21. marec 2008

Učinkovito projektno vodenje z Intrix Project


Intera je mlado, inovativno, visokotehnološko podjetje, ki je specializirano za razvoj poslovnih spletnih aplikacij. Izdelujejo programsko opremo v spletnem okolju. Prepričani so, da prihaja čas, ko bo večina ključnih poslovnih aplikacij delovala na spletu. Izkušnje so jih naučile, da mora biti sodobna programska oprema preprosta in lahko dostopna, predvsem pa se mora hitro prilagajati nenehno spreminjajočim se poslovnim procesom. Med različnimi poslovnimi rešitvami, ki so namenjene za podporo poslovnim procesom, lahko najdemo tudi spletno rešitev za vodenje projektov in projektnih skupin – Intrix Project.
Za boljšo predstavo o tem, kaj sploh je Intrix Project, si lahko predstavljate Microsoftov Access. Z Intrix Projectom lahko preprosto in učinkovito načrtujete, spremljate in arhivirate projekte, imate jasen pregled vseh podatkov in aktivnosti v zvezi s projektom na enem mestu (stroški, naloge, sestanki, dokumenti, poraba časa ...), enostavno lahko načrtujete in razporejate aktivnosti (naloge, sestanki, klici), itd. Ena izmed pomembnejših prednosti tega orodja pa je tudi kratek čas potreben za tehnično vpeljavo in izobraževanje. Funkcionalne značilnosti tega orodja so preprost in smiselno organiziran spletni uporabniški vmesnik, induvidualno nastavljanje izgleda vmesnika (barvna shema, seznami,...), vgrajen sistem obveščanja o aktivnostih po elektronski pošti, vgrajen koledar in urnik uporabnikom olajšata organiziranje lastnega dela in vpogled v delo celotnega tima, itd.
Intrix Project ne sodi med zapleten in tvegane naložbe v informacijsko tehnologijo. Programske opreme vam ni potrebno kupiti, temveč jo lahko najamete. Vzpostavitev osnovnega sistem brez dodatnih prilagoditev je brezplačna, edini strošek je mesečna najemnina, ki pa je odvisna od števila uporabnikov. V mesečno najemnino je vštet najem uporabniških licenc in uporaba programske rešitve, vzdrževanje aplikacije in skrb za brezhibno delovanje, redno dnevno in mesečno arhiviranje podatkov, redne programske posodobitve in nadgradnje, podpora prek elektronske pošte. Najvišja mesečna naročnina znaša 30 € za 1 do 5 uporabnikov, najnižja pa 18 € za 50+ uporabnikov. Kot lahko vidimo je to izdatek, ki si ga lahko privošči vsako podjetje. Če pa pomislimo, da si z uporabo tega orodja izboljšamo poslovanje, je cena resnično zanemarljiva.


Avtorja: Luka Zupančič, Lidija Bračko

19. marec 2008

Čistejša goriva za svetlejšo prihodnost

Svet je do zdaj porabil polovico zalog fosilnega goriva. Vendar že razvijajo nova goriva. Z njimi lahko dlje ohranimo naftne vire, tako da bo tudi v prihodnje dovolj energije za prevoz. Medtem proizvajalci izdelujejo nove inovativne avtomobile, ki ponujajo večjo učinkovitost in čistejši pogon.

