1. november 2007

BATARIJA, KI DELUJE 30 LET



Je baterija na vašem prenosnem računalniku tudi prehitro prazna? Se vam je že zgodilo, da ste morali nujno nekam poklicati, pa se ravno takrat mobitel ni prižgal več? Bi radi poslušali glasbo ure in ure pa vam MP3 predvajalnik tega ne dopušča?



Potem poznam rešitev!
Predstavljam vam baterijo, ki jo razvijajo v laboratorijih ameriških zračnih sil. Njena glavna prednost je, da drži dlje kot je življenjska doba aparata – veliko dlje. Tako so na primer že razvili baterijo za prenosni računalnik, ki oddaja energijo kakšnih 30 let. Sliši se nemogoče, vendar je res. Njen princip delovanja pa je dokaj enostaven in ga znanstveniki raziskujejo že od leta 1950.

Baterija temelji na radioaktivnem beta razpadu izotopa niklja 63. Taka baterija daje približno milivat na kubični milimeter kakšno stoletje dolgo. Radioaktivnost pri tem pa naj bi bila zanemarljiva. Ko radioaktivni material razpade, se pri tem izpuščene molekule beta transformirajo v električno energijo, ki zadostuje za večletno polnjenje električne naprave kot je na primer prenosni računalnik.


Takšne baterije bodo na trgu približno čez 2 do 3 leta. Možno jih bo pa vgraditi v skoraj vsako električno napravo.


Si predstavljate elektro motorje naslednje generacije?


Avtor: Jernej Okrogelnik



Vir: http://www.nextenergynews.com/news1/next-energy-news-betavoltaic-10.1.html

16 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Baterija ki zdrži 30 let super, to bi jaz uporabljala za prenosnika ker se tako hitro sprazne pa tudi za telefon bi uporabljala tako da komaj čakam da pride to na trg, upam pa da bo cene tudi dokaj ugodna.

lp, Rebeka

BAR Ekspreso pravi ...

Super ideja... Samo vprašanje je, če bo računalnik zdržal toliko časa...

Anonimni pravi ...

Bi mi zelo prav prišlo pri mobitelu, saj se hitro sprazni. Vendar ne vem, če je smiselno imeti baterijo, ki zdrži 30 let in aparat, ki zdrži le par let. Pa tudi cena po mojem mnenju ne bo ravno ugodna. Bomo vidli čez dve ali tri leta.

lp!
Tkalec Tanja

MiLaN pravi ...

Pa pozabite tudi na podjetja, ki izdelujejo sedaj te baterije!
Pol bodo mogoče trije ponudniki, pa še ceno bodo sami prirejali!
Izdelek, ki ti bo držal 3 desetletja, je dober, tega vsekakor ne moremo rečt, a vendar ni ekonomičen za podjetja, na dolgi rok!
Poleg tega, je iz snovi ki so za človeka nevarne, in ob poškodbi le teh lahko pride do neprijetnosti,...
Poglejmo naprimer japonsko avtomobilsko industrijo! Iz lastnih izkušenj vam lahko povem, da so avti ki so bli delani 90 let veliko bolj kvalitetni in izdržljivi, zato jim tudi ni tako uspevalo, razlog je v tem" pol so pričele sodelovati z evropskimi, in vidimo da so nekatere izgubile na svoji kvaliteti, in imajo določen rok uporabe!
Ne vse, jih je pa nekaj!

Unknown pravi ...

Bilo bi vredu imeti tako baterijo. Včasih si res želim, da bi mi prenosnik zdržal dlje al pa telefon; ker ravno ko ga najbolj potrebujem je baterija prazna. Je pa res tak pametno imeti baterijo, ki bi zdržala 30 let?

Lp, Claudia P.

Anonimni pravi ...

Tudi mene močno zanima cena!Za moj mobitel, bi bila to idealna rešitev!

LP Alenka Ramšak

Anonimni pravi ...

Baterija, ki zdrži trideset let, bi bila zelo smiselna, če bi bila oblikovana tako, da bi jo lahko uporabili v večih napravah oz. modelih naprave, saj bi jo tako lahko uporabljali res dolgo, čeprav bi med uporabo že večkrat menjali ali računalnik, mobitel, baterija pa bi ostala enaka.

Lp
Monika

Unknown pravi ...

Me vseseli da je končno na trg prišlo tudi nekaj takega. Po mojem se bo to kr prodajalo, čeprav ne verjamem da bo cena ravno ugodna.No bomo pa počakali še par let pa bomo vidli.

Anonimni pravi ...

uu ja jaz bi že danes mela takšno baterijo,da ne bi mela več teh problemov, ko nujno rabim mobi za kak obvezen klic,mam pa baterijo prazno!!groza,... kar naj čim prej pridejo v uporabo,prej kot predvideno!

anja t

Anonimni pravi ...

hehe! dobra tale baterija! ampak ne vem ravno, če bo podjetje blestelo, če bomo novo baterijo kupili šele čez 30 let...

slišala sem podobno zgodbico o žarnici, ki je bila prvotno narejena kot neuničljiva. in ko so pogruntali, da tako s prodajo ne bo nič... so morali ustvariti uničljivo žarnico.

mislim, da 30letna baterija ne ravno ok. mogoče 2 letna... (?)

maja.novak pravi ...

taka stvarca mi je pa zelo všeč...ker imam že zelo velike probleme s svojim leptopom, ki mi ne zdrži brez priključka dlje kot pol ure!!!
tako, da ga imam rajši skos priklopljenega...

da pa mobitela sploh ne omenjam..star je komaj leto dni pa mi baterija (ne da bi karkoli delala nanj) zdrži dva dni..če pa poslušam muzike pa tako en dan...katastrofa res!!!
Še dobro, da obstajajo garancije :)

hja, glede na to, da gre za tako dolgo časovno obdobje, bo po moje cena ZELO PRIJETNA! :)

lp...maja novak

Anonimni pravi ...

Uf, dober. Tole mi je pa res padlo v oči, ker sem zadnjič nekaj prebirala navodila za uporabo mobilnika in prebrala nekaj kar jaz (in vrjamem da se še tudi kdo najde) nisem vedela, da baterija sony ericssona deluje samo za 100 polnjenj.
Tako, da 100 polnjenj proti 30 letom delovanja, huh, kdaj bo to prišlo v našo uporabo je pa res vprašanje.

Alen pravi ...

Zdi se zelo dobra ideja in zagotovo bi si vsak od nas zelel imeti taksno baterijo v razlicnih aparatih, saj bi prisparala marsikatero tezavo..vendar pa se mi zdi da bo stvar vsaj na zacetku se zelo draga. No bomo videli ko bo prisla k nam na trg..

Alen Ploj

Anonimni pravi ...

Ja, super, nevem kaj so delali 60 let. Gotovo pa kot je rekel milan to ni ekonomično za podjetja. Pa gotovo je res da bodo zelo drage in proizvajalcev bo tudi zelo malo, saj koliko baterij pa lahko prodaš če ena drži 30let, enkrat preprosto ostaneš brez dela. Da ne govorimo o kakšnih izboljških in še daljšem držanju baterij. Gotovo pa bi bile take baterije zanimive za avtomobile, saj nebi držale tako dolgo, zaradi večje porabe el. energije, nakup in predelava pa bi se tudi morala splačati.
Tadej.H.

Unknown pravi ...

Wow, zelo privlačna zadeva.
Se pa povsem strinjam z Milanom.

Lp,
DM

Anonimni pravi ...

Meni se pogosto dogaja, da ko najbolj nujno potrebujem mobitel imam prazno baterijo. To je dobra rešitev.
Super...

Branka Fras