28. marec 2008

"Ribičija" kot tržna niša?

V Sloveniji so trgovine z opremo za športni in rekreativni ribolov bolj ali manj lokalno usmerjene, tradicionalno organizirane (stacionarna poslovalnica) in zato tudi omejene na trgu odjemalcev. V tujini ta problem že dolgo rešujejo z internetnimi storitvami, pri nas pa v tem vidijo priložnost le posamezni trgovci.

SOM.si je spletni portal na temo športnega in rekreativnega ribolova. Ustanovljen je bil leta 2005, in sicer po temeljitem preučevanju vodilnih tujih spletnih strani z omenjenega področja. Sprva je deloval le kot informativni portal, ki je ponujal zanimive informacije, forum in sejem rabljene ribiške opreme. Kmalu so portal nadgradili s spletno trgovino, ki je bila prva spletna trgovina z opremo za športni in rekreativni ribolov v Sloveniji. Spletni trgovini je sledila še stacionarna trgovina, locirana v Sv. Trojici pri Lenartu.

Inovacija se nanaša na strategijo vstopa podjetja na trg in njegovega celotnega poslovanja. Gre za drugačen pristop k organiziranju manjše trgovine z ribiško opremo, katere slovenski konkurenti še vedno delujejo na tradicionalni način (samo stacionarna trgovina). Tako ima trgovinica konkurenčno prednost na trgu, saj iz ene lokacije pokriva večino slovenskega trga (segment tistih, ki imajo dostop do interneta).

Dodana vrednost za uporabnike pa je celostni portal, ki vključuje vse informacije na področju športnega in rekreativnega ribolova, ter hkrati spletno trgovino – vse informacije in oprema na enem mestu.

Podjetje je ob ustanovitvi spletne trgovine imelo konkurenčno prednost, saj so preko zanimive in vedno aktualne spletne strani privabljali zainteresirane na področju ribolova - potencialne kupce. Tako je bil začetek trgovine lažji, saj sta takoj obstajala prepoznavnost ter povpraševanje. Aktualen portal privablja kupce k ponovnemu obisku spletne strani in trgovine. Lažje je tudi obveščanje obiskovalcev portala (potencialnih in obstoječih kupcev), saj je hitrejše in cenejše, ker se novosti in akcije oglašujejo kar na spletnem portalu, možno pa je tudi obveščanje preko elektronske pošte. Na forumu obiskovalci diskutirajo o aktualnih temah v ribolovu. Tako dobi podjetje povratne informacije ribičev oz. kupcev, katere lahko uporabi pri oblikovanju ponudbe v trgovini. Prednost organiziranja trgovine na ta način pa je tudi v manjših poslovnih prostorih in številu zaposlenih.

Portal SOM.si bo v letu 2008 nadgradil vsebine portala z novimi rubrikami. V eni izmed njih bo možno objaviti zanimive ribiške zgodbe in reportaže, jih ocenjevati in dobiti nagrado za najboljšo. Tako bo portal z novimi vsebinami aktualen in zanimiv zaradi novih vsebin, imel pa bo tudi konkurenčno prednost, saj takega pristopa do kupcev nima nihče izmed konkurentov v Sloveniji, kar se kaže tudi v zelo uspešnem poslovanju trgovine.

Podjetje se je odločilo pristopiti organiziranju trgovine na netradicionalen način. Gre za idejo vstopa na trg, preneseno iz tujine, kjer je to že praksa nekaj časa, pri nas pa je bilo to nekaj novega v panogi športnega in rekreativnega ribolova. Marsikomu se spletni portal s trgovino ne zdi nič posebnega, podjetju pa je to dalo veliko konkurenčno prednost ter zelo dobre poslovne rezultate.

Viri:
- Som.si
- Finančni center d.o.o.

Avtorici: Aleksandra Polajžer, Simona Luzar



13 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Zanimiv se mi zdi pristop podjetja, ki je prvo potencialne kupce privabil z številnimi informacijami in podatki o ribolovu, na njihovo spletno stran. Zanimivo se mi pa zdi tudi tu, da je podjetje prvo ponujalo prodajo preko spleta in šele nato so prodajali na tradicionalni način.
Moram priznati, da se mi zdi takšen pristop zelo zanimiv in bi ga moralo morda poskusiti še kakšno drugo podjetje.

Natalija Novak

Anonimni pravi ...

Glede na to, da spletno trgovino uporablja že zelo veliko podjetij, to ni nobena novost, je pa res da so edini, ki jo imajo v Sloveniji glede na to s čem se ukvarjajo. Je pa res da se nekaterim podjetjem zdi boljše da ustvarijo spletno trgovino kot pa tisto stacionarno, saj pri tem potrebujejo manj kapitala, imajo manjše stroške pri tem pa lahko dosežejo hitrejšo in večjo prepoznavnost in konkurenčno prednost.


Jasmina Mujkić

Anonimni pravi ...

