14. december 2007

60 naših podjetij v Second Lifu

V navideznem svetu Second Life je Slovenija dobila prvo navidezno poslovno zgradbo, v kateri posluje 60 slovenskih podjetij.

Slovenija ima tako v Second Lifu največ predstavništev podjetij na realno državo. V poslovnem stolpu, t. i. Futuristing Tower, je prostor za komuniciranje, povezovanje in snovanje projektov.


Vir:
http://www.rtvslo.si/modload.php?&c_mod=rnews&op=sections&func=read&c_menu=9&c_id=160061&rss=1

Objavil: Milan Kren

13. december 2007

Drawing on air



Skupina znanstvenikov iz Brownove
univerze je razvila program z uporabniškim
vmesnikom, ki omogoča ustvarjalcem ustvarjanje iluzij s pomočjo maske za virtualno realnost.
Invencija je bila razvita z namenom, da bi olajšala delo zdravnikom pri zahtevnejših operacijah in da bi bile le te natančnejše.







Delovanje:
Pri uporabi programa uporabnik sedi pred konvencionalnim monitorjem in si nadene očala za virtualno realnost. Vsaka leča na očalih je opremljena z zaklopko, ki se odpre 100-krat na sekundo. Ko se sinhronizirajo z računalniškim programom in ko je slika desnega očesa primerna in predstavljena na
zaslonu se odpre desna leča in obratno za levo oko. S premikanjem naprej in nazaj med levim in desnim očesom prelisičimo možgane ter ustvarimo optično iluzijo s katero dobimo 3D sliko. Poleg očal uporabimo majhno sledilno napravo, ki si jo nadenemo na levi prst. Z desno roko upravljamo ročico, ki je pritrjena na robota, ta pa pošilja informacije nazaj uporabniku. Za risanje linije uporabimo najprej levo roko, kateri nato sledi desna. Z levo roko nakažemo smer risanja in ustvarimo začetek črte, z desno ji sledimo z drugim koncem črte. To je metoda z dvema rokama, za katero so znanstveniki dobili idejo pri avtomobilskem dizajniranju tako imenovanem »tape drawingu«.


Predvidevajo da bi to lahko uporabljali tudi oblikovalci in ustvarjalci, ki bi se tako umaknili od tradicionalnega prostoročnega ustvarjanja in začeli oblikovati na računalnikih.


Viri:

http://blogs.zdnet.com/emergingtech/?p=698

http://www.cs.brown.edu/research/vis/docs/pdf/Staedter-2007-NTL.pdf

http://www.engadget.com/2007/11/08/brown-university-demonstrates-drawing-on-air-system/


Avtor: Boštjan Urbajs


BMW K 1200 S















Šport je številka ena - na motornem kolesu BMW K 1200 S. Le-ta namreč sledi samo enemu cilju: nikoli voziti se za kom drugim. Kot mojstrovina inženirske umetnosti je bil zasnovan za izjemno doživetje na asfaltu in sicer z do danes še nepoznano kombinacijo tehnologije, zmogljivosti in dizajna. Ta inovativna moč na dveh kolesih zahteva ambicioznost športnega voznika. Dobrodošli v izzivov polnemu svetu športa. Rahel obrat ročice plina in 123 kW (167 KM) močan novi štirivaljni motor katapultira BMW K 1200 S naprej - na vrh. S pospeškom z 0 na 100 kilometrov na uro v samo 2,8 sekundah, z navorom 130 Nm. Ta pogon ponuja vse, kar obožuje športno srce: prečna vgradnja motorja z naklonom valjev za 55° v smeri naprej, izjemno ozka širina za zagotavljanje nizkega težišča motornega kolesa, veliko prostora za nagibanje in izboljšana ergonomija. To moč v izjemno natančnost usmerja na novo razvit šeststopenjski menjalnik: skorajda neslišen in s kratkimi prestavnimi potmi.



