25. marec 2008

Denar, nagrada ali spodbuda?









Motivacija je najpomembnejši problem današnjega podjetništva. Delodajalci morajo vedeti, kaj zaposlene motivira, zato bi jih morali redno analizirati, da bi imeli dober vpogled v dejavnike, ki zaposlene motivirajo. Pomembno pravilo pri oblikovanju motivacije zaposlenih je, da njen oblikovalec ne izhaja iz tega, kaj bi motiviralo njega, temveč poskuša ugotoviti, kakšne so potrebe in želje zaposlenih.

Podjetje Vivus d.o.o., ki se ukvarja z zavarovalnim zastopništvom in trženjem vzajemnih skladov, se zaveda »problema« motivacije in zato na različne načine poskuša svoje zaposlene motivirati. Jasno je tudi, da je nefinančno in nedenarno nagrajevanje enako pomembno ali celo pomembneje od denarnega nagrajevanja oziroma plač.

V podjetju so zaposleni zavarovalni zastopniki in telefonisti. Zanimivo je, da so zastopniki plačani izključno po učinkovosti, kar pomeni, da fiskne plače dejansko nimajo. Takšen način plačila je neposredno povezan z učinkovitostjo in produktivnostjo, zato je to močna motivacija za vsakega zastopnika. Telefonistova plača pa je sestavljena iz fiksnega in variabilnega dela. V primeru, da telefonist doseže določeno kvoto, dobi dodatno plačilo. Denar je torej zelo pomemben, vendar v primeru, da ni drugih oblik motiviranja, tudi denar izgubi svojo moč.

Vivus d.o.o. vsakodnevno svoje zaposlene motivira tako, da ima vsak zaposleni vpogled v tabelo na kateri so rezultati, ki so jih dosegli ostali zastopniki v prejšnjih dneh oziroma tednih. To tabelo si vsak zastopnik ogleda dnevno in preden gre na teren, v tabelo vpiše napoved koliko pogodb misli da bo sklenil v tekočem dnevu in tako na nek način motivira tudi sam sebe.

Ob koncu produkcijskega obdobja (en mesec) se zaposlenemu oz. zaposlenim z najboljšimi rezultati podelijo vnaprej določene posebne nagrade. Tako lahko zaposleni, ki je v poteklem produkcijskem obdobju dosegel najboljši rezultat oziroma dosegel določeno kvoto, prejme nagrade kot so: skuter, plazma, laptop, fitnes naprave...

Spodbujanje tekmovalnosti in nagrajevanje najboljših pa lahko pripelje do različnih trenj med zaposlenimi, zato podjetje redno skrbi za razne dogodke, ki krepijo moštveni duh v podjetju. Podjetje je naprimer lani poleti peljalo vse zaposlene na rafting, kjer je bila zabava in »team building« na prvem mestu. Podobno zadevo podjetje planira tudi letos, ko bo vse zaposlene povabilo na tridnevno jadranje po Jadranu. Razni pikniki in »službena« kosila, ki se organizirajo vsaj enkrat na mesec, so v podjetju že nekaj čisto normalnega. Na takšnih dogodkih vodilni v podjetju »javno« pohvalijo tiste, ki so v preteklem obdobju na kakršenkoli pozitiven način izstopali.


Na delovnem mestu vlada zelo sproščeno vzdušje. Do konca julija bo podjetje razširilo svoj sedež in na sedežu opremilo sobo katera bo namenjena zgolj počitku in sprostitvi.

Motivirana delovna sila torej veliko doprinese k uspehu podjetja, zato naj delodajalci redno sledijo raziskavam o motivaciji zaposlenih. Delodajalec naj oblikuje ustvarjalno delovno mesto, na katerem je mogoče napredovati in se razvijati.


Avtorja: Marko Dremelj in Zoran Stamenčić


Viri: Accel Team, Dialogos, Management help


14 komentarjev:

Anonimni pravi ...

V Sloveniji naj bi naraščalo število t.i. zaposlenim prijaznih podjetij, v katerih dajejo poudarek izobraževanju in razvoju zaposlenega, vendar je takih podjetij še vedno premalo.
Vsa pohvala podjetju Vivus d.o.o.!

Simona Luzar

Anonimni pravi ...

Kot je že napisano, lahko pride to trenj med zaposlenimi zaradi tekmovalnosti in vsega tega. Kljub vsem družbanim dogodkom, ki jih podjetje izvaja, še vseeno lahko pride to tekmovalnosti, nesoglasij, itd.
Drugače pa vedno več podjetij v Sloveniji uvaja te "nagrade" za najboljše, poznam par oseb, ki so prejeli že kar nekaj lepih nagrad:)

Lp, Samo Merc

Anonimni pravi ...

V podjetjih kjer zaposleni nimajo fiksne plače je nekako samoumevno da jih podjetje motivira na takšne načine (z nagradami,...). Če človek ve da vsak mesec ne dobi enako plačo in da njegovo plačilo lahko zelo variira, so te nagrade edino čemur se lahko veseli :)


Jasmina Mujkić

Anonimni pravi ...

