31. marec 2008

Samodejno uravnavanje razdalije (ACC)



Volkswagnov sistem za samodejno uravnavanje razdalje (ACC) združuje funkcije tempomata in radarskega senzorja. Ko je sistem vključen, samodejno vzdržuje izbrano oddaljenost od spredaj vozečega vozila in temu ustrezno prilagaja hitrost vožnje. S tem močno razbremeni voznika in poveča udobje.

Osrednja komponenta sistema za samodejno uravnavanje razdalje je radarski senzor z dosegom 200 m v območju, ki s sredinsko vzdolžno osjo vozila tvori kot 12 stopinj (ne levi in desni strani). Radarski senzor in krmilnik tvorita eno enoto in sta npr. pri novem Passatu vgrajena v mreži hladilnika, za emblemom znamke Volkswagen. Prednost radarske tehnologije je, da zanesljivo deluje ne glede na vremenske razmere in razmere na cestišču.

Krmilnik iz signalov radarskega senzorja izračuna oddaljenost in relativno hitrost glede na spredaj vozeče vozilo. Na cestah z več voznimi pasovi dodatno izračuna še zamik med obema voziloma. Če je v območju dosega senzorja hkrati več vozil, krmilnik na osnovi dobljenih podatkov določi tisto vozilo, na osnovi katerega sistem prilagaja hitrost in tako vzdržuje izbrano razdaljo. Radarski senzor ne zaznava mirujočih ovir, kot so npr. stoječe kolone in zaščitne ograje.


V primeru, ko spredaj vozeče vozilo zmanjša hitrost, ali v primeru, ko na vozni pas nenadoma zapelje tretje vozilo, sistem za samodejno uravnavanje razdalje (ACC) zmanjša hitrost s posegom v krmilno elektroniko motorja in po potrebi tudi s posegom v delovanje zavornega sistema. Če potrebni pojemek presega 30 % maksimalnega pojemka, se vključita ustrezen prikaz in zvočni opozorilni signal. V dogajanje mora s pritiskom na zavorni pedal poseči voznik.

Funkcija za skrajšanje zavorne poti – boljša odzivnost

Pri novem Passatu raven varnosti dodatno zvišuje posebna funkcija za skrajšanje zavorne poti, ki v primeru, ko se oddaljenost od spredaj vozečega vozila zmanjša pod kritično mejo, pripravi zavore na zaviranje v sili. To konkretno pomeni, da se zavorne obloge približajo zavornim kolutom, vendar se hitrost vozila še ne zmanjša. Poleg tega se odzivnost zavorne asistence poveča. Če voznik nato pritisne na zavorni pedal, je takoj na voljo maksimalna zavorna moč, zato je zavorna pot krajša.

Prednosti sistema za samodejno uravnavanje razdalje (ACC):

· Večje udobje na daljših vožnjah: raziskave so dokazale, da sistem ACC med vožnjo bistveno razbremeni voznika.

· Občutno višja raven varnosti zaradi ohranjanja varnostne razdalje.

· Samodejno in varno pospeševanje in upočasnjevanje na avtocestah in glavnih cestah.

· Hitrost vozila je mogoče nastaviti v skladu z omejitvijo hitrosti.

· Bistvena prednost z vidika razbremenitve voznika: voznik se lahko popolnoma osredotoči na dogajanje v prometu.



Avtorja: Polona Majarič, Luka Kolarič

Viri: Volkswagen, youtube, ACC(Active Cruise Control)

13 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Zanimivo. zanima me če se ta radarski sistem da izklopiti?

Nika Juhart

Anonimni pravi ...

se da izklopit ja. predvsem so veseli tisti tega, ki radi včasih malo bolj stopijo na plin in komu "za ritjo" vozijo.

lp
Luka Kolarič

Anonimni pravi ...

super. z uporabo tega sistema bi se pravgotovo zmanjšalo število prometnih nesreč

luka zupančič

Anonimni pravi ...

Sistem za uravnavanje razdalje je super iznajdba. Samo ob straneh bi še mogli bit senzorji pa bi bili popolnoma varni na cesti:)

Marko Balant

Anonimni pravi ...

Sama se najpogosteje pojavim v vlogi sopotnice in priznam, da me zelo moti, če kdo vozi "za ritjo". Ta sistem je odlična rešitev za tiste, ki se jim bližina drugim avtomobilom ne zdi nič nevarnega.
Kakšna pa je verjetnost nenadne okvare sistema ali pa da vseeno ne zazna ovire pred sabo?
Je pa dobra rešitev za povečanje prometne varnosti.

Monika R.

Anonimni pravi ...

zelo zanimivo;)Predvsem za tiste, ki radi stopijo preveč na plin in bi jih ta sistem upočasnil oz.prilagodil hitrost;)
zanima me, če je to samo pri passatu ali bo še pri drugih avtomobilih pri volkswagnu?

Polonca S.

Anonimni pravi ...

Zelo dobro. Mislim da se bo s tem zmanjšalo število nesreč, ki jih je dandanes veliko preveč.

lp
Mišo Tanasič

Anonimni pravi ...

trenutno je ta sistem v veljavi pri 17 avtomobilskih tovarnah. predvsem v prestižnih avtomobilih npr. audi A6, A8, q7, potem je pri nekaterih BMW-jih, honda legend, Hyundai Genesis, Mercedes-Benz e clasa, amg, cl, nekaj volvo-tov, nisem pisal vseh avtomobilov samo enih par.

lp
luka kolarič

Anonimni pravi ...

Ja stvar je zanimiva..me pa zanima ali nimajo pri konkurentih kot so recimo (Mercedes, BMW, Audi, Volvo) bolje razvit sistem kot Volkswagen.

LP
Igor Esih

Anonimni pravi ...

Ta stvar bi lahko pripomogla pri zmanjšanju prometnih nesreč predvsem v slabem vremenu kjer je varnostna razdalja še toliko bolj pomembna. Še dobro da se da izklopit sicer nebi bilo možno prehitevanje.

Marko Baš

Anonimni pravi ...

To se mi zdi super zadeva, saj se bi s to iznajdbo na cestah zmajnšalo veliko prometnih nesreč. Samo škoda da se da izklopit, kajti potem bodo tisti ta hitri še vedno prehitri.


Renata H.

Anonimni pravi ...

Upam, da bo to kaj pripomoglo k zmanjšanju promenih nesreč. Dobra predstavitev!

Lp, Barbara Muhič

Anonimni pravi ...

Zelo dobra stvar, ki bo povečala prometno varnost.

Tadeja Petek