17. april 2008

Sistem sledenja vozil



Podjetje, ki se ukvarja z logistiko, mora uvajati nadzor nad svojimi prevozniki (čas prevozov, stroški). Zato je potrebna uvedba sistema, ki nudi tak nadzor.

Ta sistem za sledenje vozil se imenuje CVS Mobile. Pred tem je potrebno imeti tudi program, ki podpira rešitve CVS Mobile, to je Sl Prevoznik. Program je namenjen podjetjem, ki se primarno ukvarjajo s avtoprevozništvom. Omogoča urejeno poslovanje, daje možnost nadzora nad stroški in prihodki in je izdelan z namenom, da omogoča lažje vodenje in avtomatizacijo poslovnih dogodkov. To so pisanje faktur, potnih nalogov, tovornih listov, blagajna in knjiženje. Glavni cilj programa razbremenitev uporabnika.

Slika 1: Tabela za vnos in pregled nalogov / naročil za svoja vozila in za posredovanje nalogov

Rešitve CVS Mobile združujejo najnaprednejšo tehnologijo in GPS-sledenje, navigacijo v vozilu, komunikacijo med voznikom in dispečarskim centrom in telemetrijski prenos podatkov o stanju vozila. Omogočajo stalno komunikacijo med vozniki in centrom. Dispečarjem omogoča online upravljanje z voznim parkom. To pomeni da načrtuje prevoze, poti, ima nadzor nad trenutno lokacijo in položajem vozila, koliko poti je voznik prevozil.

Za naročnike je pomembno, da lahko spremljajo potovanje njihovega tovora na spletu (ETA - estimated time of arrival). Naročnik lahko torej v vsakem trenutku ve, kaj se z njegovim tovorom dogaja. Managementu omogoča stalno spremljanje stroškov ter načrtovanje in upravljanje vzdrževanja voznega parka ter povezovanje in integracijo z ERP-rešitvami (Enterprise Resource Planning). Prav tako ima dostop do online poročil in analiz po različnih parametrih (vozilu, vozniku, stranki, državi).

Slika 2: Prikaz delovanja CVS Mobile

Lastnikom podjetja pa to prinaša fiksne mesečne stroške in predvsem pa konkurenčno prednost.

Pri rešitvah CVS Mobile, je osnovna storitev sledenje, ki omogoča preprosto upravljanje in nadzor voznega parka (aplikacija Mobile Map). Ta omogoča neprekinjeno sledenje vozilom. Prikaže trenutno lokacijo vozila na različnih zemljevidih, osveževanje trenutne lokacije pa poteka avtomatsko (na 10 sekund do 5 minut).

Shranjuje se tudi zgodovina opravljene poti za neko določeno obdobje, ki prav tako zabeleži postanke, prihode, odhode, nakladanje, razkladanje.

Na podlagi teh podatkov pa je mogoče izračunati in izbrati najkrajšo oz. optimalno pot ali optimalni čas poti.

V vsakem vozilu je vgrajen tudi GSM-GPS, ki sprejema GPS podatke o položaju vozila in zbira telemetrijske podatke iz vozila. Na zahtevo naročnika lahko v vozilu zajamemo podatke o stanju vozila tako, da se priključimo na vodilo CAN bus (Controller Area Network).

Te podatke potem pošilja po omrežju GSM-GPRS v osrednji strežnik v nadzornem centru.

Voznik ima v vozilu vgrajen inteligentni terminal CVS-NAV z zaslonom na dotik (Touch Screen). Navigacija ima naložene zemljevide, večjezično glasovno vodenje, omogoča vnos interesnih točk, prikaz prevoženih poti in funkcijo pošiljanja in sprejemanja različnih sporočil.

Zelo pomembna funkcija je komunikacija med voznikom in dispečarskim centrom in tudi med vozniki samimi. Ta komunikacija poteka samo v pisni obliki. Sporočila se vozniku izpišejo na terminalu, voznik pa za pisanje uporablja tipkovnico na touch screenu. CVS Mobile zagotavlja fiksno ceno za komunikacijske stroške. Torej ne glede na to, kolikšna je količina prenesenih podatkov in ne glede na to v kateri državi se voznik nahaja in skozi katero državo potuje, so stroški enaki. Tudi število sporočil ali statusnih dogodkov pri fiksnem mesečnem strošku ni omejeno.

Avtorici: Nuša Žgajnar, Sanja Kreže

l
Viri:
www.cvs.si
www.ferbit.si




5 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Zelo dobra stvar za lastnike prevozniških podjetij in mislim da bo zelo uporabno. Lastniki bodo lahko vedno spremljali svoja vozila, kje se nahaja, kaj počnejo vozniki...Mislim in upam, da se bo na podlagi tega tudi zmanjšala kraja vozil oz tovornjakov.

lp
Mišo Tanasić

Anonimni pravi ...

Mislim, da kar pomembna stvar pri podjetjih, ki se ukvarjajo z avtoprevozništvom. Sploh pri naročnikih, ki to tako vedo, kje se nahaja njihov tovor - tako neko si lažje razporedijo svoj čas in prostor, kjer se bo tovor razkladal (kot pa tista neučakanost, kdaj bo stvar prispela). Pri podjetjih pa neko olajšanje dela logistikov. Vsekakor pozitivna stvar za obe strani.

lp,
Mitja Baskar

Anonimni pravi ...

Vsekakor velik plus pri razbremenitvi podjetij, ki se ukvarjajo z avtoprevozništvom. Prav tako mislim da je to zelo pozitivna zadeva za podjetja, ki pričakujejo tovor, saj zna biti nenehno klicanje in preverjanje kje se njihov tovor nahaja in kdaj bo prispel, zelo nerodno za obe strani.

lp
Tina Ferk

Rok Šnajder pravi ...

to je zelo priporočljivo za avtoprevoznike se strinjam, jim full olajša delo, saj so tako izpostavljeni nevarnostim ki pretijo na cestah..res vrhunska inovacija vsaj zame osebno..me pa zanima če ima ta program tudi možnost sledenja policijskih radarjev, ker obstajajo taškne naprave da ta naprava zazna radar cca. 500m pred oddajanjem radarske frekvence ali do 3km tudi so že menda na tržišču?
lp

Unknown pravi ...

Zelo praktična stvar za podjetje. Še bolje bi bilo, če bi prevozniška podjteja razmišljala še kaj več v smeri povezovanja s svojimi strankami. Če bi se povezali tudi s tem namenom, da bi npr. stranke, ki nimajo tovora za cel tvovornjak ali kombi videle preko programa v kateri smeri se odpravljajo prevozniki, ki še nimajo popolnoma zasedenih kapacitet in tako bi si lahko stranke oz. podjetja delila stroške prevoza.

Andreja Kligl