17. april 2008

Intranet - nadgradnja internega komuniciranja v ŠOUM

Interno komuniciranje je dandanes izrednega pomena za nemoteno in uspešno delovanje vsake organizacije. Znotraj organizacijskega komuniciranja je interno komuniciranje del internega marketinga.

Interno komuniciranje lahko razumemo kot sistematičen način komuniciranja z zaposlenimi, v funkciji uprave in vodenja organizacije. Cilj je zgraditi in kasneje tudi ohraniti zdrave odnose med zaposlenimi, kar ugodno vpliva na organizacijo, na njeno delovanje in pojavljanje v javnosti. Zaposleni so pri svojem delu učinkoviti le, če so dovolj informirani in popolnoma razumejo cilje organizacije, razumejo, kje je njihovo mesto v hierarhiji organizacije in kako lahko prispevajo k izpolnjevanju ciljev organizacije.

Študentska organizacija Univerze v Mariboru, v nadaljevanju ŠOUM, se sooča s pomanjkanjem kvalitetnega internega komuniciranja, čeprav je do sedaj bilo v tej smeri že veliko narejenega. Dnevno vsi zaposleni in zaposleni preko študentskega servisa dobivajo v obliki elektronske pošte vabila na projekte, ki jih organizira ŠOUM, vabila na sestanke in seje ter sklepe le-teh. Prav tako zaposleni prejemajo t.i. »Pressclipping«, ki zajame pojavljanje ŠOUM v medijih. S tem dobi ŠOUM in vsi zaposleni »feed back« o sprejemanju in obravnavanju ŠOUM v javnosti. Vendar je to bolj kot ne enosmerno interno komuniciranje, zaradi česar se pojavljajo komunikacijski šumi. Med oddelki potekajo tedenski sestanki (koordinacije), kjer se usklajuje delo, kasneje pa se o teh sestankih poroča na predsedstvu.

Kot nadgradnja dosedanjega sistema se nama zdi najbolj primerna uporaba intraneta, ki komuniciranje v organizaciji poveže in poenostavi, če ga seveda zaposleni uporabljajo.

Intranet bi bil dostopen vsem zaposlenim na posebni spletni strani ali v sklopu spletne strani www.soum.si, biti bi moral zanimiv, kreativen predvsem pa koristen. Hkrati bi morala biti stran privlačna , enostavna in uporabniku prijazna. Le na ta način bi dosegli redno obiskovanje in uporabljanje intraneta ter njegovo korist. Informacije bi potekale vertikalno in horizontalno, saj bi imeli vsi uporabniki možnost objavljanja svojih projektov, sej, sestankov, temu primernega gradiva, naročanje potnih nalogov, naročilnic, pisanje predlogov, izboljšav ter možnost neformalnega komuniciranja. Primerno bi bilo vzpostaviti in na intranetu objaviti bazo eksternih sodelavcev, s čimer bi bilo prihranjenega ogromno časa za brskanje teh podatkov. Bolj tekoče delo bi lahko zagotovili z objavo birokratskih pravil, ki veljajo v organizaciji, s čimer bi se poskušali znebiti ozkih grl. Na ta način bi se znižali stroški papirja in tiskovin, pretok informacij bi bil večji in transparentnejši, povečala bi se pripadnost in predanost organizaciji, katera bi se kazala tudi navzven širši javnosti.

Negativna stran intraneta se pojavi, če ga zaposleni ne uporabljajo, kar pomeni, da se naložba izkaže za zgrešeno, interna komunikacija pa ostane na isti stopnji.
Na ŠOUMu je 70% zaposlenih študentov, kar pomeni, da je povprečna starost vseh zaposlenih okoli 25 let, zato nimava nobene bojazni, da intraneta ne bi uporabljali oz. se mu ne bi prilagodili.

Glede na to, da ima ŠOUM že vzpostavljeno spletno stran, katera se dnevno ažurira, bi administrator dnevno poskrbel še za ažurnost intranet. Edini strošek bi tako nastal z nakupom programa za vzpostavitev intraneta in nato nadaljnja nadgradnja. Na internetu sva zasledili nekaj ponudnikov intranetov, ki ponujajo različne programe, primerne za zelo raznolike uporabnike.


