ceni Mop Flops ogledate tukaj.

Viri:

Avtorja: Anja Knežević in Tina Rošer

4. november 2007

VLADAR NEBA


Greener. Cleaner. Quiter. Smarter. Nova doba v letalstvu? Sodobna tehnologija je zopet odprla svoja vrata. Vsak dan se v človeških glavah poraja na tisoče idej, vendar le nekaj teh doseže komercializacijo. Po 10 let dolgem razvoju, je svet 25. oktobra končno dočakal prvi redni let Superjumba Airbusa A380. Kljub težavam pri izdelavi, ki so zakrivile 2-letno zamudo pri dobavi letala, je naročnik Singapore Airlines na svoje prvo komercialno potovanje od Singapurja do Sidneya pripeljal 455 potnikov in 30 članov posadke, drugače pa lahko letalo v čarterski različici sprejme do 850 ljudi, v standardni lahko prepelje 525 potnikov, v luksuzni, v kateri je bil ta prvi, zgodovinski polet pa 471 ljudi.

»Velikan« je s svojo velikostjo končal 37-letno vladavino boeinga 747, ki je do zdaj veljal za največje potniško letalo na svetu. Potniki so karte kupili na internetni dražbi, cene pa so se gibale med 395 in 70.700€. S prodajo kart so zbrali cca. 1mio €, ki so jih podarili v dobrodelne namene. Evropska letalska industrija Airbus Industrie, pa je kljub izjemnemu dosežku zašla v rdeče številke. Zaradi dve letne zamude pri izdelavi letala je posledično službo izgubilo približno 10.000 zaposlenih in naročniki letal zahtevajo od Airbusa odškodnine v milijonskih zneskih. Razvoj velikana je do danes stal 17 milijard €, kar pomeni da bodo morali prodati 420 letal, preden se jim bo investicija povrnila in bodo začeli ustvarjati dobiček. Bodo ekonomsko uspešni? Do danes so družbe naročile 189 airbusov, z osnovno ceno 224 mio €.

V 24m visokem, dvonadstropnem letalu, ki je dolg kar 73m, ter težak 562ton se razprostira 12 razkošnih apartmajev (1. razred), poslovni razred nudi 60 sedežev, v 2. razredu pa je prostora za 399 potnikov. Načrtovalci letala so se pri samem načrtovanju znašli pred zanimivo nalogo. Po mednarodnih letalskih pravilih mora letalo omogočiti evakuacijo potnikov in članov posadke v 90sekundah. Ali je sploh možno evakuirati 853 ljudi v tako kratkem času? Tako so 26. marca v Hamburgu uspešno opravili evakuacijski test pri katerem se je vseh 853 ljudi rešilo iz letala preko zasilnih izhodov v 78 sekundah in Airbus je dobil dovoljenje od Evropske agencije za varnost pri letenju, da lahko letalo sprejme maximalno 853 potnikov. Kot zanimivost naj omeniva, da si je pri tem poskusu ena oseba zlomila nogo nadaljnjih 32 oseb pa je utrpelo le lažje poškodbe oziroma odrgnine.

Ko se je v vodilnih porajala ideja o novem največjem potniškem letalu, so obljubljali razkošne apartmaje, poročne postelje, kopalnice, bare in telovadnico na krovu, celo kadilnico. Vendar po najinem mnenju gre zgolj za marketinško potezo. A vseeno če pogledamo prvo takšno letalo so delček svojih idej kljub temu realizirali.

Prvi potniki, ki so lahko izkusili kako se leti z takšnim luksuznim letalom so bili brez besed, le tisti ki so let preživeli v apartmajih so imeli negativno pripombo- v odličnem ambientu, ki ga ustvari moderno opremljen in z vrtnicami okrašen apartma, ob odlični hrani ter kozarčku penine je prepovedano izvajanje kakršnihkoli vročih igric na letalu.

Sara Druškovič, Andrej Mastinšek

Viri:

  • Časopis Slovenske novice (26.10.2007, str.7), časopis Žurnal24 (26.10.2007, str.10), RTV SLO, Siol novice, Ljubljanske novice

Honey, what shall we do today?

