16. november 2007

Pogled v preteklost odpira vrata v prihodnost....



Sonce počasi izgublja svojo moč in zadnji sončni žarki se lesketajo na kupu sena.

Razmišljam o prihodnosti o svoji hiški o hiški z pridihom romantičnosti kakršne so gradili v 19. stoletju na Nebraski.

Bodo te romantične hiške res ostale del zgodovine ali jih bomo lahko nekega dne spet občudovali?

Če si občasno postavljate takšna in podobna vprašanja potem vas bodo naslednje vrstice najverjetneje zelo razveselile.

Svojo sanjsko hiško z pridihom zgodovine lahko postavite tudi danes. Za takšno gradnjo potrebujete tri naravne materiale:

Seno
Ilovico
Les

Seno je odpadni material,ki nastane ob žetvi pšenice v poletnem obdobju ga je toliko kolikor je peska na Bahamih, za m3 sena boste odšteli od 7-20€ razlike v ceni so posledica različnosti v načinu pridelave seno je lahko pridelano tudi na biološki način zaradi česa postane cenovno nekoliko dražji.
Seno morajo preden je pripravljeno za nadaljnjo uporabo stisniti v bale pri tem postopku nastanejo posebni plini,ki preprečujejo da bi seno postalo vlažno zaradi teh plinov pa se lahko brez težav spopade tudi svojim največjim sovražnikom- ognjem. Če vas ob misli na drobne žuželke v senu spreleti srh,vas lahko tudi tukaj pomirim zaradi že omenjenih plinov se te male živalce v vašem senu ne bodo znašle.

Ilovica je mešanica peska in vode pri gradnji senene hiše pa igra prav posebno vlogo. V primeru,da je v zraku preveč vlage jo je sposobna vezati nase v obratnem primeru pa jo oddaja zato predstavlja čudovito osnovo za fasado.

Tudi če prostorov ne ogrevamo dlje časa ostane prostor prijetno topel.
Sedaj imamo že seno in ilovico. Kaj je tisto kar potrebujemo,da lahko hiško zares postavimo,da ne bo le plod naše domišljije? Les, najbolje je uporabiti zdrav smrekov les,ki bo služil kot ogrodje naše hiške.

Polna sanjarskega optimizma sedem na teraso. Ob skodelici vroče čokolade razmišljam o tem inovativnem podvigu. Svoje sanjarjenje podkrepim z oprijemljivimi dejstvi:

Pa začnimo z prednostmi:
Hišo lahko postavite ob ponoči znancev in prijateljev
S to obliko gradnje ustvarite ugodne delovne pogoje brez hrupa smradu in skoraj brez strojev
Seno je izvrsten toplotni izolator z privarčevano energijo bi lahko enodružinsko hišo ogrevali 10-15 let
Seno že pri rasti nase veže CO2 zato ostane razbremenitev okolja večja kot je obremenitev zaradi gradnje in transporta

Ampak žal tudi tokrat se slabostim ne bo moč izogniti:
Lahko traja mesece preden dobimo dovoljenje za gradnjo,saj seno spada med "novejše"gradbene materiale in zato zanj še niso opredelili norm
Za fasado uporabljajo pasjo dlako kar bo nedvomno razžalostilo vse ljubitelje malih živali

Omejitve predstavljene inovacije vidim predvsem v slovenski birokraciji s težavami pri pridobitvi gradbenega dovoljenja so se spopadli tako Nemci kot Avstrijci na naših uradih bi kot vedno iz muhe naredili slona in se zapičili v malenkosti tako bi se postopki za dodelitev dovoljenj vlekli v neskončnost.
Za Evropejce je seno žal še vedno le krma za živali ali polnilo za vzmetnice ali morda material za izdelavo klobukov velika večina sena se zato še vedno znajde v sežigalnicah,saj se njegove uporabe vrednosti še ne zavedamo. Če nam bo uspelo premagati te ovire potem ima seno realno možnost da postane gradbeni material prihodnosti, pot do tja pa bo dolga in kamnita…