Avtorici :Martina Anderlič & Tina Gogič

Izdelava partnerskega portala

Podjetje Pro-bit programska oprema d.o.o. se ukvarja z izdelavo in implementacijo poslovne programske opreme ter svetovanjem na področju informatike. Zaradi precejšnega komuniciranja s partnerji in uporabniki se je razvila želja po neki rešitvi, ki bi olajšala medsebojno komunikacijo in poslovanje. Tu se je izkazala uvedba partnerskega portala kot zelo primerna in učinkovita rešitev.
Partnerski portal, omogoča sodelujočim podjetjem nemoten dostop do informacij o rešitvah, promocijskih ponudbah ter marketinških materialih in predstavlja pomemben del strategije podjetja Pro-bit za podporo partnerjem.

Portal povezuje tri strani: prodajalca (Pro-bit), partnerje in uporabnike na enem mestu.

Temelji na modelu B2B (business-to-business), zanj je značilno, da je namenjen elektronski izmenjavi podatkov med podjetji, ki so potrebni v okviru izvedbe skupnih poslovnih procesov.

Ostale prednosti rešitve so:

- enostavna uporaba s pomočjo internet brskalnika

- dostopnost do storitev ob vsakem času

- elektronska izmenjava vseh podatkov, brez ročnih posegov

- spremljanje stanja naročil, prodaje, trženjskih aktivnosti

- znižanje stroškov (boljši pregled nad partnerji)


Pooblaščenim partnerjem trenutno omogoča dostop do podatkov o programski opremi, aplikacijah, prodajnih akcijah ter tehničnih specifikacijah, pa tudi do drugih orodij za pomoč pri nameščanju ter izbiri programske opreme. Sam kot tak pospešuje medsebojno komunikacijo na hiter, učinkovit in cenovno ugoden način. Uvedba partnerskega portala je pomemben mejnik v izboljševanju ter poenostavljanju vezi z partnerji, saj se sedaj prav vsakemu izmed njih lahko vsak trenutek zagotovi pravšnje podatke, ki jim bodo pomagali pri prodaji. Končni rezultat bodo strankam bolje prilagojene rešitve ter izboljšana pred- in poprodajna podpora. Uporabniki imajo preko portala možnost postavljati vprašanja in deliti informacije.

Portal omogoča nadzor nad prodajno strategijo. Pomembno vlogo pri spremljanju povpraševanja novih strank igra prodajni lijak. Prodajni lijak kaže potek in število faz prodajnega procesa. Sestavljen je iz naslednjih faz: vzpostavljen kontakt, prezentacija programa, izdana ponudba, pogajanja, potrditev naročila. Prodajni lijak tako omogoča spremljanje prehajanja strank iz ene faze prodajnega procesa v drugo in tako se da hitro ugotoviti morebitne vzroke zakaj ni prišlo do izvedbe naročila. Portal tako elegantno omogoča nadzor nad fazami prodajnega procesa.

Ker programska oprema ni vezana na zaloge, je dajanje zahtevkov preko portala eden boljših načinov za spremljanje prodanih licenc, saj je vnos zahtevka za pridobitev registracijske kode obvezen. S tem pa Pro-bit dobi takojšen in 100 % točen vpogled v prodane licence in s tem v kupce. Potencialne stranke imajo preko portala možnost inštalacije DEMO programov. V tej fazi omogoča portal učinkovit nadzor nad inštalacijami DEMO programov, saj je obvezen vnos 4-mestne kode partnerja. Portal pa preko spletne povezave s potencialnimi strankami sam razvrsti inštalirane DEMO cd-je po partnerjih, da ne pride do zmešnjave.

Partnerski portal je prava rešitev za lajšanje medsebojnega komuniciranja med podejtji. Kako bi pa poslovanje podjetij še lahko izboljšali bo pa pokazal čas.

Viri:

- Pro-bit programska oprema d.o.o.

- http://www.pro-bit.si

Avtorja: Dejan Bunšek, David Anžel

Sistem sledenja vozil



Podjetje, ki se ukvarja z logistiko, mora uvajati nadzor nad svojimi prevozniki (čas prevozov, stroški). Zato je potrebna uvedba sistema, ki nudi tak nadzor.

Ta sistem za sledenje vozil se imenuje CVS Mobile. Pred tem je potrebno imeti tudi program, ki podpira rešitve CVS Mobile, to je Sl Prevoznik. Program je namenjen podjetjem, ki se primarno ukvarjajo s avtoprevozništvom. Omogoča urejeno poslovanje, daje možnost nadzora nad stroški in prihodki in je izdelan z namenom, da omogoča lažje vodenje in avtomatizacijo poslovnih dogodkov. To so pisanje faktur, potnih nalogov, tovornih listov, blagajna in knjiženje. Glavni cilj programa razbremenitev uporabnika.

