28. marec 2008

"Ribičija" kot tržna niša?

V Sloveniji so trgovine z opremo za športni in rekreativni ribolov bolj ali manj lokalno usmerjene, tradicionalno organizirane (stacionarna poslovalnica) in zato tudi omejene na trgu odjemalcev. V tujini ta problem že dolgo rešujejo z internetnimi storitvami, pri nas pa v tem vidijo priložnost le posamezni trgovci.

SOM.si je spletni portal na temo športnega in rekreativnega ribolova. Ustanovljen je bil leta 2005, in sicer po temeljitem preučevanju vodilnih tujih spletnih strani z omenjenega področja. Sprva je deloval le kot informativni portal, ki je ponujal zanimive informacije, forum in sejem rabljene ribiške opreme. Kmalu so portal nadgradili s spletno trgovino, ki je bila prva spletna trgovina z opremo za športni in rekreativni ribolov v Sloveniji. Spletni trgovini je sledila še stacionarna trgovina, locirana v Sv. Trojici pri Lenartu.

Inovacija se nanaša na strategijo vstopa podjetja na trg in njegovega celotnega poslovanja. Gre za drugačen pristop k organiziranju manjše trgovine z ribiško opremo, katere slovenski konkurenti še vedno delujejo na tradicionalni način (samo stacionarna trgovina). Tako ima trgovinica konkurenčno prednost na trgu, saj iz ene lokacije pokriva večino slovenskega trga (segment tistih, ki imajo dostop do interneta).

Dodana vrednost za uporabnike pa je celostni portal, ki vključuje vse informacije na področju športnega in rekreativnega ribolova, ter hkrati spletno trgovino – vse informacije in oprema na enem mestu.

Podjetje je ob ustanovitvi spletne trgovine imelo konkurenčno prednost, saj so preko zanimive in vedno aktualne spletne strani privabljali zainteresirane na področju ribolova - potencialne kupce. Tako je bil začetek trgovine lažji, saj sta takoj obstajala prepoznavnost ter povpraševanje. Aktualen portal privablja kupce k ponovnemu obisku spletne strani in trgovine. Lažje je tudi obveščanje obiskovalcev portala (potencialnih in obstoječih kupcev), saj je hitrejše in cenejše, ker se novosti in akcije oglašujejo kar na spletnem portalu, možno pa je tudi obveščanje preko elektronske pošte. Na forumu obiskovalci diskutirajo o aktualnih temah v ribolovu. Tako dobi podjetje povratne informacije ribičev oz. kupcev, katere lahko uporabi pri oblikovanju ponudbe v trgovini. Prednost organiziranja trgovine na ta način pa je tudi v manjših poslovnih prostorih in številu zaposlenih.

Portal SOM.si bo v letu 2008 nadgradil vsebine portala z novimi rubrikami. V eni izmed njih bo možno objaviti zanimive ribiške zgodbe in reportaže, jih ocenjevati in dobiti nagrado za najboljšo. Tako bo portal z novimi vsebinami aktualen in zanimiv zaradi novih vsebin, imel pa bo tudi konkurenčno prednost, saj takega pristopa do kupcev nima nihče izmed konkurentov v Sloveniji, kar se kaže tudi v zelo uspešnem poslovanju trgovine.

Podjetje se je odločilo pristopiti organiziranju trgovine na netradicionalen način. Gre za idejo vstopa na trg, preneseno iz tujine, kjer je to že praksa nekaj časa, pri nas pa je bilo to nekaj novega v panogi športnega in rekreativnega ribolova. Marsikomu se spletni portal s trgovino ne zdi nič posebnega, podjetju pa je to dalo veliko konkurenčno prednost ter zelo dobre poslovne rezultate.

Viri:
- Som.si
- Finančni center d.o.o.

Avtorici: Aleksandra Polajžer, Simona Luzar



Custom paket


V hotelirstvu, natančneje v štirih hotelih v Rogaški Slatini trenutno ponujajo zraven nočitev pestro izbiro različnih aktivnosti. Tako vsi hoteli pridobivajo na ugledu in zajetni ponudbi predvsem v tujini in nekoliko manj v sami Sloveniji. Gre torej za sklop štirih hotelov, Grand Hotel Rogaška, Styria, Strossmayer in Slovenija. Gosti v teh hotelih so v večini eminentni in premožnejši, ki tudi zahtevajo veliko različnih dodatnih aktivnostih. Trenutna ponudba zajema zraven sprostilnega programa Vis Vita tudi razne športne aktivnosti, posebne prevoze, organizirane oglede naravnih in kulturnih znamenitosti in kulinarike, seminarji in kongresi ter posebne želje gostov.

Trenutna ponudba sprostilnega programa obsega veliko različnih masaž, neg posameznega ali celotnega telesa, razne kopeli, savne, fitnes, solarije…Trenutno podjetje s svojo ponudbo drži visok ugled na področju samega izgleda in dodatnih aktivnosti. Ker kot sva že omenila gre za eminentne goste, ki tudi veliko zahtevajo, kar pomeni, da se mora ponudba konstantno širiti in postajati vse kvalitetnejša. To posledično vpliva na sam ugled podjetja in storitev, kar pomeni še večje zanimanje za podjetje in občutek večje pomembnosti gosta samega.