Do takrat pa se bom vsake toliko časa prepustila sanjarjenju,da mi bo nekdo nekoč z ljubeznijo in brez velikih naporov postavil ljubko seneno hiško prostore te hiške pa bova skupaj vsak dan znova napolnila z življenjem…

Avtor: Nina Žižek

Viri:


http://www.prosieben.de/wissen/multimedia/videos/videoplayer/41990/

http://www.zeitenschrift.com/magazin/46-strohhaus.ihtml


http://www.strohhaus.at/


http://www.shaktihaus.de/oekologisch-bauen.html


http://www.fertighaus.de/nxs/2898/fertighaus/23/794/37/schablone1/stroh_rahmenbau__haeuser_aus_holz_und_stroh.htm







15. november 2007

AIC - AI kuhinjski robot


Po izumu robota, ki okuša vina in plesnih robotov, prihaja zdaj na trg tudi kuhinjski robot, ki ima sposobnosti priprave različnih kitajski jedi. Izumili so ga kitajski znanstveniki z univerze v Tokiu in ga poimenovali AIC - AI kuhinjski robot. Robot lahko hrano ocvre, jo speče, zavre, prepari, lahko pa tudi pripravi različne kitajske specialitete s samo klikom na nekaj gumbov. Poleg teh sposobnosti lahko ljudem tudi postreže čaj, na koncu pa še skodelico pomije.

Avtor: Martina Kolar

Naprava, ki v sekundah ohladi pijačo

Naprava, ki v sekundah ohladi pijačo
Auckland - Novozelandski študent je izumil napravo, ki v nekaj sekundah ohladi toplo pijačo.
22-letni Kent Hodgson je napravo izumil potem, ko se je s problemom toplega piva srečal na nekem pikniku. Izum je poimenoval Haski in ga namerava patentirati."Napravo sestavljajo plastične hladilne celice, ki so pritisnjene ob rezervar s tekočim ogljikovim dioksidom," pojasnjuje Hodgson. "Tekoči CO2 se razširi in se pod pritiskom v trenutku spremeni v suhi led na dnu hladilnih celic. Hladilne celice nato vstavite v svojo pijačo. Hladilna moč je takojšnja, učinkuje več minut in ne razredči pijače, kot bi to storil led."Suhi led ima štirikrat večjo hladilno sposobnost kot navaden led. Temperatura trdnega CO2 je minus 78,5 stopinj Celzija. (siol.net/Foto nzherald.com)

(členek z dne 14.11.- zanimiv izum)

avtor: anja t

14. november 2007

Lupinica, bo varovala vaš avto?!



Nimate garaže? Nimate prostora, da bi si lahko pozidali oz. naredili garažo? Rešitev je tu! Rabite samo eno parkirno mesto, kjer imate parkiran svoj avto in vaš avto je lahko na varnem pod streho takoj! Saj lahko to garažo postavite kjer koli, stoji vaš osebni avto!

Avto garaža rešuje prostorsko stisko garažiranja avtomobilov. Lupina je prijetne oblike, narejena iz poliestra in zagotavlja dolgo življenjsko dobo. Dvižni sistem omogoča lahkotno zapiranje in odpiranje garaže. Garažo lahko postavimo na kakršnokoli podlago s pritrditvijo ali brez. Zagotovljeno je zračenje, tako da si v njej ne nabira vlaga, kar je pri ostalih garažah problem.


Avto garaža se proizvaja v podjetju Roto d.o.o., ki ima certifikat ISO 9001 in lastno blagovno znamko ROTO Plastične posode. Podjetje ima tudi 20% evropski tržni delež proizvodnje polietilenskih rezervoarjev za škropilnice in je član svetovnega združenja Association of rotational molders.