Toyota Prius je evropski avto leta 2005. Njen motor je hibrid med električnim in bencinskim motorjem, ki dosega odlično učinkovitost glede porabe goriva. V mestnem prometu deluje predvsem električni motor in tako pripomore k zmanjševanju onesnaževanja, ko je treba, pa bencinski motor pospešuje učinkovitost. Hibridni avtomobili so veliko bolj prijazni za okolje kot tradicionalna vozila in po ocenah Toyote so se z uporabo hibridnih vozil izpusti ogljikovega dioksida zmanjšali za 3,5 milijona ton.Emisije dušikovih oksidov in trdnih delcev so pri bencinskih motorjih sicer manjše kot pri dizelskih, vendar pa so dizelski motorji varčnejši in proizvedejo manj ogljikovega dioksida. Avtomobili, katerih motorji za delovanje uporabljajo alternativne vire energije – vzemimo kot primer avtomobile na električni pogon – so sicer čisti, vendar pa ne morejo zagotoviti zadovoljivih voznih lastnosti, poleg tega pa jih je potrebno neprestano polniti. Takšen preskok v razmišljanju se je uresničill v oblikiToyotinega hibridnega sistema, ki je postal eden temeljnih motornih tehnologij v našem podjetju.Hibridni avtomobili so zmogljivi, povzročajo manj emisij in zagotavljajo majhno porabo goriva, hkrati pa so, kadar jih poganja izključno električni motor, tudi skorajda neslišni.Revolucionaren preboj hibridne tehnologije je omogočen z inteligentnim upravljanjem z energijo iz dveh različnih virov, kar hibridnim vozilom v vseh segmentih vožnje – speljevanju, pospeševanju, vožnji tako po mestnih kot hitrih cestah in zaviranju – zagotavlja optimalne vozne lastnosti.

Ta inovativna rešitev združuje delovanje bencinskega motorja, ki je zasnovan tako, da porabi kar najmanj goriva, in električnega motorja, ki ga napaja nikelj-metal-hidridni akumulator in ne povzroča nobenih emisij. Pogonska vira se medsebojno dopolnjujeta pod nadzorom vgrajenega izpopolnjenega nadzornega sistema, kar avtomobilu zagotavlja kar najboljše vozne lastnosti.

Avtorja: Meta Plankl, Marko Malič

18. marec 2008

Kljuke, ki spreminjajo barvo in oddajajo vonj

Predstavljajte si! Vstopite v stanovanje in se vam kljuka zasveti in spremeni barvo. Ja tako je! Kljuke menjavajo barvo in svetlobo, zahvaljujoč vgrajeni LED tehnologiji. Nekatere pa so celo parfumirane in oddajajo vonj po vrtnici, vaniliji, cimetu, jasminu, zelenem jabolku ali kaneli. Novost predstavljajo tudi materiali, saj kljuke niso iz klasičnega trivalentnega kroma, ampak iz biokroma, ki ni strupen. Vrhunski oblikovalci so se osredotočili na raziskovanje tako vsakdanjega predmeta, ki se jim je zdel dolgočasen, zato so ustvarili povsem novo linijo, pri tem pa upoštevali tudi okolje in ergonomijo ter najnovejše dosežke v materialih in vse združili s funkcionalnostjo.


Govorimo o liniji kljuk, ki jo je ustvaril oblikovalec Giangi Razeto pod imenom Free Go. Free Go je izdelek oziroma artikel, ki je korenito spremenil koncept kljuke. Sistem je sestavljen iz dveh delov: splošnega mehanizma kljuke in oprijema. Oprijem je oblikovan v različnih oblikah, materialih ter obdelavi, namenjen predvsem za apartmaje, ladje in hotelske sobe.

Je multifunkcionalna linija kljuk, ki lahko delujejo kot aromaterapija, signal za zasilni izhod, itd. Free Go je prelom trenutne toge ravni, saj je pri oblikovanju bil upoštevan poživljen pogled na našo kljuko. Kljuka postane podobna dragocenosti glede na naše razpoloženje, letni čas in opremo stanovanja, saj je vedno odišavljeno in v različnih barvah, od bele, rdeče, oranžne do barve španskega bezga. Prednost je tudi v tem, da zaradi svetilne tehnologije, vrata v temi takoj opazimo. Pri odločitvi za nakup takšne kljuke pa seveda nastanejo cenovne ovire. Linija Free Go pomeni svobodo za spremembo oprijema vsak dan, hitro in lahko prilagoditev znotraj stalnega razvoja v pestrosti kombinacij.