Viri:
http://www.bmwk1200s.com/
http://www.youtube.com/watch?v=tqvkNDx6JwM&feature=related

12. december 2007

Kaj razvija Microsoft?

Microsoft je 4. decembra letos organiziral svoj četrti Innovation Day, kjer je nakazal, katerim področjem bo v prihodnje posvetil veliko pozornosti. Poseben poudarek je bil na prilagojenih rešitvah za otroke, da bi se lahko čimprej vključili v virtualni svet.

Kaj vse pripravljajo, si lahko ogledate na
http://www.euinnovationday.com/

Objavil: Tadej Krošlin

Volvov 'pametni ključ'


Thatcham, britanski raziskovalni center za izboljšave varnosti avtomobilov (The Motor Insurance Repair Research Centre) je družbi Volvo Cars podelil nagrado za zavarovanje in varnost avtomobilov. Tatcham, ki je ena največjih avtoritet v Evropi na področju varnosti vozil, je letos uvedel novo kategorijo, v kateri so raziskovalci nagradili novosti, za katere pričakujejo, da bodo bistveno vplivale na upad kriminala, povezanega z vozili.
Prejemnik letošnje prestižne nagrade je Volvov PCC (Personal Car Communicator) – napredni “pametni ključ”, ki za lastnika hrani dragocene varnostne informacije o trenutnem stanju varnosti v avtomobilu. Tako lahko voznik še pred prihodom do vozila preveri nivo varnosti, na primer ali je vozilo zaklenjeno ali ne, oziroma če je bil aktiviran alarm. PCC odlikujejo številne najnovejše inteligentne funkcije. Ena izmed njih je tudi inovativen senzor srčnega utripa, ki voznika opozori, če se kdo skriva v vozilu. Vse te informacije so vozniku dostopne že v oddaljenosti 100 m od vozila. Ko pa se voznik od vozila oddalji za več kot za 100 m, se vse aktualne informacije shranijo v PCC in tako omogočijo, da lahko kadarkoli preverimo, če smo recimo slučajno pozabili zakleniti avto. PCC poleg naštetega omogoča tudi vstop v vozilo in vožnjo brez ključa.
Avtor: Branka Lepej

11. december 2007

10 tehnoloških čudes, ki še ne obstaja!



1. Dattoos: Interactive Tattoos
2. Astrium Spaceplane
3. Custom Kicks
4. Nikon 360
5. Honda Cub Motocycle
6. Pills To Go
7. WPA Wearable Power Suit
8. B-Membrain Computer
9. Credit Card of the Future
10. Timeflex Stick-On Watch

Stran je v angleščini!No pa sej jo znat!:)
Želim izvedet več...


Objavil: Milan Kren

10. december 2007

KO SE INOVACIJA SREČA S POPOLNOSTJO

Korak naprej v evoluciji
V skladu z motom “Ko se inovacija sreča s popolnostjo” Elan postavlja standarde za inovativnost, kvaliteto in design.

Zgodovina družbe Elan je tesno povezana z inovacijami v proizvodnji smuči. S konstrukcijo Monoblock je Elan v proizvodni tehnologiji odprl novo poglavje. Pravo evolucijo je Elan povzročil s predstavitvijo prvih karving smuči. Nato so nastale prve smuči z integriranim sistemom vezi Fusion. Najnovejši izum se imenuje WaveFlex ™.
Konstrukcija WaveFlex je razvita za smučarje, ki uživajo na urejenih smučiščih in želijo vrhunsko smučarsko izkušnjo. Običajne konstrukcije smuči ne združujejo mehke upogibnosti smuči za karving zavoje in torzijske togosti za nadzor v zavoju. Za vsestransko smučanje in izvajanje dolgih in kratkih zavojev smučarji potrebujejo oboje: mehko upogibnost in torzijsko togost. Revolucionarna tehnologija WaveFlex združuje oba atributa na edinstven način, namenjen hitremu, stabilnemu in vrhunskemu smučanju na urejenih smučiščih, za večjo udobnost in lažjo izvedbo zavojev.