Slika 1: Tabela za vnos in pregled nalogov / naročil za svoja vozila in za posredovanje nalogov

Rešitve CVS Mobile združujejo najnaprednejšo tehnologijo in GPS-sledenje, navigacijo v vozilu, komunikacijo med voznikom in dispečarskim centrom in telemetrijski prenos podatkov o stanju vozila. Omogočajo stalno komunikacijo med vozniki in centrom. Dispečarjem omogoča online upravljanje z voznim parkom. To pomeni da načrtuje prevoze, poti, ima nadzor nad trenutno lokacijo in položajem vozila, koliko poti je voznik prevozil.

Za naročnike je pomembno, da lahko spremljajo potovanje njihovega tovora na spletu (ETA - estimated time of arrival). Naročnik lahko torej v vsakem trenutku ve, kaj se z njegovim tovorom dogaja. Managementu omogoča stalno spremljanje stroškov ter načrtovanje in upravljanje vzdrževanja voznega parka ter povezovanje in integracijo z ERP-rešitvami (Enterprise Resource Planning). Prav tako ima dostop do online poročil in analiz po različnih parametrih (vozilu, vozniku, stranki, državi).

Slika 2: Prikaz delovanja CVS Mobile

Lastnikom podjetja pa to prinaša fiksne mesečne stroške in predvsem pa konkurenčno prednost.

Pri rešitvah CVS Mobile, je osnovna storitev sledenje, ki omogoča preprosto upravljanje in nadzor voznega parka (aplikacija Mobile Map). Ta omogoča neprekinjeno sledenje vozilom. Prikaže trenutno lokacijo vozila na različnih zemljevidih, osveževanje trenutne lokacije pa poteka avtomatsko (na 10 sekund do 5 minut).

Shranjuje se tudi zgodovina opravljene poti za neko določeno obdobje, ki prav tako zabeleži postanke, prihode, odhode, nakladanje, razkladanje.

Na podlagi teh podatkov pa je mogoče izračunati in izbrati najkrajšo oz. optimalno pot ali optimalni čas poti.

V vsakem vozilu je vgrajen tudi GSM-GPS, ki sprejema GPS podatke o položaju vozila in zbira telemetrijske podatke iz vozila. Na zahtevo naročnika lahko v vozilu zajamemo podatke o stanju vozila tako, da se priključimo na vodilo CAN bus (Controller Area Network).

Te podatke potem pošilja po omrežju GSM-GPRS v osrednji strežnik v nadzornem centru.

Voznik ima v vozilu vgrajen inteligentni terminal CVS-NAV z zaslonom na dotik (Touch Screen). Navigacija ima naložene zemljevide, večjezično glasovno vodenje, omogoča vnos interesnih točk, prikaz prevoženih poti in funkcijo pošiljanja in sprejemanja različnih sporočil.

Zelo pomembna funkcija je komunikacija med voznikom in dispečarskim centrom in tudi med vozniki samimi. Ta komunikacija poteka samo v pisni obliki. Sporočila se vozniku izpišejo na terminalu, voznik pa za pisanje uporablja tipkovnico na touch screenu. CVS Mobile zagotavlja fiksno ceno za komunikacijske stroške. Torej ne glede na to, kolikšna je količina prenesenih podatkov in ne glede na to v kateri državi se voznik nahaja in skozi katero državo potuje, so stroški enaki. Tudi število sporočil ali statusnih dogodkov pri fiksnem mesečnem strošku ni omejeno.

Avtorici: Nuša Žgajnar, Sanja Kreže

l
Viri:
www.cvs.si
www.ferbit.si




Nova tehnika spajanja


Z novimi tehnologijami cevnih razvodov iz plastičnih mas, se razvija tudi tehnologija cevi in proizvodov za povezovanje. Proizvajalci se vse bolj trudijo izdelati takšne materiale, ki bodo instalaterjem delo olajša­le in ne bodo potrebovali dragega orodja. Tako je podjetje Westaflex na letošnjem Frankfurtskem sejmu prikazalo najnovejše cevi in spoj­ne materiale za povezovanje plastičnih dimnih odvodnih sistemov, kondenzata in spojk, ki so v modri barvi. Plastični odvodni sistemi za dimne pline in kondenzata predstavljajo novi način spajanja dveh fleksibilnih cevnih elementov znotraj fleksibilnega cevnega elementa s fazonskim delom. Pri tem gre za vtisnjeni obroč s separatnim tesni­lom, ki ga lahko vgradimo hitro in na enostaven način.

