17. marec 2008

Laško, nova podoba za nove čase



Pivovarna Laško že 183 let vari in polni kakovostno laško pivo. Je vodilni proizvajalec piva v Sloveniji, saj pokriva kar 50% domačega trga. Vendar ali so tradicija, znanje, kakovost in ljubezen do piva dovolj, da se pivovarna dandanes obdrži na vrhu? Pravijo, da dobra ideja v slabi obliki umre. V Laškem so pred kratkim dokazali, da se tega zavedajo. Podobo svoje vodilne blagovne znamke– Zlatoroga, so skozi zadnje leto posodabljali in ga prenovljenega v začetku letošnjega leta, (pozimi, ko je obrat steklenic najmanjši in najbolj primeren za menjavo steklenic) poslali na trg. Hkrati pa so nakazali na prihajajoče spremembe podobe ostalih vrst piva kot tudi celotne korporacije.

Pri izbiri novega designa so dosledno sledili trendom in preferencam odjemalcev. K sodelovanju so povabili tri agencije in se na koncu odločili za najboljši rezultat.

Najbolj prodajano pivo, ki ga varijo v Laškem je Zlatorog. Vendar ga skoraj vsak pivec pozna tudi pod imenom Laško. Tako se je ob osvežitvi podobe spremenilo tudi ime na novi embalaži. Rjava steklenica z dolgim vratom (long neck) se je zamenjala z zeleno, vpadljivo ime Zlatorog pa je na novi etiketi zamenjal čitljiv napis Laško. Vsi bistveni razpoznavni znaki piva, torej zlatorog oz. gams, zelena barva in ime Laško so se ohranili.

Pri odločanju, kakšen naj bo nov design, so imeli v končnem izboru dve zeleni long neck steklenički, ki sta ju oblikovno dodelali agenciji Zodiak in Lux. Slednja je pivovarjem ponudila sicer radikalno spremembo, a jih je z dodelanostjo prepričala. Laško Zlatorog, je odslej torej na voljo v novi zeleni steklenici, ki jo krasi nova in privlačnejša papirnata etiketa.

Nova steklenica z novo etiketo mnoge spominja na vodilna evropska piva kot so Carlsberg, Heineken, Becks in Tuborg. Naštete pivovarne so brand leaderji tako na evropskem kot na svetovnem trgu svetlih piv. Zaradi svojega tržnega položaja ustvarjajo trende in posledično pri odjemalcih preference, katerim morajo zasledovalna in konkurenčna podjetja slediti. Če jim ne, je velika verjetnost, da bodo kaj hitro izgubila svojo konkurenčnost. Laško s svojo osvežitvijo podobe cilja predvsem na utrditev svoje pozicije na domačem in na južnih trgih, hkrati pa je pivo sedaj bolj kot kadarkoli pripravljeno za vstop na trge Evropske Unije.

Naslednji korak pri redesignu podobe laških piv pa je prenovitev embalaž piv Temno Laško, Lahko Laško in Laško Club. Slednja bodo v novi podobi na policah v naslednjih mesecih. Tudi pri snovanju nove podobe teh piv, so

Laščani sledili trendom. Če predpostavljamo, da je trend pri izbiri barve steklenice: »Green is in.«, je trenutni trend pri etiketiranju pijač kratica NLL. Inicialke pomenijo »No Look Label« in ime samo pove da bo šlo za nekakšne posebne, prosojne etikete. Gre za etikete na prozornem filmu, ki se na embalažo nanašajo na tri načine:

* okoli embalaže (wrap around, največkrat na plastenkah in steklenicah vode),

* kot nalepka le na določenem mestu (spot patch; kot nalašč za pivo)

* in »v kalupu« (in mould; ta način NLL etiketiranja se zadeva ostalih plastičnih embalaž).

V Laškem bodo torej v kratkem predstavili nove podobe Temnega, Lahkega in Laško Cluba. Stekleničke bodo popolnoma spremenjene, prav tako pa se bodo spremenila imena. Preimenovanje poteka v smeri internacionalizacije, piva pa se bodo po novem imenovala Laško Dark, Laško Light in Laško Club. Na fotografiji je objavljena pilotska torej poskusna steklenica Laško Zlatorog z NLL etiketo (ki so jo po temeljitem premisleku vseeno raje natisnili na papir), ostale pa zaenkrat ostajajo skrite pred javnostjo. Slika prikazuje pilotsko embalažo za Laško Zlatorog.

Simultano s spremembo steklenic in designov se je

na spletu pojavila tudi nova stran www.lasko.eu, ki je vsekakor vredna ogleda. Po najinem mnenju je Pivovarna Laško sprožila močno in dobro konstruirano kampanjo, ki bo prinesla ugodne poslovne izide. Nove steklenice bodo zagotovo pritegnile nove kupce, za vse stare znance Laškega piva pa velja omeniti, da v pivovarni niso in ne bodo spreminjali okusa, saj dobro in kakovostno pivo z ljubeznijo polnijo že od 1825.

19 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Spremenjena steklenica mi je bolj všeč kot stara. Mislim, da je bil že čas, da so pivo "preoblekli" in mu dali novo podobo.
Glede predstavitve- zelo izvirno :)


Jasmina Mujkić

Rok pravi ...

