2. maj 2008

KBM Fineko d.o.o. vstopa na Hrvaški trg

Družba KBM Fineko d.o.o. je v 100% lasti Nove KBM d.d. Opravljajo naslednje storitve: Nepremičninska dejavnost, ki zajema nakupe, prodaje in upravljanje z nepremičninami, naslednja dejavnost je izterjave terjatev iz naslova kreditnih pogodb fizičnih oseb in drobnega gospodarstva in tudi storitvena in svetovalna dejavnost, ki zajema upravljanje s kapitalskimi naložbami, finančno in ekonomsko svetovanje ter nadzor nad porabo sredstev iz naslova kreditov za večje investicijske pogodbe.
Večino storitev družba opravlja za ali skupaj z Novo KBM d.d. Zastopana je skupaj z NKBM predvsem na lokalnem slovenskem trgu, lastnik pa pred družbo postavlja zelo ambiciozne strateške cilje, gledane preko zahtevanega donosa na kapital.

Za prihodnost si je družba zadala naslednje smernice:

  • Cilj: poiskati je potrebno možnosti povečanja donosnosti poslovanja,
  • strategijo je potrebno prilagoditi temu temeljnemu cilju
  • strateški projekti, ki podpirajo strateški cilj:
    - izkoristit še neizkoriščen maneverski prostor za uvajanje produktov družbe skupaj z Novo KBM na nove trge ( predvsem JV Evropa ),
    - glede na potrebe novih trgov dopolniti / nadgraditi produkte s produkti, ki ob enakem tveganju povečajo možnost zaslužka,
  • smoter strateških projektov: povečanje prihodkov, uspešnosti poslovanja in ugleda podjetja,
  • kritični faktorji uspešnosti:
    - podpora lastnika
    - viri: finančni, kadrovski…
    - politično pravni elementi držav novih trgov ( zakoni, davčna politika, zunanjetrgovinska regulativa, stabilnost vlade… )
    - ekonomski elementi ( trendi v BDP, splošna raven cen in zaposlenosti, razvoj nepremičninskega trga, … )
    - socio –kulturni elementi ( populacijska gibanja, potrošništvo…. )
  • potrebne aktivnosti :
    - analiza stanja: preko SWOT analize
    - selekcija storitev, trgov
    - izbira ustrezne strategije vstopa
    - izgradnja infrastrukture preko predstavnika ali firme ( lokalna pisarna ali mešana firma )
Glede na to, da bi bilo za podjetje v prvi fazi najbolj primerno tržišče nepremičnin v sosednji Hrvaški, je v nadaljevanju izdelana SWOT analiza za vstop družbe na hrvaški nepremičninski trg. Ker ne razpolagava s strateškim planom podjetja, sva razmišljala o tem, kaj bi za podjetje lahko bilo na hrvaškem trgu nepremičnin kot tržna prilika in riziko in katere prednosti in slabosti bi lahko imelo takšno podjetje, na osnovi najinih predvidevanj pa sva izdelala primer SWOT analize.
  • Da lahko takšno podjetje lažje izkoristiti velike razpoložljive potenciale hitro razvijajočega se nepremičninskega trga, ki v primerjavi s slovenskim trgom omogoča doseganje višje dodane vrednosti, gledane preko dobička,
  • da lahko z lastno firmo, ustanovljeno v lokalnem okolju ter dovolj kvalitetnimi lokalnimi kadri lažje identificira priložnosti, ki se pojavljajo na trgu nepremičnin,
  • da se lahko z lastno firmo, registrirano na Hrvaškem izkoristi pravica direktne pridobitve lastništva na nepremičninah, saj še vedno obstoja dejstvo omejitve možnosti direktne pridobitve lastništva nad nepremičnino na Hrvaškem tako za fizične kot pravne osebe iz Slovenije,
  • da se lahko preko partnerskega odnosa s hrvaškim partnerjem doseže povezavo z lokalnimi oblastmi, kar olajša reševanje birokratskih postopkov, omogoča informacije glede prostorske politike, lažje pa se tudi izkoriščajo naložbene priložnosti na atraktivnih lokacijah.
  • Če k temu dodamo še vse prednosti takega podjetja:
    - dostop do relativno ugodnih finančnih virov za financiranje projektov pri slovenskih bankah,
    - razpoložljive človeške vire s potrebnimi znanji in izkušnjami na podobnih projektih, realiziranih v Sloveniji.

Avtorja: Marko Kašan in Marko Božnik

Ni komentarjev: