CabBoots je koncept za inovativen vmesnik z navigacijskim sistemom za pešče. Informacijsko prenosni sistem je intuitivno razumljiv, in posvečen delu telesa, ki je neposredno vezan na hojo (noge). Umetena komunikacijska metafora je sorodna vsem; je nekaj, kar se zaveda vsak, ki je kdajkoli hodil vzdolž shojene poti. V tej novi uporabi dela osupljivo dobro.
Izhodišče oz začetna točka
Navadne navigacijske naprave se normalno sporazumevajo z uporabnikom na akustičnih in vizualnih ravneh. Cabboots se v tem primeru ukvarja z bolj intuitivnim načinom informacijske dostave: odziv je otipljivo zaznaven. Cabboots tukaj izkoristi zmožnost kinetičnega zaznavanja sedanjosti v celotnem stopalu oz gležnju, in tako izkoristi prednost preprostega načela, da to smatra kot proces učenja hoje.
Hoja po stezi
Poti na naravni površini, imajo ponavadi vbočen presek. Ko hodimo po dobro utrjeni poti, se naše noge spustijo na plosko površino ravno na sredini našega obuvala. Ko naenkrat spremenimo smer hoje po robu poti, čevlji pristanejo na zunanjem pobočju (naklon se spremeni), posledično temu se spremeni položaj gležnja. Med hojo, telo registrira te spremembe položaja in jih intuitivno nadomesti z usmerjanjem nazaj proti »sredini«. To nam omogoča, da pot praktično prehodimo »slepi«.
Virtualna topografija
Elektromehanski elementi v podplatu Cabboots lahko proizvedejo umetno pozicijo na čevelj (poševno), in s tem posledično na stopalo. Posledica tega je poševni položaj stopala, ki se ne razlikuje od dejanskega položaja (ne čutimo razlike). Posameznik in virtualne steze se tako odražajo s pomočjo čevlja. Testiranja z prototipom so pokazala, da načelo hoje po shojeni poti deluje tudi na virtualno-generirani topografiji. Odločilna prednost se pokaže pri intuitivnem zaznavanju smeri: komunikacijski kanali, kot so »videti« in »slišati«, niso vključeni in tako preostanejo na razpolago samo stimulacije, ki prihajajo iz drugih virov.
Delo v prihodnje
V prvotnem prototipu, so bila drobna zakrilca uporabljena za generiranje steze. V prihodnjih modelih jezaželjeno, da se jih zamenja z zračnimi aktivatorji, ki temeljijo na elektro tekočinah. Programska oprema, ki zna ugotoviti pozicijo uporabnika, zračunati nadaljno pot, bi lahko stekla na premični napravi kot je prenosni telefon ali dlančnik, ki lahko z čevlji komunicira preko brezžične tehnologije (wireless). Brezpredmetno je govoriti tudi o tem, da bi lahko bili čevlji CabBoots v veliko pomoč ljudem z vizualnimi okvarami (slepota).
Posodobitve - drugi prototip
Obstoja tudi drugi, napreden prototip CabBoots. V tej različici čevlji vsebujejo vse nujne dele v sebi: mehaniko, elektroniko, napajanje, RF povezavo, ...Čevlji se lahko pritrdijo na katerikoli čevelj z ustrezno velikostjo, in so lahko brezžično povezani na računalnik, dlančnik ali mobilni telefon preko bluetooth tehnologije.
Ti čevlji so bili prvič predstavljeni na elektronskem festivalu ARS, leta 2006.
Avtorja: Irena Šišovska in Tjaša Ružič
Viri: