19. marec 2008

Čistejša goriva za svetlejšo prihodnost

Svet je do zdaj porabil polovico zalog fosilnega goriva. Vendar že razvijajo nova goriva. Z njimi lahko dlje ohranimo naftne vire, tako da bo tudi v prihodnje dovolj energije za prevoz. Medtem proizvajalci izdelujejo nove inovativne avtomobile, ki ponujajo večjo učinkovitost in čistejši pogon.

Toyota Prius je evropski avto leta 2005. Njen motor je hibrid med električnim in bencinskim motorjem, ki dosega odlično učinkovitost glede porabe goriva. V mestnem prometu deluje predvsem električni motor in tako pripomore k zmanjševanju onesnaževanja, ko je treba, pa bencinski motor pospešuje učinkovitost. Hibridni avtomobili so veliko bolj prijazni za okolje kot tradicionalna vozila in po ocenah Toyote so se z uporabo hibridnih vozil izpusti ogljikovega dioksida zmanjšali za 3,5 milijona ton.Emisije dušikovih oksidov in trdnih delcev so pri bencinskih motorjih sicer manjše kot pri dizelskih, vendar pa so dizelski motorji varčnejši in proizvedejo manj ogljikovega dioksida. Avtomobili, katerih motorji za delovanje uporabljajo alternativne vire energije – vzemimo kot primer avtomobile na električni pogon – so sicer čisti, vendar pa ne morejo zagotoviti zadovoljivih voznih lastnosti, poleg tega pa jih je potrebno neprestano polniti. Takšen preskok v razmišljanju se je uresničill v oblikiToyotinega hibridnega sistema, ki je postal eden temeljnih motornih tehnologij v našem podjetju.Hibridni avtomobili so zmogljivi, povzročajo manj emisij in zagotavljajo majhno porabo goriva, hkrati pa so, kadar jih poganja izključno električni motor, tudi skorajda neslišni.Revolucionaren preboj hibridne tehnologije je omogočen z inteligentnim upravljanjem z energijo iz dveh različnih virov, kar hibridnim vozilom v vseh segmentih vožnje – speljevanju, pospeševanju, vožnji tako po mestnih kot hitrih cestah in zaviranju – zagotavlja optimalne vozne lastnosti.

Ta inovativna rešitev združuje delovanje bencinskega motorja, ki je zasnovan tako, da porabi kar najmanj goriva, in električnega motorja, ki ga napaja nikelj-metal-hidridni akumulator in ne povzroča nobenih emisij. Pogonska vira se medsebojno dopolnjujeta pod nadzorom vgrajenega izpopolnjenega nadzornega sistema, kar avtomobilu zagotavlja kar najboljše vozne lastnosti.

Avtorja: Meta Plankl, Marko Malič

19 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Zanimiva reč, ta hibridni jekleni konjiček.Fajn je,da smo se začeli zavedati, da onesnažujemo okolje z izpušnimi plini in nas same, a žal prepozno. Viri so redki in velikokrat neizkoriščeni dovolj gospodarno. Upajmo, da bodo čistejša goriva res pripomogla k "svetlejši prihodnosti".

Željka

Anonimni pravi ...

To se mi zdi zelo zanimiva stvar,čeprav nisem nek tehnični tip,sem se pa že s tem avtomobilom Toyota Prius peljala. Zanimivo je to, da ima dva motorja in ko se voziš po mestu dela predvsem enektričen motor in moraš biti prav previden na cesti, še posebej v mestih,kjer je veliko ljudi, ker je avtomobil zelo tih, tako da ga skoraj ne slišiš.

Anamarija

Anonimni pravi ...

Vozim Priusa že dobra dva meseca in to je res neverjetno dober avto. Priporočam ga tudi vam, če že druga ne, da se peljemo bolj zeleno.


Rok

Anonimni pravi ...

Zanimivo, kajti vedno več je težav z onesnaževanje okolja, ki ga povzročajo emisije avtomobilov. Sem navdušena, vsaj za vožnjo v mestu, saj bodo tako ljudje lahko tudi "mirno" spali.
Polek električne energije pa ne bi bilo slabo narditi tudi kaj podobnega na sočno energijo:)

Polona Majarič

Anonimni pravi ...

Dobro, da so začeli gledati na čistočo okolja tudi v avtomobilski industriji, glede na to, da so velik onesnaževalec okolja. Veseli me, da tehnologija napreduje v to smer in upam, da bodo Toyoti hitro sledila tudi druga avtomobilska podjetja.