HIŠA PRIHODNOSTI:

Da so
moderne tehnologije pripomoček pri našem vsakodnevnem delu, smo navajeni, toda tudi med domačimi štirimi stenami se bomo kaj hitro navadili na njihovo uporabo.



Ljudje smo navajeni, da si delo, tako v službi kakor doma, poenostavimo. Medtem ko so računalniki v pisarnah in avtomatizacija delovnih procesov nekaj povsem običajnega, pa se oboje počasi, a vztrajno, seli v naše domove. Ideja o avtomatizaciji in poenostavitvi upravljanja s hišo ni tako nova, o njej se govori in tudi raziskuje že celo desetletje. Že od prve ideje dalje najdemo veliko testnih okolij, tako v Severni Ameriki kakor tudi v Evropi. Med podjetji, ki se ukvarjajo s temi projekti, najdemo ob manjših, univerzitetnih in privatnih testnih okoljih tudi velika podjetja, kot na primer Siemens, ki skupaj s partnerji razvija projekt doma prihodnosti. Tudi v Sloveniji so predstavili koncept inteligentnega doma, katerga so ustanovila podjeta Goap, Telekom Slovenija in Gorenje. Ogledamo si ga lahko v Gorenjevi poslovni stavbi na Brnčičevi 39 v Ljubljani.



V konceptu digitalnega doma prihodnosti gre v osnovi za avtomatizacijo procesov, ki jih sicer opravljamo sami, vendar pa jih bomo lahko v prihodnosti upravljali tudi na daljavo. Pri tem bo zmerom potekala dvosmerna komunikacija med nami kot uporabnikom in centralnim sistemom upravljanja stanovanja ali hiše. Osnovni princip pa je povezovanje različnih uporabniških sistemov in delovnih okolij v celovit in enoten sistem upravljanja, ki bo poskrbel ob lažjem delu tudi za varnost domovanja samega. Na takšen sistem bodo priključene telefonske centrale (tudi za mobilne telefone) ali centrale triple play sistema, alarmne centrale, različni senzorji za nadzor dogajanja, nadzor ogrevanja ter vklapljanja in izklapljanja luči ter ostalih naprav v domačem gospodinjstvu. Komunikacija z napravami bo tako postala sestavni del našega življenja, pa tudi ob komunikaciji med ljudmi bodo naprave eden izmed sogovornikov, ki nam bodo olajšale komuniciranje.



Osnovno orodje komunikacije naj bi predstavljali naši mobilni telefoni ali njihovi nasledniki, ki bodo morda nekakšna kombinacija med dlančniki in pametnimi mobilnimi telefoni, ki jih poznamo danes. Že v tem trenutku se na tržišču nahajajo prvi mobilni telefoni, ki ob GSM telefoniji uporabljajo tudi brezžično VoIP tehnologijo govora. Tako je možna izbira načina komunikacije doma ali na poti ter v službi. Skoraj vsi vzorčni primeri domovanj prihodnosti imajo vgrajene sisteme za odpiranje vrat in nadzor zunanje ter notranje osvetlitve s pomočjo mobilnih telefonov, bodisi klicno ali preko SMS sporočil. Centralni nadzor v stanovanju bo potekal na glavnem sistemu, ki se v večini primerov nahaja nameščen v dnevnem prostoru, saj bo tam na voljo tako velik zaslon, ki bo ob funkciji prikaza nadzora nad delovanjem sistema opravljal tudi funkcijo domačega zabavnega sistema, torej digitalna televizija, video na zahtevo ali pa delovanje v smislu povezave na internet oziroma kot računalniški sistem. V ostalih prostorih se bodo večinoma nahajali manjši zasloni, ki bodo povezani s centralno enoto, le da bodo omogočali nadzor nad posameznimi funkcijami prostora, v katerem se bodo nahajali. Tako bomo upravljali s svetilkami, senčili, nastavljali željeno temperaturo, poslušali glasbo, naročali hrano na dom, rezervirali vstopnice, pred spanjem pa še vklopili pralni stroj.

Prvi koraki, s strani tehnologije, k domovanju prihodnosti so narejeni, le navaditi in vepljati jih moramo v naše vsakdanje življenje! Kdaj in kako?!


Avtorja: Jure Kavčič in Milan Kren