Avtor: Anja Trogar

13. november 2007

Program za izdajanje poslovnih publikacij in trženjskega gradiva


V programu Microsoft Office Publisher 2007 lahko ustvarite, prilagodite in omogočite skupno rabo širokega nabora publikacij in trženjskih gradiv v podjetju. Nove in izboljšane možnosti vas vodijo skozi postopek ustvarjanja in razdeljevanja trženjskega gradiva za tiskanje, objavljanje v spletu in pošiljanje po e-pošti, tako da lahko izdelate svojo blagovno znamko, upravljate sezname strank in sledite trženjskim kampanjam – vse to v podjetju.

V program Office Publisher 2007 so vključena nova in izboljšana orodja, s katerimi boste učinkovito ustvarili, prilagodili in znova uporabili vrsto različnih gradiv za tržno komunikacijo, oblikovanih po meri vašega podjetja.

V program Office Publisher 2007 so vključene nove zmožnosti spajanja e-pošte, izboljšano spajanje dokumentov in spajanje katalogov, s katerimi boste lažje kot kdaj koli prej pošiljali prilagojena gradiva za tržno komunikacijo in jih natisnili. Ustvarite lahko publikacije po meri, jih optimirate s prepoznavnimi orodji za načrtovanje ter lastno ustvarjalnostjo, da ustvarite resnično edinstvena gradiva.

Office Publisher 2007 ponuja nove in izboljšane načine preproste skupne rabe, tiskanja in objavljanja gradiv.

Več informacij o Microsoft Office Publisher 2007 si lahko preberete TUKAJ!



Avtor: Jasmina Ovčar

Spremenite barvo vašega konjička s pritiskom na gumb

Čeprav gre na prvi pogled za postransko stvar, barva avtomobila pri nakupu novega konjička ponavadi predstavlja pomemben faktor. Izbiranje le te bo sedaj veliko lažja, saj na tržišče prihaja t. i.“paramagnetski lak“.

Vir: http://www.dnevnik.si/novice/svetvozil/280371/
Objavil: Milan Kren

11. november 2007

"Zrolana" projekcija

Sony namerava decembra na Japonskem začeti s prodajo prvega domačega televizorja s tehnologijo OLED (Organic Light-Emitting Diode). OLED-zaslone smo doslej uporabljali v predvajalnikih, mobilnih telefonih in digitalnih fotoaparatih, imajo pa jih za naslednike LCD-zaslonov. Njihova prednost je, da ne potrebujejo osvetlitve od zadaj, ki je neizogibna v LCD-jih z aktivno matriko, zato pa so tudi energijsko varčnejši. Poleg tega so OLED-zasloni za 50 odstotkov tanjši od LCD-jev, kontrastno razmerje pa občutno presega tistega pri LCD-jih in plazmatskih zaslonih.

Sony je z modelom OLED napovedal novo generacijo ultra-tankih televizijskih sprejemnikov. Najprej naj bi na police trgovin prišli modeli z 11-palčnim zaslonom, izjemnim kontrastnim razmerjem (1.000.000:1), ločljivostjo 960x450 pik in številnimi drugimi priključki. Debelina televizorja bo le tri milimetre.
Televizor naj bi 1. decembra začeli prodajati samo na Japonskem, stal pa naj bi okoli 1.200 evrov. Kdaj bo model OLED na voljo tudi na drugih tržiščih zaenkrat še ni znano. "OLED televizorji ne bodo kar čez noč zamenjali LCD televizorjev, vseeno pa gre za tehnologijo z izjemno prihodnostjo, ki bo nekoč brez dvoma nadomestila LCD," je dejal predstavnik Sonyja Katsumi Ihara.

Idemitsu Kosan in Sony sta se sporazumela o skupnem razvoju novih svetlečih materialov OLED.
V ta namen bosta podjetji Idemitsu Kosan in Sony uporabili skupne patente, povezane s tehnologijo Organic Light-Emitting diode (OLED).

