7. december 2007
UV STERILIZATOR
ALI VESTE, DA VAŠA ZOBNA ŠČETKA, KI JO HRANITE V TOPLEM PROSTORU, POSTANE GOJIŠČE BAKTERIJ IN VIRUSOV?
Družinski sterilizator
Okužene zobne ščetke skrivajo ter prenašajo viruse in bakterije, ki so glavni povzročitelj obolenj in ustnih vnetij. UV sterilizator uniči bakterije, plesen, spore in viruse v manj kot petih minutah. S procesom steriliziranja se uniči tudi neprijeten vonj, zobnim ščetkam pa se bistveno podaljša življenjska doba. V družinskem UV sterilizatorju lahko hranimo in steriliziramo štiri zobne ščetke hkrati in osebni brivnik.
Ta naprava uporablja dokazano razkuževalno UV tehnologijo, kot se uporablja v bolnicah in ordinacijah za razkuževanje inštrumentov. Dokazano je, da takšna metoda razkuževanja uniči 99,8% od milijonov bakterij in virusov, ki se nahajajo v gospodinjstvih (salmonela, herpes…).
Sterilizator odlikuje tudi lep estetski videz in enostavna montaža. Napajanje je dvojno in sicer preko šest AA alkalnih baterij ali preko omrežnega pretvornika.
Prenosni sterilizator
Prenosni osebni sterilizator je primeren predvsem za vse tiste, ki precej potujete in bi radi, da vas čista in razkužena zobna ščetka spremlja tudi na poti. Sterilizator se avtomatično vključi, ko zaprete pokrov in se izključi po končanem ciklu sterilizacije. UV žarnica ima življenjsko dobo ocenjeno na 2000 ur. Naprava se napaja preko 2AAA alkalnih baterij.
AVTOR: Sabina Zagomilšek
6. december 2007
OSEBNI TRENER
Zbudite se v sveže jutro… Idealen dan za kolesarjenje si pravite, vendar pa ste naveličani vedno ene in iste poti zato se za par minut usedete za računalnik, si preko USB-ja na uro naložite mapo kraja, katerega ste si vedno želeli podrobneje ogledati, zgrabite kolo in se odpravite »neznano kam«. Ob koncu dneva pa se sproščeni ter srečni vrnete domov, saj je to vaše prvo potovanje, kjer niste bili v dilemi ali je treba v križišču zaviti levo ali pa vendarle v desno…
Se vam zdi to nemogoče?
Podjetje GARMIN je poskrbelo, da odslej naprej ne bomo več imeli skrbi ali smo na prvi poti, kajti glavna dejavnost podjetja je servisiranje in prodaja geodetskih inštrumentov, pribora ter GARMIN GPS naprav, kar nam pove, da so njihove naprave zalo dodelani sistemi, ki nas ne bodo pustili na cedilu niti v gozdu, niti v bližini visokih stavb.
Zato so dodelali Forerunnerja 201 in 301 ter nastala je sodobnejša športna ura Forerunner 305, ki pa ni le ura temveč tudi GPS-sprejemnik, merilnik srčnega utripa, merilnik hitrosti, merilnik ritma, merilnik porabljenih kalorij, načrtovalnik poti in še kaj. In vse to zato, da bo naša hoja, tek, kolesarjenje, tek na smučeh in podobno, še bolj zabavno in načrtovano.
Forerunner 305 je idealna ura za ljudi, ki želijo shujšati, izboljšati kondicijo ali samo poskrbeti za zdravje in počutje, kajti naprava res deluje kot osebni trener, ki skozi primerjavo rezultatov, motivira uporabnike, da izboljšujejo svoje rezultate in tako krepijo svoje telo. Analiza podatkov treninga je pomembno orodje za doseganje zastavljenih ciljev. Zato poleg Forerunnerja dobite tudi programsko opremo Garmin Training Center, s katero lahko prenašate podatke s Forerunnerja na računalnik in jih na računalniku obdelujete. Še dodatno lahko vašo vadbo analizirate s pomočjo programske opreme MotionBased. Uporabniki svoje podatke prenesejo na spletno aplikacijo MotionBased, ki vam ponuja analizo treninga, spletno karto ter samodejno izračunava čas, razdaljo, hitrost, nadmorsko višino in srčni utrip na koncu pa te informacije prikaže s pomočjo tabel, grafov, ilustracij in kart.
Vas zanima cena vašega osebnega trenerja? Cena za tako športno uro znaša 379,00 EUR. Kar za uro, ki ima toliko funkcij in GPS niti tako zelo veliko.
Ker pa podjetje Garmin temelji na izboljšavah in želijo svoje izdelke čimbolj približati uporabnikom, lahko v prihodnosti pričakujemo izboljšan izdelek, ki bo imel bolj vzdržljivo baterijo, kajti glede na to koliko funkcij ima se lahko pojavijo težave z vzdržljivostjo, ter večji zaslon, ki bi omogočal boljši pregled uporabnikom. Torej lahko samo čakamo na naslednji izdelke, ki ga bo Garmin predstavil trgu.
VIRI:
- http://www.garmin.si
- http://kaktus.rolan.si/index.php?str=clanek&id=19&news=142
Avtor: Jasmina Horvatič
DNEVNI IN SPALNI PROSTOR- VSE V ENEM
Dnevni prostor mora biti predvsem, da zagotavlja prijetno udobje za posameznika in skupino ter, da ustvarja občutek topline doma.
Dnevna soba je reprezentančen del stanovanja v katerem sprejemamo goste.
Ti si lahko ustvarijo vtis o urejenosti celotnega stanovanja, o skrbnosti, iznajdljivosti gostitelja, kakor tudi o njegovem življenskem stilu. Stil je odraz posameznikove osebnosti.
Žal več sobna stanovanja niso vsakomur na razpolago.
Znanstveniki so ugotovili, da je lahko dnevni prostor hkrati tudi spalni prostor. Verjetno, se vam to ne zdi nič znanstveno dognano, kajti prvi misel, ki vam pade na pamet, je raztegniti kavč v dnevni sobi ter spati na kavču.
Vendar to ni tako. Podjetje Zoom - Room ponuja rešitev, dnevni in spalni prostor v enem. Novo tehnološko dognanje omogoča, da z omare naredimo posteljo.
Postelja, ki jo potegnemo z omare, je primerna za zdravo spanje. Posteljno dno je leseno, ohišje postelje pa je s posebnega plastičnega materiala, kateri se primerno prilagodi. Izbira jogija je prepuščena vsakemu posamezniku, v kolikor bi imel višje zahteve kot ponuja proizvajalec. Proizvajalec ponuja lateks jogi, glede dimenzije in debeline jogija pa je tudi individualna presoja. Jogi stoji navpično ob steni omare. S posebno dognanimi tehnološkimi materiali, se postelja oziroma jogi nikoli ne skrči. Ko želimo spremeniti dnevni prostor v spalni, enostavno, z daljincem vklopimo posteljo ter z omare nam počasi pride ven prava postelja. Resnično, postelja v pravem pomenu besede, lateks jogi, letveno dno,.. vse kar potrebujemo za zdravo spanje.
Zanimiva in idealna rešitev za mala stanovanja, prihodnost dnevno-spalnega prostora.
AVTOR: PIRC ANJA
3. december 2007
Optični internet
Optična ali steklena vlakna so izredno prozorna tanka vlakna nepretrgane dolžine(monofilamentne preje) in izredno čistega silicijevega stekla Za uporabo so jih razvili v 70. letih prejšnjega stoletja, čeprav je princip svetlovoda iz fizike znan že več kot 100 let.Pri optičnih vlaknih je zaradi svetlobe frekvenca prenosa veliko večja, in s tem tudi pasovna širina oz. količina prenosa podatkov kot pri navadnih (bakrenih) vodnikih. Razvoj optičnih
vlaken je omogočil revolucionarni razvoj in razširitev komunikacijskih ter informacijskih sistemov in prenosa sporočil na velike razdalje. Optična vlakna so odporna na elektromagnetne motnje; nevihte, razelektritve, zato ne pride do popačenj prenašanega signala. Optična vlakna se uporabljajo tudi v medicini najpogosteje kot optične kamere pri raznih skopijah, v industriji tudi kot optični senzorji in v vojaški tehniki.Internet je eden od sistemov ki to tehnologijo uporablja. v sloveniji šele dobri dve leti. optična vlakna za prenos podatkov uporabljata T2 in siol, oba pospešeno gradita omrežje iz optičnih vlaken ki zamenjuje bakrene žice. optična vlakna so draga vendar konkurenca na trgu diktira tempo ki mu lahko sledijole najboljši.