Ker gre za veliko dodatnih storitev, sva se odločila da kot inovacijo predstaviva »CUSTOM PAKET«. Gre torej za paket, ki bi ga gosti lahko sami predhodno sestavili. Ta način bi seveda primerno predstavili gostom v samih hotelih ter na spletu. Na spletu bi objavili preprost obrazec, ki bi bil uporabniku prijazen in mu ponujal možnost samega oblikovanja preživetega časa. Bodoči gost bi torej lahko sam sestavil celoten program ter ga skupaj z rezervacijo poslal na podjetje, ki bi njegove želje kasneje realiziralo. Tako bi si gost lahko sam sestavil program, ki mu najbolj ustreza. S tem bi dali gostu več pomena in občutek »pomembnosti«, v samem podjetju pa bi prihranili čas in s tem dvignili način in nivo ponudbe.

25. marec 2008

Denar, nagrada ali spodbuda?









Motivacija je najpomembnejši problem današnjega podjetništva. Delodajalci morajo vedeti, kaj zaposlene motivira, zato bi jih morali redno analizirati, da bi imeli dober vpogled v dejavnike, ki zaposlene motivirajo. Pomembno pravilo pri oblikovanju motivacije zaposlenih je, da njen oblikovalec ne izhaja iz tega, kaj bi motiviralo njega, temveč poskuša ugotoviti, kakšne so potrebe in želje zaposlenih.

Podjetje Vivus d.o.o., ki se ukvarja z zavarovalnim zastopništvom in trženjem vzajemnih skladov, se zaveda »problema« motivacije in zato na različne načine poskuša svoje zaposlene motivirati. Jasno je tudi, da je nefinančno in nedenarno nagrajevanje enako pomembno ali celo pomembneje od denarnega nagrajevanja oziroma plač.

V podjetju so zaposleni zavarovalni zastopniki in telefonisti. Zanimivo je, da so zastopniki plačani izključno po učinkovosti, kar pomeni, da fiskne plače dejansko nimajo. Takšen način plačila je neposredno povezan z učinkovitostjo in produktivnostjo, zato je to močna motivacija za vsakega zastopnika. Telefonistova plača pa je sestavljena iz fiksnega in variabilnega dela. V primeru, da telefonist doseže določeno kvoto, dobi dodatno plačilo. Denar je torej zelo pomemben, vendar v primeru, da ni drugih oblik motiviranja, tudi denar izgubi svojo moč.

Vivus d.o.o. vsakodnevno svoje zaposlene motivira tako, da ima vsak zaposleni vpogled v tabelo na kateri so rezultati, ki so jih dosegli ostali zastopniki v prejšnjih dneh oziroma tednih. To tabelo si vsak zastopnik ogleda dnevno in preden gre na teren, v tabelo vpiše napoved koliko pogodb misli da bo sklenil v tekočem dnevu in tako na nek način motivira tudi sam sebe.

Ob koncu produkcijskega obdobja (en mesec) se zaposlenemu oz. zaposlenim z najboljšimi rezultati podelijo vnaprej določene posebne nagrade. Tako lahko zaposleni, ki je v poteklem produkcijskem obdobju dosegel najboljši rezultat oziroma dosegel določeno kvoto, prejme nagrade kot so: skuter, plazma, laptop, fitnes naprave...

Spodbujanje tekmovalnosti in nagrajevanje najboljših pa lahko pripelje do različnih trenj med zaposlenimi, zato podjetje redno skrbi za razne dogodke, ki krepijo moštveni duh v podjetju. Podjetje je naprimer lani poleti peljalo vse zaposlene na rafting, kjer je bila zabava in »team building« na prvem mestu. Podobno zadevo podjetje planira tudi letos, ko bo vse zaposlene povabilo na tridnevno jadranje po Jadranu. Razni pikniki in »službena« kosila, ki se organizirajo vsaj enkrat na mesec, so v podjetju že nekaj čisto normalnega. Na takšnih dogodkih vodilni v podjetju »javno« pohvalijo tiste, ki so v preteklem obdobju na kakršenkoli pozitiven način izstopali.


Na delovnem mestu vlada zelo sproščeno vzdušje. Do konca julija bo podjetje razširilo svoj sedež in na sedežu opremilo sobo katera bo namenjena zgolj počitku in sprostitvi.

Motivirana delovna sila torej veliko doprinese k uspehu podjetja, zato naj delodajalci redno sledijo raziskavam o motivaciji zaposlenih. Delodajalec naj oblikuje ustvarjalno delovno mesto, na katerem je mogoče napredovati in se razvijati.