Avtorici: Helena Šešerko, Jasmina Miklavc

Viri: Free Goo Lifestyle You Tube

17. marec 2008

Laško, nova podoba za nove čase



Pivovarna Laško že 183 let vari in polni kakovostno laško pivo. Je vodilni proizvajalec piva v Sloveniji, saj pokriva kar 50% domačega trga. Vendar ali so tradicija, znanje, kakovost in ljubezen do piva dovolj, da se pivovarna dandanes obdrži na vrhu? Pravijo, da dobra ideja v slabi obliki umre. V Laškem so pred kratkim dokazali, da se tega zavedajo. Podobo svoje vodilne blagovne znamke– Zlatoroga, so skozi zadnje leto posodabljali in ga prenovljenega v začetku letošnjega leta, (pozimi, ko je obrat steklenic najmanjši in najbolj primeren za menjavo steklenic) poslali na trg. Hkrati pa so nakazali na prihajajoče spremembe podobe ostalih vrst piva kot tudi celotne korporacije.

Pri izbiri novega designa so dosledno sledili trendom in preferencam odjemalcev. K sodelovanju so povabili tri agencije in se na koncu odločili za najboljši rezultat.

Najbolj prodajano pivo, ki ga varijo v Laškem je Zlatorog. Vendar ga skoraj vsak pivec pozna tudi pod imenom Laško. Tako se je ob osvežitvi podobe spremenilo tudi ime na novi embalaži. Rjava steklenica z dolgim vratom (long neck) se je zamenjala z zeleno, vpadljivo ime Zlatorog pa je na novi etiketi zamenjal čitljiv napis Laško. Vsi bistveni razpoznavni znaki piva, torej zlatorog oz. gams, zelena barva in ime Laško so se ohranili.

Pri odločanju, kakšen naj bo nov design, so imeli v končnem izboru dve zeleni long neck steklenički, ki sta ju oblikovno dodelali agenciji Zodiak in Lux. Slednja je pivovarjem ponudila sicer radikalno spremembo, a jih je z dodelanostjo prepričala. Laško Zlatorog, je odslej torej na voljo v novi zeleni steklenici, ki jo krasi nova in privlačnejša papirnata etiketa.

Nova steklenica z novo etiketo mnoge spominja na vodilna evropska piva kot so Carlsberg, Heineken, Becks in Tuborg. Naštete pivovarne so brand leaderji tako na evropskem kot na svetovnem trgu svetlih piv. Zaradi svojega tržnega položaja ustvarjajo trende in posledično pri odjemalcih preference, katerim morajo zasledovalna in konkurenčna podjetja slediti. Če jim ne, je velika verjetnost, da bodo kaj hitro izgubila svojo konkurenčnost. Laško s svojo osvežitvijo podobe cilja predvsem na utrditev svoje pozicije na domačem in na južnih trgih, hkrati pa je pivo sedaj bolj kot kadarkoli pripravljeno za vstop na trge Evropske Unije.

Naslednji korak pri redesignu podobe laških piv pa je prenovitev embalaž piv Temno Laško, Lahko Laško in Laško Club. Slednja bodo v novi podobi na policah v naslednjih mesecih. Tudi pri snovanju nove podobe teh piv, so

Laščani sledili trendom. Če predpostavljamo, da je trend pri izbiri barve steklenice: »Green is in.«, je trenutni trend pri etiketiranju pijač kratica NLL. Inicialke pomenijo »No Look Label« in ime samo pove da bo šlo za nekakšne posebne, prosojne etikete. Gre za etikete na prozornem filmu, ki se na embalažo nanašajo na tri načine:

* okoli embalaže (wrap around, največkrat na plastenkah in steklenicah vode),

* kot nalepka le na določenem mestu (spot patch; kot nalašč za pivo)

* in »v kalupu« (in mould; ta način NLL etiketiranja se zadeva ostalih plastičnih embalaž).