Tudi meni je nova podoba bolj ušeč od stare...sicer pa naj bi jo oblikoval Miljenko Licul (dobitnik prešernove nagrade), ki je že pred tem oblikoval etikete za laško pivo, kot tudi odo, na kateri so lepo vidne krive črte, ki so vidne tudi na tolarjih, katere je ravno tako oblikoval Licul. No kakor koli že...trenutna podoba se mi zdi bolj tradicionalna od prejšnja in vsaj za moj okus bolj všečna. Sicer pa sta imela zelo dobro in zanimivo prestavitev.

ony pravi ...

aja... pozabil. imena avtorjev...
Dejan Bukovec in
Miha Raušl

Robert F. pravi ...

men je bla predstavitev tud zanimiva..
mam pa še eno vprašanje:

kako to, da ima tudi union sedaj nove nalepke?

Anonimni pravi ...

Tud jaz bi pohvalil zanimivo predstavitev. Čeprav nisem ne vem kaki ljubitelj piva, se moram strinjat, da je nova podoba bolj "privlačna" od prejšnje.

Lp, Samo Merc

MiLaN pravi ...

Nova podoba je prijetnejša tudi meni, nekaj v stilu Budweiser in kompanija. Baje (sliši se) da pa pivo iz te steklenice ni tako dobro, zaradi barve steklenice. Naj bi bila presvetla, in v njej naj bi pivo dozorevalo drugače
Drugače pa čestitke Laškemu da je končno naredil korak s časom.

Lp

Anonimni pravi ...

Milan lahko ti potrdim, da je okus isti in še lepše steče po grlu-testirano večkrat;) Drugače pa lepa in zanimiva predstavitev.

Mitja Baskar

ony pravi ...

@ robert f: union ima nove nalepke ker so oboji v Skupini Pivovarne Laško. Nekatere strateške odločitve se tako enake ali podobne za tudi za Union.

@ milan: vedno pride do spekulacij okol spremembe okusa zaradi barve steklenice. resnicni primer je corona, kjer limona nekako nevtralizira emulzijo, ki nastane zaradi presevanja svetlobe (bela steklenica), po drugi strani pa govorijo da v mehiki nanos limone odganja musice. storij je pac vec. za lasko pa dvomim, meni osebno je se vedno cista zmaga. Nova flaska nardi blazn efekt na percepciji. pomoje da vecina izhaja iz tega

Anonimni pravi ...

vse pohvale glede predstavitve... škoda da je časa zmanjkalo za degustcijo vzorcev... da bi se res prepričali da je okus isti...:)

Gašper Gregorič

Anonimni pravi ...

KOt poznavalec lahk rečem, da je pir enak kot je bil. Flaša pa je končno taka kot mora biti. Pri tem ni razloga, da bi dvomili v kakovost zelene flaše, če jo pa uporabljajo največje multinacionalke.

Anonimni pravi ...

KOt poznavalec lahk rečem, da je pir enak kot je bil. Flaša pa je končno taka kot mora biti. Pri tem ni razloga, da bi dvomili v kakovost zelene flaše, če jo pa uporabljajo največje multinacionalke.

Anonimni pravi ...

Je bil že skrajni čas da zlatorog dlako menja. Nova etiketa mi je bolj všeč. Upam, da bomo kmalu videli tudi prosojne etikete. Glede "drugačnega okusa": Podjetje Vinag je tudi imelo probleme s tem, da naj Mariborsko vino nebi bilo pridelano v Mariboru?!? :( Če pravijo(proizvajalec) da okus enak, potlej verjetno je.

Dobra in zanimiva tema!

Barbara Muhič

Unknown pravi ...
Avtor je odstranil ta komentar.
Robert F. pravi ...

Barbara: ti zaupaš proizvajalcem vse kar ti rečejo??

tudi pepsi je 5 let govoril v ameriki, da polnijo zdravo vodo neki v gorskem izlivu..po 5 letih so po pritiskih strokovne javnosti priznali, da vodo polnijo v mestnem vodovodu:)

več o tem maš tu:
http://digg.com/search?section=all&s=water+pepsi

danes lepa embalaža (ter besede) prodaja..ne pa vsebina..

Anonimni pravi ...

Zelo dobra predstavitev. Rad bi pohvalil Laško, saj je s tem naredil steklenico bolj privlačnejšo, pivo je pa itak isto. Jaz sem čul, da je okus piva odvisen predvsem od vode ki jo dodajajo, da je voda bistvenega pomena.

lp
Mišo Tanasić

Anonimni pravi ...

Tale dlaka še kr ustreza laškemu pivu, zelena barva je super sm da niso izbral kakšne rjave, ker bi to pomojem še okus pokvarilo. Drugače me pa tole zelo spominja na Heinekena. Okus laškega je isti saj sem tega z novo preobleko že poiskusil.

Marko Balant

Rok Šnajder pravi ...

zelo pohvalna predstavitev, še posebej z vzorci, saj mogoče res nekateri nevedo kako izgleda nova steklenica laškega piva. okus je isti, to lahko pritrdim tudi sam kot vas je večina že..posebno všeč mi je moto, da kozorog menja dlako, vsebine nikoli, to potrjuje kakovost samega piva skozi vsa leta.. mi pa steklenica ni posebej všeč spominja na heineken...me pa zanima, če se še dajo dobit ove stare flaše,ki so krojile v 90letih, ko je bila ena vedno rjava, druge pa zelene, če se spomnete še?
Lp
Rok Šnajder

Anonimni pravi ...

Laško torej ostaja enako le menjali so embalažo. Nova embalaža se mi zdi dosti bolj zanimiva in privlačnejša od prejšnje.
Menim, da sta celotno zadevo predstavila zelo dobro, zanimivo in privlačno :)
LP
Barbara Srebnik

Anonimni pravi ...

mislim da je to dobra marketinška potez,ker ljudje vedno takoj planejo na nekaj novega

lp
Olga Borovšek