OLED je
... samosvetleči zaslon, ki oddaja svetlobo s pomočjo električne napetosti v organskih svetlečih materialih. Zaradi preproste strukture ni potrebna dodatna osvetlitev zaslona, kar občutno zmanjša njegovo debelino. OLED zaradi odlične barvne reprodukcije in hitrega odzivnega časa velja za najbolj obetajočo tehnologijo za novo generacijo ploskih zaslonov.

Zaslon tipa OLED naj bi v nekaj letih postopoma popolnoma zamenjal zaslone LCD in PDP (plasma display panels) .OLED ne potrebuje zadnje luči, zato je poraba elektrike nižja kot pri LCDjih. OLED se prav tako bolje odziva na hitro premikajoče se podobe glede na tehnološke podpornike. Tako so postali privlačni za proizvajalce prenosnih elektronskih naprav in proizvajalce ploskih TV zaslonov.

Na trgu sta zaenkrat najbolj tekmovalna Sony in Toshiba. Oba sta namreč na sejmu Display Expo predstavila primerke OLED zaslonov, ki izgledajo kar navdušujoče. Fantje iz Toshibe so se považili z 21-palčnežem, do sedaj največjim zaslonom, ki temelji na LTPS, posebni tehnologiji izdelave.
Sony je na drugi strani razstavljal bolj običajne OLED zaslone, ki so se ponašali z laiku bližjimi lastnostmi. Prvi izmed predstavljenih modelov je debel le slab centimeter in zmožen prikazati polno HD (1080p) resolucijo, njegov kontrast pa je za LCD svet neverjetnih 1.000.000:1. Drugi primerek je imel skromnejšo ločljivost (1.024 x 600), a je bil zato še toliko tanjši (3 mm).

Za leto 2009 pa Toshiba obljublja 30˝ OLED TV, če bo to le velika obljuba za zelo velik zaslon bomo še videli.

Prednosti:
- visoka kakovost prikaza slike
- zasloni OLED so debeli le 1mm, zato so zelo fleksibilni
- za delovanje ne potrebuje osvetljenega ozadja, saj diode že same oddajajo svetlobo, kar teoretično pomeni nižjo porabo energije(v primerjavi z LCD in plazmo)
- zavidanja vredno osveževanje, kar pomeni, da lahko informacije prenašamo realno časovno
- tiskanje OLED na fleksibilne/upogljive substrate odpira vrata novim aplikacijam kot so "roll-up prikazovalniki" ter prikazovalniki, ki so vloženi v oblačila.

Slabosti:
- Največja težava je življenjska doba, ki je pogojena z modro OLED (le med 3.000-5.000 ur), kar je bistveno manj kot pri LCD
- popolno uničenje ob vdoru vode v zaslon
- ta izdelek še zelo drag, čeprav ga je Sony izdelal za laične uporabnike

Kot zanimivost:
"Do konca leta 2010 bomo imeli v Sloveniji le še digitalno televizijo, saj bodo analogne oddajnike takrat izklopili. To pomeni, da si bodo morali vsi gledalci kupiti digitalno televizijo ali pa sprejemnik za digitalno televizijo, ki je podoben sprejemniku satelitske televizije in naj bi stal okoli 150 evrov."

Viri:
http://en.wikipedia.org/wiki/Organic_light-emitting_diode
http://24ur.com/bin/article.php?article_id=3106979
http://www.oled.at/Oled-tv-the-next-flat-tv-technology.htm
http://slo-tech.com/script/forum/ [Key: OLED]
http://www.oled.at
http://www.hdtvsolutions.com/oled_tv_technology.htm
...