Takšna izvedba ima veliko prednosti. Z njo dosežemo, da so prilago­jeni vgradni deli pripravljeni za montažo na hiter in enostaven način. To se dogaja pogosto pri sanacijah, kjer imamo krajše pregibne cevne elemente. Takrat moramo trdni ali rebrasti pomični spojni del samo poravnati in natakniti tesnilni obroč. Slednji so izdelani tako, da se medsebojno vedno prilegajo in predstavljajo zanesljivo povezavo. Na osnovi tega ne potrebujemo nobenega dodatnega prehodnega kosa, kar pomeni prihranek časa in denarja. Ravno pri sanacijah pride po­gosto do težav in je potrebno zadeve velikokrat poenostaviti. Zato je podjetje Westaflex dalo največji poudarek spojnim elementom in jih izdelalo tako, da so vedno medsebojno združljivi.

Sistem z imenom »Kondenzat plavi«, je primeren predvsem za naj­novejše proizvode, ki jih v tem trenutku ponuja proizvodnja oljnih in plinskih naprav. Material za spojne dele je izdelan iz težko gorljive plastike in prenese temperaturo odpadnih dimnih plinov do 120 °C in delovnega tlaka do 200 Pa. Proizvodi so za takšne pogoje certificirani in se lahko uporabljajo tudi v zgradbah.



Avtor: Matic Močenik

14. april 2008

Victorinox Swiss Army - S.BEAT MP3 Digital Media Player

Žepni nožek z vgrajenim mp3 predvajalnikom

Si predstavljate, da imate v žepu nožek, ki omogoča rezanje in hkrati poslušanje glasbe.

Victorinox se je ponovno združil s švicarskim podjetjem Swissbit, s katerim je uspešno sodeloval že pri projektu SwissMemory. Tokrat so naredili še korak naprej in na tržišče pripeljali prvi žepni nož z vedno bolj popularnim MP3 predvajalnikom.









Po 115 letih proizvodnje nožev so se v podjetju Victorinox Swiss Army odločili, da morejo ponuditi nekaj novega, kar bo zanimivo za sedanje in bodoče uporabnike. Po raziskavah so ugotovili, da bi bilo smiselno, da v obstoječe žepne nože t.i. Švicarske nože vgradijo nove funkcije. Vanj so začeli vstavljati mp3 predvajalnike, USB ključe, čitalce kartic, laserje, in še druge novosti.


Mnogi se sprašujejo zakaj ravno mp3 p
redvajalnik, ki so ga poimenovali S.Beat


Ugotovili so, da je ravno v času razmišljanja o nadgradnji samih žepnih nožev velik hit mp3 predvajalnik. In tukaj se jim je ponudila zamisel, zakaj ga nebi ponudili skupaj z noži kot en produkt.
SwissMemory S.Beat je odlična vsestranska naprava. Nanjo lahko shranite do 2 GB MP3, WMA, WAV ali OGG zvočnih datotek. Dodali so še snemalnik in FM radio za še večjo uporabnost. Zraven tega lahko svoj SwissMemory S.Beat uporabljate tudi kot navaden USB ključ. Narejeni sta bili dve različici, in sicer flight in različica z rezili
. Po novih pravilih se v letalo ne sme vnašati ostrih predmetov in temu primerno so naredili flight različico, ki je vsebovala samo mp3 predvajalnik, kljub temu pa je imela obliko samega noža. Druga različica pa je vsebovala tako mp3 predvajalnik kot rezila.














Cena omenjenega izdelka se giblje med 130$ kar je 81,74€ in 215$ kar je 135,19€ odvisno od same različice izdelka.