T-2
Oktobra 2005 je s poslovanjem pričel kontroverzni T-2. Podjetje se je
pojavilo takorekoč od nikoder in začelo tržiti VDSL s hitrostmi in cenami, za katere so ostali operaterji do zadnjega trenutka zatrjevali, da so nemogoče. A fantje in dekleta so jih postavili na laž in prve stranke začeli priklapljati koncem novembra. Z roko na srcu je šlo za zelo redke in zelo srečne posameznike, saj se je kmalu izkazalo, da podjetje ni povsem doraslo povpraševanju, ki ga je povzročilo. Njihove informacijske linije so bile brez pretiravanja zasedene ves dan, špartanska spletna stran ni dajala dovolj informacij, ljudje so po podpisu pogodbe čakali več mesecev, nekateri celo povsem odklopljeni in izolirani od sveta. T-2 se je vseskozi izgovarjal na Telekomovo metanje polen pod noge in čeprav je to nedvomno deloma res, so za velik del problemov krivi sami. Mlado podjetje se je precenilo in zmede, ki je nastala iz preobremenjenosti, niso uspeli rešiti niti do danes, skoraj pol leta po zagonu. Povrhu se je izkazalo, da problem ni le priklop, temveč tudi zmogljivost. Mnogi uporabniki se pritožujejo nad precej ubožnimi hitrostmi prenosa podatkov, posebej pri uploadu, IP-telefonija včasih ne deluje niti po večkratni zamenjavi aparata, medtem ko krepko nad ducat televizijskih kanalov še vedno ne deluje.A številni so vse to mirno pretrpeli, kajti T-2jeva ponudba na papirju še vedno nima tekmeca. Nabor vsemrežnih dostopov zajema dvanajst paketov, od katerih je večina v svojem hitrostnem razredu najcenejša. Klasična megabitna linija tako stane 5 tisočakov v razvezanem načinu ali 3.500, če obdržite Telekomovo naročnino. Štirimegabitna pipa velja 29/23€, desetka je na voljo v treh oblikah (razlika je v hitrosti od uporabnika) od 31€ naprej, medtem ko razvezanih 20 Mbps košta enako kot pri Volji (konkurenčni ponudnik internetnih storitev) ali zgolj 48€ , če ne odpoveste zvestobe Telekomu. Povrhu ponuja T-2 nazivno najhitrejše pakete s prepustnostmi vse tja do 40 / 15 Mbps. Za tako linijo so podjetja še nedavno plačevala (ali še vedno plačujejo) nepredstavljive mesečne vsote, dandanes pa si jo lahko privoščite za manj kot 150€ mesečno. Ah, ta čudoviti napredek. Povrhu je T-2jevo omrežje central že dokaj razvejano in pokriva dobršen del urbane Slovenije. V vsakem zaselku jih za razliko od Telekoma sicer ni, vendar omrežje pridno nadgrajujejo in trenutno je v izgradnji nad dvajset dostopnih točk. S tem dobrot ni konec, saj nudijo verjetno najboljše pogoje uporabe. Priklop in oprema sta za vse uporabnike povsem zastonjska in ne zahtevata vezave za dve leti, kar je navada pri vseh drugih podjetjih. Tako lahko nezadovoljneži kadarkoli prekinete pogodbeno razmerje in presedlate h konkurenci, kar lepo dokazuje stopnjo samozaupanja, ki jo premore T-2. Mladost firme je morda najbolj očitna na dodatni ponudbi, ki je precej ubožna. Število e-poštnih predalov je omejeno s člani gospodinjstva, medtem ko znaša njih prostornost za današnje čase mizernih 100 MB. Če imate kakega kolega, ki uživa v razpošiljanju mailov s smešnimi filmčki, se to