Avtorja: Marko Dremelj in Zoran Stamenčić


Viri: Accel Team, Dialogos, Management help


24. marec 2008

Pelamis - valovna elektrarna

Valovanje in morski tokovi pomenijo neizčrpen vir energije, ki je popolnoma »čista«. To je nov obnovljiv vir za pridobivanje električne energije. Svetovni energetski svet, nevladna organizacija, ki združuje vodilne strokovnjake s tega področja, trdi, da bi lahko z izkoriščanjem valovanja pokrili celotne energetske potrebe našega planeta. Valovanje ima velik energetski potencial, ima pa tudi veliko slabost: njegova amplituda je močno odvisna od trenutnih vremenskih razmer in je zato nepredvidljiva; po drugi strani pa je naprave mogoče namestiti povsod, kjer ne bi motile drugih pomorskih dejavnosti.

Področje izkoriščanje energije valovanja v določeni meri posnema izkoriščanje hidrokinetične energije. Po prvi pripravah na portugalskem se bo Škotska tehnologija Pelamis vrnila na domače obale. Pelamis, ki je največja valovna elektrarna na svetu, je ime je dobila po orjaški morski kači iz grške mitologije. Danes je to 120 metrov dolga in 750 ton težka plavajoča elektrarna, ki jo je izdelalo škotsko podjetje Ocean Power Delivery. Njenih pet 24 metrov dolgih in med seboj povezanih valjev s premerom 3,5 metra se zliva na valovih. Valji Pelamisa so med seboj povezani s členkastimi sklepi, v katerih so skriti moduli za pretvorbo energije, gibanje ustvarja pritisk v oljnih rezervoarjih in poganja hidravlične motorje ti pa električne generatorje. Lansko poletje so napravo preizkušali v vodah Orkneyjskega otočja, pred kratkim pa so ob Škotski obali namestili trideset Pelamisov, ki naj bi zasedli cel kvadratni kilometer morske površine in napajali 20.000 gospodinjstev. Škotska vlada načrtuje postavitev 20 elektrarn tega tipa, ki naj bi leta 2020 pokrivale kar 40% obnovljive energije.

Znanstveniki se bojijo, da bodo kakor pri vetrnih elektrarnah, tudi tukaj zamudili celoten razvoj industrijskega sektorja. Tehnične težave so rešljive, zatakne se pri financiranju, saj niti industrija niti banke niso bile pripravljene podpreti izdelave prototipa. To spravlja raziskovalce v bes, saj njihovi izračuni kažejo, da je v kvadratnem kilometru morja skrita moč 20 MW energije valov. In to čiste in obnovljive energije!

Energetska kriza očitno še ni dovolj velika…

Avtorja: Marko Balant, Marko Baš

AUTOMOWER - Kositi travo postaja preteklost

Zakaj bi se mučili s košnjo, ko pa je podjetje Husqvarna predstavilo tri nove modele Automower kosilnic (210 C, 220 AC, 230 ACX). Troje ostrih rezalnih nožev pokosijo travne bilke, ne da bi jih pri tem potrgali. Automower kosi pogosteje in s krajšim rezom trave, ki se hitro razkroji in služi kot naravno gnojilo. Neenakomeren vzorec premikanja in kolesa z odlično lego na tleh zagotavljajo, enakomerno pokošeno travno površino. Instalacija kosilnice je enostavna in istočasno čistejša in tišja od konvencionalnih izdelkov. Automower lahko z lahkoto premaga do 3.600 m2 travne površine, se spretno izmika cvetličnim gredam in hišnim ljubljenčkom. Zahvaljujoč vgrajenemu senzorju proti trku se Automower samodejno umika oviram višjim od 15 cm in zatem izbere novo smer vožnje. Nizke ovire (kot so na primer vrtni ribniki) se od kosilnega področja nevidno omejijo z omejevalno zanko. Kosilnica je tudi neverjetno okretna in je zmožna kositi na pobočjih z nagibom do 35 odstotkov. Višina košnje se lahko brezstopenjsko nastavi med dvemi in šestimi centimetri. Preden se izprazni akumulator, se sam poda v svojo polnilno postajo (razen modela 210 C), se napolni in zatem ponovno odpravi na svojo pot. Tako Automower ne deluje le okolju prijazno, temveč tudi energijsko varčno. Stroški za električno energijo na leto znašajo pri travni površini 1.000 m2 ca. 12-14 €.

Ker potrošniki dandanes gledajo tudi na izgled izdelkov je pohvalno, da mu je edinstvena oblika doprinesla tudi častno red dot design nagrado (na področju vrtnih izdelkov - in pohištva), s skupno preko 4.000 vlogami iz 40 držav. Zaradi robustne gradnje kosi tudi v dežju. Inteligentna tehnologija in električne komponente so v zaprtem ohišju ter pod lepo oblikovanim pokrovom zaščitene pred vremenskimi vplivi. Automower od Husqvarne je na voljo v 3 modelnih izvedbah (210 C / 220 AC/ 230 ACX) za površine od 500 m2 - do maks. 3.600 m2 od 1.490 evrov dalje, pri osmih specializiranih Automower prodajalcih.

Avtorici: Željka Kelhar in Anamarija Kelher