Avtor: Dragana Malinović & Branka Fras

Nova klasika kuhinje prihodnosti



Ali kupujete kuhinjo? Potem imate idealno priložnost, da si svojo novo kuhinjo opremite z najnovejšimi gospodinjskimi aparati Gorenje, katere je oblikoval francoski oblikovalec Ito Morabito pod blagovno znamko Ora-ito. Poleg gospodinjskih aparatov je oblikoval moderno kuhinjo imenovano futuristična kuhinja, kar tudi je, saj nazorno prikazuje, kako bomo živeli v prihodnosti. Ali to pomeni, da bomo imeli kuhinje samo za okras? Najverjetneje, saj ljudje vedno manj kuhamo, raje se prehranjujemo v restavracijah, zato bomo kuhinje le redko uporabljali. Futuristična kuhinja ima obliko zaobljenega kubusa, izdelana pa je kot monolit, ki ga dvignemo in postavimo v prostor. Narejena je iz naprednega kompozitnega materiala, ki ga oblikovalci in arhitekti pogosto označujejo kot material prihodnosti. Material je odporen proti vsem vremenskim vplivom, tako da lahko kuhinja stoji tudi zunaj. V razstavni model futuristične kuhinje so integrirani aparati iz nove kolekcije Gorenje Ora-Ito, kot so hladilno-zamrzovalni aparati, vgradne pečice, kuhinjske plošče, kuhinjske nape in dekorativne plošče. Prepoznavni pa so po oblikovno poenoteni podobi prednjih front iz črnega stekla ter ročajih iz aluminija v naravni ali črni izvedbi.

Ta kuhinja je nastala iz želje, da bi sodobnim potrošnikom lahko ponudili oblikovno dovršene gospodinjske aparate, ki bi bili cenovno dostopni širšemu krogu ljudi. In potem se vprašamo, ali je temu res tako? Če samo pogledamo cene, po kateri prodajo te gospodinjske aparate, ugotovimo, da če si želimo opremiti celotno kuhinjo z gospodinjskimi aparati Ora-ito moramo odšteti par tisoč eurov. Poleg tega moramo biti še ljubitelji črne in sive barve, saj so vsi ti gospodinjski aparati v teh barvah, kar pa pri linijah gospodinjskih aparatov velja za relativno svež pristop. Sam oblikovalec meni,da sta ti barvi barvi prihodnosti in ne le zgolj trenutni trend ter da sta lahko uporabljeni kadar koli.

Nove izdelke Gorenje so na trg začeli uvajati postopno. Na prvih trgih so jih predstavili že aprila, na hrvaškem pa šele jeseni. S prvimi rezultati prodaje so v Gorenju zelo zadovoljni, saj so presegli pričakovanja. Kuhinjo so predstavili po vseh evropskih prestolnicah, prvič je bila predstavljena na Beograjskem tednu oblikovanja. Naslednja postaja je bil Istanbul, kjer je Gorenje predstavilo mednarodnemu tržišču novo kolekcijo aparatov.

Futuristična kuhinja Gorenje Ora-Ito je doživela tudi svoj vesoljski krst. Hrvaški ponudnik telekomunikacijskih storitev jo je izbral za osrednji ambient za oglaševalsko akcijo ''Bodi pred časom!''. Krst je bil kar na zemlji, a ni rečeno, da enkrat v prihodnosti ta kuhinja ne bo res del vesoljske postaje, parkirane nekje v vesolju, ali pa standardna oprema vesoljskih ladij, kot jih poznamo iz znanstveno-fantastičnih filmov. Po vsem tem se vprašamo, ali je ta kuhinja res boljša od ostalih? Ugotovimo, da je to čisto odvisno od vsakega posameznika. Lahko rečemo, da ima ta kuhinja določene slabosti in seveda tudi prednosti. Prednost je predvsem ta, da je mogoče to res kuhinja prihodnosti in jo bo lahko uporabljati v vesolju, zunaj na prostem ter da aparate uvrščamo v najvišji energetski razred A. Vendar pa ima tudi svoje slabosti; to je predvsem cena novih gospodinjskih aparatov ter precej hladne barve, ki naredijo kuhinjo bolj pusto in ne dajejo nekega pozitivnega občutka. Zato bi njihova naslednja kolekcija gospodinjskih aparatov mogoče bila lahko v bolj veselih barvah, kot so na primer svetlo rumena ali pa kaj podobnega.

Oglas ''Bodi pred časom'' :