zafila po par dneh. Tudi strežniška shrambica ni pretirano bogata in zajema le 10 MB. Komplikacij s statičnimi IPji na srečo ni, tako da si vsaj lahko postavite lasten server in izkoristite naspidiranost linij. Kar se tiče telefonije in televizije, sta obe delujoči, vendar nekoliko hroščati. T-2 je obe zasnoval pošteno: za VoIP so postavili lastno omrežje z zastonjskim klicanjem med uporabniki, medtem ko so cene klicev k drugim operaterjem in v tujino najnižje. Uporabnike opremljajo s pravimi aparati VoIP ali po želji s pretvorniki za navadne ter ISDN-tulifone. Tudi nabor televizijskega programja je zajeten in kvaliteten, zaradi hitrih linij pa lahko spremljate do tri kanale hkrati (s tem, da je zastonjski samo en TV-vmesnik, medtem ko je treba za vsakega nadaljnjega doplačati 25 tisočakov). Toda vtis pokvarijo problemčki, ki se redno pojavljajo. Med telefoniranjem rado prihaja do zamikov ali
slišite svoj odmev v slušalki, precej teve-kanalov ne deluje ali imajo težave s sinhronizacijo slike ter zvoka. Stanje se sicer redno izboljšuje, a pedantneži nedvomno ne bodo zadovoljni. Povrhu nič ne kaže, da bi T-2 izboljšal odnos do strank. Spletna stran je na srečo zrasla in postala izčrpnejša, a telefonski kontakt je še vedno domala nemogoč. na priklop pa se še danes čaka približno 3 mesece.
Prednosti in slabosti:
prednosti:
prednost je vsekakor pretočnost optičnih vlaken kot medija za prenos podatkov preko mreže.
dosegajo večjo zanesljivost pri prenosu podatkov kot brezžični prenos in prenos preko bakrenih žic.
nižji obratovalni stroški iz naslova vzdrževanja omrežja
slabosti:
visoka cena tekočega metra optičnih vlaken
občutljivost materiala na udarce zaradi česar jih polagajo pod zemljo
stroški vzpostavitve novega omrežja (do sedaj je internet potekal po ca-tv in telefonskih linijah)
http://www.telekom.si/uploads/pdf/opticno_omrezje_web.swf
Pripravila: Uroš Šegrec in Marko Vlah
2. december 2007
Avtomobil, katerega čas je prišel zdaj
Učinkovito delovanje hibridnih pogonov je zasnovano tako, da je pomembno delovanje dveh pogonskih motorjev in sicer: motorja z notranjim izgorevanjem in elektromotorja , ki je hkrati elektromotor in generator. Da pa to deluje nemoteno pa je potrebno zasnovati tudi nove menjalnike in dobiti dovolj zmogljive akumulatorje. Ti novi dodatki pa povzročajo konstruktorjem največ težav, saj dodatki ne smejo povečati teže vozila, kajti dodatna teža izniči dobršen del energije, ki je privarčevana z dvojnim pogonom. Danes se predvsem pojavlja vprašanje, zakaj vozila s hibridnim motorjem porabijo manj energije? Odgovor na to je, da vozila sama proizvajajo to energijo. Električni stroj namreč deluje izmenično kot generator in kot pogonski motor. Pri zaviranju in pri vožnji po klancu navzdol električni stroj polni akumulator z električno energijo, ki jo lahko vsak hip uporabi kot pogonsko energijo. Najboljša možnost za hibridne pogone je povezava motorja z notranjim izgorevanjem in električnim strojem, ki ga lahko vgradimo v menjalnik, med menjalnik in motor, lahko pa tudi na prvo ali zadnjo pogonsko os. General Motors, Daimler-Chrysler in BMW, ki so se v Ameriki že povezali, da bi skupaj dohiteli Japonce, so se odločili za vgradnjo električnega motorja v menjalnik. Zanj je značilno da ima dva načina delovanja: 1. lahko deluje med vožnjo vsak motor posebej ali pa oba skupaj- to velja za vožnjo po mestu, 2. za vožnjo po odprtih cestah pa - stalno deluje motor z notranjim izgorevanjem, le pri močnem pospeševanju ali pa pri vožnji po strmih klancih mu da dodatno moč elektromotor.