Monika R.

Robert F. pravi ...

Men se tud dopade. Na Japonskem že testirajo verzijo za priklop na el. vtičnico.

evo video..

http://toyota.pod.tv/jp/tech/enviro

nment/phv/conference/driving_300.wmv

(prekopiraje te dve vrstici skupaj)

se pa jaz pri tem avtu vpraša.m.kakšna je življenjska doba batrij? kaj se zgodi potem..lahko kupiš nove al ne? kam z starimi? razgradnja?

Anonimni pravi ...

Pohvale vredna iznajdba, katero bo potrebno še dopolnjevati ali nadgrejevati. Avtomobilski razvoj se mora razvijati v smeri čimmanjšega onesnaževanja, saj je že tako zrak preveč onesnažen, narava preveč zaznamovana, vsa živa bitja pa preveč bolana.

Renata H.

Anonimni pravi ...

Globalno segrevanje, onesnaževanje...dandanes je veliko govora o tem, kajti ljudje so se začeli čedalje bolj zavedati kam to onesnaževanje vodi...Čedalje več podjetij bo delalo v to smer, čimmanj onesnažiti okolje, delati izdelke okolju prijazne. Upam, da bo Toyota s takšnim avtomobilom, dala ''navdih'' tudi drugim podjetjem.

Anonimni pravi ...

pozabila sem se podpisati;)

Polonca S.

Anonimni pravi ...

nice ;) iz toyotine fabrike

Anonimni pravi ...

Bravo Toyota. Končno nekaj koristnega in inovativnega, kar se tiče avtomobilov.
Nad tem motorjem, ki je hibrid med električnim in bencinskim motorjem sem zelo navdušena, saj bo končno majn onesnaževanja in pa predvsem majn hrupa v mestnih središčih.
Želim si, da bo ta tehnologija hitro napredovala in bila uspešna.

Darja

Unknown pravi ...

Fajn zadevščina, predvsem za dobro okolju, sm je pa cena tut temu primerna. Drgače je pa tole za po mestu super, saj je tako tih da ga komaj slišiš.

Marko Balant

Anonimni pravi ...

Tudi BMW načrtuje v prihodnosti izdelavo električnega avtomobila.

Mitja B.

Anonimni pravi ...

Super, a če bi avto kupoval jutri, se ne bi odločil za to možnost.
Če je v tem prihodnost bi se morali vsi proizvajalci obrniti v to smer.

Tweety

Anonimni pravi ...

Tudi honda je že pred nekaj leti vgradila hibridni sistem v model civic, vendar se bistvena razlika, v porabi in onesnaževanju, pri voznikih z malo težjo nogo ne pozna. Ob pospeševanju se vklaplja bencinski agregat in je zato tako poraba mislim da nekje 5l/100 km, kar pa porabi danes tudi nek dizelski motor iste moči

Esih Igor

Anonimni pravi ...

Vozila na hibridni pogon so v današnjem času nujna. Avtomobilska industrija se je počasi že začela zavedati drugih oblik "goriv" oz. zmanjšanje fosilnih goriv. Ta odličen primer Toyote na hidridni pogon nam kaže tudi, da je poleg varčnosti avto tih, tako da je miren in daje ležeren občutek.

andrej

Rok pravi ...

Zgotovo je hibridnim avtomobilom pisana lepa prihodnost. Trenutno so ti modeli vozil še precej dragi, vendar dolgo verjetno ne bo tako, saj je tudi na tem segmentu čezdalje več konkurence, pa tudi določene subvencije za nakup takšnega avtomobila obstajajo kar je prav.

Rok Nemec

Rok Šnajder pravi ...

zmanjšanje emisij v zraku je korak človeštva k boljšemu, zdravem življenju, tudi velik korak v avtomobilizmu..toyota je začela nekaj, kar bodo tudi druge avtomobilske firme morale v bližnji prihodnosti storiti, če bodo hotele ohraniti stik z konkurenco...zelo dobro bi bilo imeti takšne avtomobile..Kolko pa stane cca. takšen z hibridnim sistemom?
Lp

Anonimni pravi ...

Stvar je zelo zaminiva, ker pripomore k ohranjanju okolja, ter nas rešuje pred naftno krizo

lp
Olga Borovšek