V Laškem bodo torej v kratkem predstavili nove podobe Temnega, Lahkega in Laško Cluba. Stekleničke bodo popolnoma spremenjene, prav tako pa se bodo spremenila imena. Preimenovanje poteka v smeri internacionalizacije, piva pa se bodo po novem imenovala Laško Dark, Laško Light in Laško Club. Na fotografiji je objavljena pilotska torej poskusna steklenica Laško Zlatorog z NLL etiketo (ki so jo po temeljitem premisleku vseeno raje natisnili na papir), ostale pa zaenkrat ostajajo skrite pred javnostjo. Slika prikazuje pilotsko embalažo za Laško Zlatorog.

Simultano s spremembo steklenic in designov se je

na spletu pojavila tudi nova stran www.lasko.eu, ki je vsekakor vredna ogleda. Po najinem mnenju je Pivovarna Laško sprožila močno in dobro konstruirano kampanjo, ki bo prinesla ugodne poslovne izide. Nove steklenice bodo zagotovo pritegnile nove kupce, za vse stare znance Laškega piva pa velja omeniti, da v pivovarni niso in ne bodo spreminjali okusa, saj dobro in kakovostno pivo z ljubeznijo polnijo že od 1825.

Avto na rastlinsko olje

Odgovor na visoke cene nafte

Da, tudi to je mogoče. Nepredelano rastlinsko olje, ki ga uporabljamo za cvrtje krompirčka, je lahko tudi gorivo za naše jeklene konjičke z dizelskim motorjem. Najprej pa moramo razčistiti najpogostejšo zmoto, ki se pojavlja na tem področju. Rastlinsko olje ni enako kot bio dizel, saj je slednji kemično močno predelano rastlinsko olje in ima drugačne kemične lastnosti.
Ideja, da bi dizelski motor poganjalo rastlinsko olje je stara že vsaj 100 let, saj je prvi dizelski motor, ki ga je skonstruiral Rudolf Diesel poganjalo prav nepredelano rastlinsko olje. Zaradi cenene nafte ideja do nedavnega ni bila deležna velike pozornosti, v zadnjem času, ko se nafta nenehno draži pa je spet aktualna. Prednosti tega goriva lahko razdelimo v dve skupin: ekološke in ekonomske. Na področju ekologije je vsekakor prednost CO2 nevtralen izpuh, saj rastline is katerih se pridobi olje, med rastjo iz ozračja posrkajo ravno toliko CO2, kot se ga ponovno sprosti med eksplozijo v motorju. Tako vozniki, ki vozijo na rastlinsko olje nimamo slabe vesti glede globalnega segrevanja. Ekonomske prednosti pa so seveda povezane z manjšimi stroški , ki so posledica do 20% nižje cene rastlinskega olja, v primerjavi z dizelskim gorivom, saj je rastlinsko olje kot ekološki energent oproščeno plačila trošarine na goriva.. Tako se tudi denarni vložek, ki je potreben za prilagoditev motorja, kmalu povrne. Predelava motorja je odvisna od karakteristik posameznega agregata, ki ga želimo predelati, cena pa se giblje nekje med 900 evrov za osebna vozila, pa tja do 2500 evrov za tovornjake, avtobuse in delovne stroje. Bistvo predelave je segrevanje olja pred vbrizgom v zgorevalno komoro, saj se tako zagotovi primerna viskoznost olja in enake karakteristike, kot jih ima dizelsko gorivo. Takšen način pogona ne zmanjšuje motornih zmogljivosti in ne povečuje porabe. Seveda pa pri odločitvi za predelavo obstajajo tudi nekatere ovire. V Sloveniji imamo zaenkrat samo eno črpalko, kjer prodajajo nepredelano rastlinsko olje, ki je homologirano kot gorivo. Verjetno bo pa v bližnji prihodnosti zaradi naraščanja povpraševanja tudi ta problem rešen.

Avtor: Jernej Lubej