Med zagovorniki hibridnih pogonov ni enakega mnenja ali so primernejši bencinski motorji, ker so lažji ali dizelski motorji, ki porabijo manj goriva in proizvajajo za 30% manj ogljikovega dioksida. Več možnosti številni konstruktorji dajejo bencinskemu motorju. Pomembno pri teh hibridnih pogonih je tudi dodatna funkcija STOP&START. Gre za to, da pri zaustavitvi za kratek čas motor neha delovati, z rahlim pritiskom na sklopko, pa ponovno steče. Velika uspešnica pa je Toyota Prius, ki se je odločila za vgradnjo dveh električnih strojev: eden proizvaja električno energijo, drugi pa deluje kot elektromotor,saj zaradi zmogljivih akumulatorjev lahko deluje kar tri ure. Pri tem dobiva akumulator električno energijo iz generatorja, ki ga poganja bencinski motor, pri tem pa generator izkorišča tudi zavorno energijo.
Kaj pa cena? Cena Toyote Prius se trenutno giblje med 24.000 € in 29.000 € (odvisno od dodatne opreme). Cena primerljivega avtomobila (npr. VW Golf V.) se giblje med 16.000 € in 20.000 €. Se vam zdi nakup smiseln…
Avtorja: Sabina Partlič in Alen Ploj
Digitalno pero Logitech io2
Povzetek
Logitechovo pero seveda ne smete jemati kot čudežno. Zagotovo mu boste morali posvetiti kar nekaj časa, da ga boste spoznali s svojo pisavo, verjetno boste to morali tudi deloma prilagoditi peresu in programu. Tudi pri digitaliziranju besedil vedno ne bo potekalo vse gladko. Nedvomno pa je dejstvo, da je io2 izjemno zanimiv izdelek, ki že v svoji drugi izvedenki ponuja funkcionalnosti, uporabne veliko poslovnežem in strokovnjakom, ki obiskujejo sestanke, kongrese in si ob tem podatke zapisujejo. Računalnik zahteva pozornost zase, zapiske pa smo vsi vajeni delati mimogrede. In v tem izstopa še ena prednost digitalnega seta – ta, da se lahko z njim v roki udeležimo sestanka ali konference, ne da bi ob tem morali ves čas s seboj prenašati prenosni računalnik, se bati, da nam ga ukradejo ipd. Pa tudi tega, da lahko po povratku podatke prepustimo v digitaliziranje tipkarsko veliko bolj vešči administratorki, ne gre zanemariti.
Vir: Logitech
Avtor: Rebeka Kolar
ELEKTRIKA IZ SOLI
Si predstavljate, da bi elektriko pridobivali iz soli?
Oslo - Norveški energetski koncern Statkraft gradi prvo solno elektrarno na svetu, pri kateri se bo energija proizvajala iz razlike v tlaku med sladko in morsko vodo. Iz državnega podjetja Statkraft so sporočili, da nameravajo do naslednjega leta postaviti prototip elektrarne na nekem rečnem izlivu na južnem obronku Oslofjorda.
In kako bo to delovalo?
Kot najpomembnejši princip pridobivanja energije iz soli so v koncernu Statkraft navedli naravni pojav osmozo. Pri tem sladka voda skozi membrano prodira v slano vodo ter povzroči tlak, ki ga je mogoče izkoristiti za proizvodnjo elektrike.
V koncernu Statkraft so pojasnili, da lahko po desetih letih raziskav in razvoja zdaj končno postavijo prototip solne elektrarne.
Vrednost naložbe je ocenjena na 100 milijonov kron (13 milijonov evrov).
Skupaj znaša potencial te oblike pridobivanja energije za z rekami bogato Norveško deset odstotkov celotne proizvodnje energije. Skandinavska država je skorajda povsem odvisna od hidroelektrarn.
Avtor: Deja Golčman
Viri: stratkraft.de , finance.si