Glavne prednosti tehnologije WaveFlex so:

  • Boljša torzijska stabilnost – za boljši oprijem robnikov v dolgih zavojih.
  • Mehkejša upogibnost smuči – za lažjo izpeljavo kratkih zavojev.
  • Lahka konstrukcija zmanjšuje celoten volumen smuči in s tem glede na običajne konstrukcije smuči zmanjša maso smuči za 15%.
Slabosti tehnologije WaveFlex so:
  • bolj primerna za urejena smučišča
  • visoka cena

V letu 2006 je Elan za serijo Speedwave, ki se je prva ponašala z novo tehnologijo prejel Evropsko nagrado European Ski Award 2006, leta 2007 pa jo je mednarodna žirija strokovnjakov nagradila še za izjemen design z nagrado »Red Dot«, ki jo dopolnjuje še nominacija za »DesignPreis 08«. Tudi v slovenskem prostoru so se zvrstile potrditve, tako na Slovenskem forumu inovacij v okviru dogodka Hevreka! 06 kot tudi z zlatim priznanjem za najboljšo inovacijo leta 2006, ki ga podeljuje Gospodarska zbornica Slovenije, itd.

Tehnoligija WaveFlax™ omogoča užitek pri vrhunskem in natančnem smučanju, hkrati pa je vožnja mehka in sproščujoča – ne glede na to kakšno smučišče izberejo.

Produktni vodja smuči Elan-Luka Grilc je povedal: »Naš razvojni oddelek se je soočil z navidez nemogočim izzivom, razviti smučko, ki bo vzdolžno mehka in hkrati torzijsko stabilna. Takšne mahanske lastnosti je možno doseči z valovanjem nosilnih elementov smuči, zaradi česar smo razvili posebno tehnologijo lupine v obliki valov. Smuči Speedwave prinašajo revolucijo tako na področju tehnologije in kvalitete kot tudi na področju oblikovanja. «

Nova tehnologija je popeljala smučarsko evolucijo v novo obdobje. Le eno leto po prvi predstavitvi prinaša Elanova preizkušena tehnologija WaveFlex™ obljubo po spremembi smučanja. Poskusite jo danes.

Viri:

ASIMO - več kot le robot

Z industrijsko revolucijo se je življenje človeštva začelo spreminjati in izboljševati. Ljudje so začeli poenostavljat delovne naloge in zato tudi iznašli razne robote, ki so lažje in učinkoviteje naredili posamezne zadolžitve. Vendar pa se tu pojavi tudi problem kam vse to pelje, v napredek ali v propad? Tako so tudi pri Hondi že leta 1986 začeli razvijati humanoidni robot, ki bi ljudem olajšal življenje. Letošnje leto so predstavili novo verzijo Asima - humanoidnega robota, ki ima več drugih novih mobilnih in inteligenčnih sposobnosti. Več o lastnostih robota si lahko preberete v naslednjih odstavkih.

Večja hitrost in izpopolnjena mobilnost:
• tek (6 km/h)
• tek z zavijanjem (5 km/h)
• obračanje na mestu
• tek v cikcaku (5 km/h)

Izpopolnjene funkcije komunikacije v človeškem okolju:
• komunikacija z ljudmi na podlagi prepoznavanja
• komunikacija z ljudmi na podlagi izračuna oddaljenosti
• pozdravljanje mimoidočih
• hoja z roko v roki in usklajeno gibanje
• sprejemanje in izročanje pladnja
• hoja s pladnjem v roki
• hoja in spreminjanje smeri med potiskanjem vozička
• upravljanje vozička na več načinov