SwissMemory S.Beat vsebuje:

  • prvi žepni nož z integriranim MP3 predvajalnikom
  • upravljalnik z osnovnimi funkcijami
  • 2 izhoda za slušalke na upravljalniku
  • kvaliteten zaslon
  • integriran LiPo akumulator, ki ga lahko napolnite kar preko Vašega USB izhoda
  • FM radio
  • Plug and Play - naprave deluje brez nameščanja gonilnikov
  • škarjice
  • pilica za nohte/izvijač
  • rezilo

Po zelo kratkem času proizvajanja samih SwissMemory S.Beat mp3 predvajalnikov, so jih umaknili iz proizovdnje. Mnogi se sprašujejo zakaj? Kot vemo se tehnologija na tem področju znatno razvija, tako rekoč iz dneva v dan. Pri S.Beat je bila potrebna nadgradnja vsakih 6 mesecev. Ko je napočil čas, da nadgradijo so ugotovili, da ni več smiselno proizvajati omenjenega izdelka, saj je potrebno dodatno prilagajanje nožev, kar pa je zahtevalo dodatne in predvsem večje stroške, kot bi nastali s prodajo izdelka. Na ta način so se odločili, da končajo proizvodnjo omenjenega SwissMemory S.Beat mp3 predvajalnika.


Avtorja: Primož Petelinšek, Jure Kolarič

Viri: Swiss Army
Victorinox
Rosler.si

Digitalna revolucija

Digitalna revolucija se nas je brez izjeme dotaknila bolj kot katerakoli druga revolucija do sedaj. Nobeno področje našega življenja ni ostalo nedotaknjeno. Doma, v pisarni in v prostem času na naše življenje vse bolj vplivajo različne digitalne tehnologije.

Južno-korejski proizvajalec zabavne elekronike Samsung Electronics Co.Ltd. je med prvimi spoznal, da z “digitalno revolucijo” vstopamo v novo obdobje našega življenja in bivanja in tako vse napore podredil temu, da se iz neznanega proizvajalca televizorjev razvije v giganta, ki bo igral eno izmed odločilnih vlog v prestopu v novo kvaliteto bivanja.

Predvsem zaradi “New Management” filozofije predsedujočega gospoda Kun-Hee Lee-ja, ki daje prednost proizvodnji visoko kvalitetnih produktov, superiornim uslugam in razvoju tehnologije, je Samsung Electronics Co. Ltd. od leta 1988 doživel bliskovit vzpon, ki so ga novinarji označili kot “vzpon brez primere, ki vsakomur jemlje zrak”.

Samsung Electronics Co. Ltd. vsako leto investira v raziskave in razvoj cca. 5% letnega dohodka. Od leta 2000 že preko 13000 raziskovalcev v 10-ih raziskovalnih inštitutih po celem svetu razvija aparate, ki pomenijo višek razvoja in trenutno najvišjo tehnologijo.

Samsung Elctronics Co. Ltd. se kot globalno podjetje združuje v projektih raziskav in razvoja s svetovno vodilnimi podjetji, ki se ukvarjajo z elektroniko in njenim razvojem. Na osnovi izmenjave podatkov in skupnih investicij si prizadeva razviti proizvode, ki bodo potrošnikom omogočili bogatejše in udobnejše življenje.

Samsung Elctronics Co. Ltd. dobesedno živi z potrošnikom. Na različnih področjih se približuje kupcu in potrošniku in eno izmed področij na katerem je zelo dejaven je šport.

Razlog za Samsungovo posvečenost športu, doma in po svetu, ne moremo razumeti brez poznavanja osebne filozofije predsedujočega, gospoda Kun-Hee Lee-ja, ki je bil v mladih letih izreden rokoborec in dobitnik veliko državnih naslovov in je sedaj zagrizen igralec golfa, dober jezdec in igralec namiznega tenisa. Gospod Lee je zmeraj častil šport kot najplemenitejši izum človeštva, ki združuje ljudi ne glede na raso, versko izpoved in spol in prispeva miru na svetu in prihodnosti človeštva. Samsung verjame, da je šport temeljni kamen za srečo in samozavest in da so kvalitete kot so vztrajnost, delo v skupini in strmenje k določenemu cilju enako pomemebne na delovnem mestu kakor tudi v športni areni.

Samsung Electronics Co. Ltd. je ob prevzemu ene izmed najpomembnejših vlog v razvoju digitalne tehnolije 21-tega stoletja prevzel tudi nov logo “ SAMSUNG DIGITall – everyone’s invited “.

Nov slogan izraža Samsungovo željo narediti življenje in bivanje potrošnika udobnejše, bogatejše in mu nuditi več užitkov z razvijanjem inovativnih in multifunkcionalnih proizvodov.

In kaj pomeni : SAMSUNG DIGITall ?

.....

- za vse generacije

- za vsakega kupca

- za vse proizvode

...
Viri:
- www.samsung.com
- www.intrade.si
.
.
Avtor: Aleš Namestnik