Mislim, da taka stvar vpliva bolj pozitivno na zaposlene, kot pa da bi imelo kakšne negativne posledice (so možne, ampak verjetno ne kaj dosti). Vsak se razveseli kakšnega dodatka, ki mu pripada zaradi dobro opravljenega dela. Nekaj je na tem področju naredila tudi vlada (sodelovanje zaposlenih pri delitvi dobička).

Dejstvo pa je, da je takih podjetij občutno premalo v Sloveniji, pri večini ne dobivajo regresov, kaj šele da bi razmišljali o kakšnih takšnih nagradah, druženjih, itd...

Mitja Baskar

alenka pravi ...

Zelo zanimiv način motiviranja zaposlenih, vendar menim, da vsa podjetja takšnega načina ne morejo uveljaviti. Mislim pa, da skupni pikniki, rafting in ostali načini druženja s sodelavci močno krepijo medsebojne vezi, ki včasih še bolj motivirajo, kot sama denarna nagrada.

Alenka Rošer

Rok Šnajder pravi ...

Osebno vseeno mislim, da večina zaposlenih motivira denarna sredstva, tu pa tam kakšne pohvale, vendar vsakemu zaposlenemu, kot v vajinem primeru telefonistam pride še kako prav dodaten denarni bonus, če pravita da nimajo fiksne plače...kaj pa če ni dosti povpraševanja, lahko mesečna plača doseže pod raven povprečne slovenske plače??in kak je nato odziv, odhajanje zaposlenih?
Lp
Rok

Zoki pravi ...
Avtor je odstranil ta komentar.
Anonimni pravi ...

V blogu sma napisala, da imajo zastopniki izključno variabilno plačo in ne telefonisti. Telefonisti imajo fiksno+variabilno plačo. Povpraševanja pa je dovolj ali pa včasih celo preveč.

lp,
Zoran Stamenčić in Marko Dremelj

Anonimni pravi ...

Menim, da bi bila večina slovenskih podjetij veliko uspešnejših, če bi bili sodelavci, tisti v managementu in tisti v operativi, bolje in predvsem pravilno motivirani. Težko pa je ugotoviti, kaj je to ''pravilna motivacija'', saj vsakega posameznika motivira nekaj drugega. Občutek imam, da podjetja dajejo prevelik pomen denarnim nagradam, mislim pa, da se to dogaja zato, ker je včasih takšno vrsto nagrade najlažje podeliti. Zato se mi zdijo druženja izven uradnega delavnega časa v podjetju Vivus d.o.o. izredno dobrodošla.

Katja Pregl

Unknown pravi ...

Zastopniki so plačani le po učinkovitosti - jaz menim, da bi si posamezen zastopnik po določenem številu prodanih pogodb, le zaslužil tudi fiksni del plače, kajti če bo plačan izključno le po učinku zna tak zaposlen hitro oditi od firme, česar pa njegove stranke nikakor ne bojo vesele. In tako lahko na firmo hitro pride slab glas.

Dejan Bunšek

Anonimni pravi ...

Zastopniki so plačani le po učinkovitosti, vendar vsak ne dobi enako procentov od podpisane pogodbe. Dlje kot je zastopnik na podjetju, več procentov dobi.

Lp,
Zoran Stamenčić in Marko Dremelj

Anonimni pravi ...

Mislim, da je pomembno, da je vsak uslužbenec motiviran s finančne plati in pa tudi z raznimi pohvalami! Zelo pametno pri podjetju Vivus se mi zdi, da zabeležijo koliko nameravajo dnevno narediti, saj s tem držijo nekakšno normo in posledično dobi zelo močen vpliv konkurenčnost med uslužbenci, katera pa je pozitivna za podjetje! Prav tako je pomembno, da ne delamo samo za fiksne plače, ker se mi zdi če je variabilen del plače vreden na primer 30% se bo vsak uslužbenec probal maksimalno potruditi in to iz dneva v dan!

LP, David Kranjc

Anonimni pravi ...

Denar je verjetno glavni razlog zakaj hodimo v službo. A na drugi strani je opravljanje naših dolžnosti veliko boljše in lažje če v tem uživamo. Dogodki ko se družimo tudi ob zabavi in ne samo ob delu delavce gotovo bolj motivirajo tudi na delu. Denar je pri motivaciji veliko, a kot vemo denar ni vse. Tako da mislim, da ima omenjeno podjetje to zelo dobro urejeno.

Lp

Gregor Plohl

Anonimni pravi ...

Mislim, da je dobro, da podjetja uvajajo razne načine nagrajevanja, v denarni ali kakršnikoli drugi obliki, saj, kot že rečeno, to zaposlene motivira. Je pa seveda tudi res, da prihaja do tekmovalnosti in tudi kakšnih drugih nezaželenih dogodkov.
LP
Barbara Srebnik