Novi ASIMO zna mnogo bolje komunicirati z ljudmi in izvrševati njihove ukaze ter učinkoviteje izvajati številne nove naloge kot npr. potiskanje vozička ali prenašanje predmetov. Najpomembnejše izboljšave najnovejšega ASIMO so:

1. Izboljšana komunikacija z ljudmi
Ker je ASIMO zdaj sposoben prepoznavati neposredno okolico s svojimi optičnimi senzorji, senzorjem za površino tal, ultrazvočnim senzorjem in telekomunikacijsko kartico z integriranim vezjem, lahko bolj samostojno komunicira z ljudmi. Z usklajeno rabo svojih očesnih kamer in (kinestetičnih) senzorjev sile na zapestjih lahko ASIMO izroči in sprejme predmet kot na primer pladenj. Omenjena senzorja sile mu tudi omogočata, da prime osebo za roko in se z njo usklajeno premika.

2. Prevažanje predmetov z vozičkom
ASIMO je zdaj sposoben samostojno rokovati z vozičkom in ob tem vzdrževati primerno oddaljenost od njega s prilagajanjem sile svoje leve in desne roke pri potiskanju, kar mu omogočata (kinestetična) senzorja sile na zapestjih. Tudi če bo gibanje vozička kaj zmotilo, bo ASIMO znal ustrezno ukrepati in ga še naprej voditi, tako da bo npr. upočasnil gibanje ali spremenil smer.

3. Tek
S predvidljivim nadzorom njegove telesne drže med tem, ko sta obe nogi od tal, je bilo mogoče doseči, da ASIMO teče s hitrostjo 6 km/h. Poleg tega lahko teče tudi v krogu, kar omogoča ustrezen nagib težišča njegovega telesa v krogu. Honda nadaljuje razvoj svojega robota s ciljem, da bo nekoč sposoben pomagati tistim, ki so kakorkoli gibalno omejeni, in delati v človeku nevarnih okoljih.

O ASIMU
ASIMO (ki je kratica za Advanced Step in Innovative Mobility ali "nadaljnji korak v inovativni mobilnosti") je trenutno najnaprednejši humanoidni robot, ki je sposoben teči, hoditi naprej in nazaj, se vzpenjati po stopnicah, se tekoče obrniti brez zastoja in ohranjati ravnotežje tudi med hojo po neravnih ali nagnjenih tleh. Hondini inženirji so robota začeli razvijati leta 1986 z namenom, da bi kdaj lahko pomagal ljudem v potrebi. Po letih raziskav in razvoja so naredili humanoidnega robota, ki lahko funkcionira v resničnem okolju.

Resda, da Asimo omogoča razne prednosti, vendar pa se moramo vprašati, katere so slabosti, ki jih prinaša. Tu misliva na to da bodo ljudje ostali brez službe, da ne bo več pristnega komuniciranja med ljudmi, temveč bo robot postal človekov najboljši prijatelj. Lahko pa se veselimo razvoja robotike in pričakujemo kaj bodo znanstveniki iznašli v prihodnosti, kar nam bo olajšalo življenje.

Viri:

asimo.honda.com/inside_asimo_movies.asp

http://www.honda.si

www.youtube.com/watch?v=gi4LH1MGWLs

Avtor: Sandra Sinic in Ivan Jerebic


9. december 2007

Poslovna priložnost ali nadležnost ???


Spletne komune so v razcvetu. V poštnem predalu vsak dan novo vabilo na Hi5, Friendster, Facebook in še stotine drugih. Je to res storitev namenjena spoznavanju novih ljudi, druženju, kratkočasenju, itd. ali zgolj pretveza, pod katero podjetja pridobivajo zelo koristne informacije o potencialnih kupcih njihovih izdelkov in nakupnih navadah.

Eden zadnjih, verjetno še najbolj ekstremnih primerov tega, je www.dodgeball.com. Storitev se širi na našega "najboljšega prijatelja" - mobilni aparat. Prijetno ali nadležno?

Avtor: Tadej K.