Pivovarna Laško že 183 let vari in polni kakovostno laško pivo. Je vodilni proizvajalec piva v Sloveniji, saj pokriva kar 50% domačega trga. Vendar ali so tradicija, znanje, kakovost in ljubezen do piva dovolj, da se pivovarna dandanes obdrži na vrhu? Pravijo, da dobra ideja v slabi obliki umre. V Laškem so pred kratkim dokazali, da se tega zavedajo. Podobo svoje vodilne blagovne znamke– Zlatoroga, so skozi zadnje leto posodabljali in ga prenovljenega v začetku letošnjega leta, (pozimi, ko je obrat steklenic najmanjši in najbolj primeren za menjavo steklenic) poslali na trg. Hkrati pa so nakazali na prihajajoče spremembe podobe ostalih vrst piva kot tudi celotne korporacije.
Pri izbiri novega designa so dosledno sledili trendom in preferencam odjemalcev. K sodelovanju so povabili tri agencije in se na koncu odločili za najboljši rezultat.
Najbolj prodajano pivo, ki ga varijo v Laškem je Zlatorog. Vendar ga skoraj vsak pivec pozna tudi pod imenom Laško. Tako se je ob osvežitvi podobe spremenilo tudi ime na novi embalaži. Rjava steklenica z dolgim vratom (long neck) se je zamenjala z zeleno, vpadljivo ime Zlatorog pa je na novi etiketi zamenjal čitljiv napis Laško. Vsi bistveni razpoznavni znaki piva, torej zlatorog oz. gams, zelena barva in ime Laško so se ohranili.
Pri odločanju, kakšen naj bo nov design, so imeli v končnem izboru dve zeleni long neck steklenički, ki sta ju oblikovno dodelali agenciji Zodiak in Lux. Slednja je pivovarjem ponudila sicer radikalno spremembo, a jih je z dodelanostjo prepričala. Laško Zlatorog, je odslej torej na voljo v novi zeleni steklenici, ki jo krasi nova in privlačnejša papirnata etiketa.
Nova steklenica z novo etiketo mnoge spominja na vodilna evropska piva kot so Carlsberg, Heineken, Becks in Tuborg. Naštete pivovarne so brand leaderji tako na evropskem kot na svetovnem trgu svetlih piv. Zaradi svojega tržnega položaja ustvarjajo trende in posledično pri odjemalcih preference, katerim morajo zasledovalna in konkurenčna podjetja slediti. Če jim ne, je velika verjetnost, da bodo kaj hitro izgubila svojo konkurenčnost. Laško s svojo osvežitvijo podobe cilja predvsem na utrditev svoje pozicije na domačem in na južnih trgih, hkrati pa je pivo sedaj bolj kot kadarkoli pripravljeno za vstop na trge Evropske Unije.
Naslednji korak pri redesignu podobe laških piv pa je prenovitev embalaž piv Temno Laško, Lahko Laško in Laško Club. Slednja bodo v novi podobi na policah v naslednjih mesecih. Tudi pri snovanju nove podobe teh piv, so
Laščani sledili trendom. Če predpostavljamo, da je trend pri izbiri barve steklenice: »Green is in.«, je trenutni trend pri etiketiranju pijač kratica NLL. Inicialke pomenijo »No Look Label« in ime samo pove da bo šlo za nekakšne posebne, prosojne etikete. Gre za etikete na prozornem filmu, ki se na embalažo nanašajo na tri načine:
okoli embalaže (wrap around, največkrat na plastenkah in steklenicah vode),
kot nalepka le na določenem mestu (spot patch; kot nalašč za pivo)
in »v kalupu« (in mould; ta način NLL etiketiranja se zadeva ostalih plastičnih embalaž).
V Laškem bodo torej v kratkem predstavili nove podobe Temnega, Lahkega in Laško Cluba. Stekleničke bodo popolnoma spremenjene, prav tako pa se bodo spremenila imena. Preimenovanje poteka v smeri internacionalizacije, piva pa se bodo po novem imenovala Laško Dark, Laško Light in Laško Club. Na fotografiji je objavljena pilotska torej poskusna steklenica Laško Zlatorog z NLL etiketo (ki so jo po temeljitem premisleku vseeno raje natisnili na papir), ostale pa zaenkrat ostajajo skrite pred javnostjo. Slika prikazuje pilotsko embalažo za Laško Zlatorog.
Simultano s spremembo steklenic in designov se je
na spletu pojavila tudi nova stran www.lasko.eu, ki je vsekakor vredna ogleda. Po najinem mnenju je Pivovarna Laško sprožila močno in dobro konstruirano kampanjo, ki bo prinesla ugodne poslovne izide. Nove steklenice bodo zagotovo pritegnile nove kupce, za vse stare znance Laškega piva pa velja omeniti, da v pivovarni niso in ne bodo spreminjali okusa, saj dobro in kakovostno pivo z ljubeznijo polnijo že od 1825.