Pristop je za takšno dejanvnost zelo nenavaden in je zaradi tega, po mojem mnenju, tudi zelo uspešen. V bistvu je podjetje na nek način že naredilo raziskavo trga z portalom, ki je obstajal pred spletno trgovino, saj so s tem dobili kar točno število potencialnih odjemalcev. V vsakem primeru je zanimivo.

Zoran Stamenčić

alenka pravi ...

Zanimiva je ideja o portalu za ribiče. Ker je to prva spletna trgovina z ribiško opremo, imajo velike možnosti, da postane tudi glavni ribiški portal v Sloveniji, in bo prodajalec povratne informacije in novice dobil na enem (svojem) mestu.

Rok pravi ...

Tudi jaz se strinjam s tem, da ima omenjena trgovina veliko konkurenčno prednost pred ostalimi stacionarnimi trgovinami, ki razpolagajo samo z lokalno tgovino in imajo tako manjši ˝domet˝ potencialnih kupcev. S tem, ko je podjetje Som vzpostavilo dobro izdelano in uporabno internetno stran se je ˝prelevilo˝ iz lokalnega trgovca v državnega in si pirdobilo veliko več potencialnih kupcev, ki lahko preko njihove spletne trgovine nabavljajo željene produkte. Bravo

Rok Nemec

Anonimni pravi ...

Uvedba spletne prodajalne se nam danes sicer ne zdi nič posebnega. Glede na slovenske razmere in glede na asortimen izdelkov, ki so se jih odločili ponuditi na spletni strani pa se mi zdi ta korak izredno pogumen. Še posebej zanimivo se mi zdi, da so stacionarno prodajalno odprli šele potem, ko je spletna prodajalna že delovala. Zanima me, po kolikem času so jo odprli.

Katja Pregl

Anonimni pravi ...

Zadeva se mi zdi posebej dobra zato, ker poleg prodaje (ki je tudi glavni cilj vsega skupaj) obiskovalcem/odjemalcem omogočajo tudi neke vrste komunikacijo in "druženje" ljudi enakih oziroma podobnih interesov. Težko si zamišljam, da bi se lahko ljubitelji ribištva dobili in pogovarjali v "normalni" trgovini, seveda bi tudi bilo možno a bi vse skupaj bilo veliko težje organizirati. Na spletnem portalu se lahko oglasijo kadarkoli pa vseeno uspešno komunicirajo s kolegi, poleg tega pa si lahko po potrebi tudi hitro in enostavno nabavijo kak nov del opreme.

Kako pa je z dostavo? Za to poskrbi podjetje? In če slučajno kupec z artiklom ni zadovoljen, ali ga še lahko vrne in seveda dobi denar nazaj?


Lp

Gregor Plohl

Unknown pravi ...

Stacionarno trgovino so odprli s 6 mesecnim zamikom.

Dostavo opravlja Posta Slovenije. V Som-u sprejmejo spletno narocilo, ga obdelajo, pripravijo blago in racun, ter odpeljejo na posto, s katero imajo sklenjeno pogodbo. Posta opravi dostavo. V primeru reklamacij izdelkov se blago poslje podjetju nazaj in zamenja, ali se racun stornira.

Lp

Anonimni pravi ...

Pristop je res inovativen v Sloveniji, v drugih evropskih državah pa se že podjetja morajo odločiti za katero vrsto rib bodo imela vabe oziroma hrano, ker jih je konkurenca prisilila v to.
Je pa mi všeč, ker na njihovi spletni strani ni samo trgovina ampak dobiš veliko informacij o panogi, za katere oni prodajajo proizvode.

Gašper Gregorič

Anonimni pravi ...

Spletne trgovine vedno bolj pripomorejo h konkurenčni prednosti podjetja, kar se vidi tudi v tem primeru.
Sicer pa zanimiv pristop ter super urejena in pregledna spletna stran, ki daje ogromno informacij, potrebnih za ribolov.

Tina Ferk

Anonimni pravi ...

Zdi se mi dobra in zanimiva ideja, da so se zadeve lotili na tak način. Prav je, da tudi ribiči najdejo na svoji spletni strani razne podatke, pripomočke, da lahko med sabo mogoče komunicirajo ter, da lahko celo kaj kupijo. Podjetje je naredilo zelo dober korak, ko se je odločilo zadevo izpeljati. Le tako naprej.
LP
Barbara Srebnik

Unknown pravi ...

Zadeva se mi zdi kar zanimiva, saj je vedno potrebno iti v korak s časom. Glede na to, da spletne strani z zanimivimi informacijami še nobena ribiška trgovina nima, se mi zdi to dober pristop k večji prepoznavnosti same trgovine.

Jasmina Ahej

Rok Šnajder pravi ...

Meni se zdi tudi to konkurečna prednost pred ostalimi, saj ribolov je dosti razvita panoga v našem prostoru, in tu lahko odjemalci prihranijo čas,transport,denar, da povprašajo kaj jih zanima, vidijo kaj potrebujejo, diskutirajo, več glav več ve..in tudi podjetje som.si na tak način dobi povratne informacije za oblikovanje še pestrejše in boljše ponudbe odjemalcem..
Lepo
LP